/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
DVD kopi program
Fra : lham
Vist : 1641 gange
100 point
Dato : 12-05-10 07:22

Programtil at kopiere DVD til 4,7 GB +-R ( minimum ikke kopisikrede , men gerne også sikrede) Gratis skal være UHYRE simpel at bruge , ikke noget med "at pakke ud og ind" koprimere som jeg skal tage stilling til. Simpelt hen :org skive i COPY blank skive i RUN-og så er det klaret !

Har Sonic Digital Media men den fejler alt for mange gange med kassable skiver til følge.
XP sp3 Home Edition Dell inspiron 6000 16 gb ledig HD

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 07:46

Citat
ikke noget med "at pakke ud og ind" koprimere som jeg skal tage stilling til. Simpelt hen :org skive i COPY blank skive i RUN-og så er det klaret !

Åh ja - var det bare så nemt....

Det findes IKKE med mindre du har produktionsudstyr der kan kan klare det

ALLE nyere DVDfilm er LANGT over 4.7 Gb - det betyder så ikke at de ikke kan kopieres, men det betyder at de kun kan kopieres ved at komprimere...

Det er der så mange programmer der let SELV kan klare - men det vil du jo ikke have....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 12-05-10 07:48

Citat
16 gb ledig HD

ALT for lidt til "moderne" kopiering....

Accepteret svar
Fra : kivi

Modtaget 60 point
Dato : 12-05-10 07:53

prøv convertertxtodvd 6 så kan de være på en skive

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 12-05-10 11:26

Hvis du kan ’skrabe’ sammen til en genskrivelig DVD skive (RW + -)
ville det spare dig for mange ærgelser, i fremtiden,

på en genskrivelig DVD skive, kan du se om indholdet (brændingen) er vellykket,
inden du brænder (kopierer) indholdet over på den ’endelige’ skive,

brænderprogrammet nero er vel et af de mest enkle der findes,
hvis filmen / indholdet er længere end 4,7 GB,.. kan du bruge SHRINK,.. som også kan
brænde de fleste kopisikrede film,

i SHRINK kan du slette uønskede tekster, reklame, trailer, og andet overflødig fyld.
http://programmer.downloadcentral.dk/?DVDShrink/Rip-Kopier/Multimedie/832

jeg har en Dansk vejledning til Shrink, hvis det har interesse.

Kommentar
Fra : jorbir

Dato : 12-05-10 14:18

Hej EA_HS

Jeg kunne godt tænke mig den danske vejledning.

På forhånd tak

Kommentar
Fra : lham

Dato : 12-05-10 17:59

Refi
Jo det vil gerne have bare det "extra" kun drejer sig om at smide en ny skive i hver gang den forrige er fyldt.
Har du link til de bedste af den slags programmer ?

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 12-05-10 23:50

Der findes masse af programmer til kopiere af DVD`er, men hvis jeg skulle vælge et simpelt program kan jeg anbefale

AnyDVD http://www.slysoft.com/da/anydvd.html
CloneDVD 2 http://www.slysoft.com/da/clonedvd.html

Ulempen er at de ikke er gratis...... Men du kan prøve dem af og se om det er noget for dig

Ps...... Tror måske også det er på tide du får opgraderet din harddisk eller køb af Extern harddisk..... 16.GB er ikke meget i 2010......

Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-05-10 06:53

McBobo
Jeg synes det prismæssigt er noget i overkantenten med de links du anfører-og så er programmerne jo ikke simple" tryk på en knap "du kan jo ind.
indstille udseendet på din bedstemors gebis ser det ud til

Jeg er godt klar over jeg ikke har meget plads tilbage på den indbyggede HD og har en extern.
Indtil nu har jeg efter anbefaling alle programmer på den interne og kun data på den externe.
Hvis nu vil have det her kopieringshalløj til at foregå på den externe ,skal jeg så lægge programmet der-hvis ja foregår øvrige aktiviteter ang kopiering så automatisk på externe så de 18gb holdes uberørt til andre aktiviteter?-ja min viden er ikke stor på pc området

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-10 07:58

Citat
og så er programmerne jo ikke simple" tryk på en knap

Jo - det er de....

At du har MULIGHED for selv at bestemme en masse er ikke ensbetydende med du BEHØVER det...

Clone DVD klarer det hele med EET tryk.....

Citat
Jo det vil gerne have bare det "extra" kun drejer sig om at smide en ny skive i hver gang den forrige er fyldt.

Der er IKKE tale om at "fylde" skiver Enten kan kopien være på en skive (komprimeret) eller også kan den ikke - du kan ikke dele en film på den måde - højst dele afsnit....

For mig lyder det mere som om du skulle sætte dit lidt ind i hvordan den slags foregår inden du begynder at ofre en masse skiver på ingenting....

Der findes masser af lekture om den slags på nettet...

Jo mere en film skal komprimeres - jo ringere kvalitet... - sådan er det bare

Kommentar
Fra : lham

Dato : 13-05-10 09:45

Refi
Ok det skal inden så længe komme an på en prøve med Clone DVD
Det med "masser af litteratur på nettet"
Har prøvet og læst . Desværre har jeg kun mødt forfattere der efter nogle liniers grundlæggende redegørelse går over i extra options -begrænsninger- andre specielle teknikaliteter med stigende grad af "insider sprog " og så er jeg hægtet af.

Samme fænomen kunne studeres i en 120 siders video manual

Skulle du kende til en artikkel på det nødvendige grundliggende niveau hører jeg gerne.

UNDREN ! hvis filmen kan være på købe DVD-en hvorfor i himlens navn skal man så komprimere det for at være på en tom DVD , man kan vel bare købe en der er lige så "stor" som originalen ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-05-10 10:51

"KøbeDVDer" (af de nyere) er IKKE 4.7 Gb - de er enten DVD9 eller 10

Se her (ca midt på siden)

http://www.gromit.dk/dvd/index.asp

Der findes mange flere typer end dem du umiddelbart kan købe i butikker - og de kræver som regel specielle brændere...

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 14-05-10 23:34

En pæn del af de originale film, bliver udsendt på dobbelt lags dvd skiver, og så passer de jo naturligt nok ikke på en almindelig 4.3gb dvd skive, så det eneste alternativ (med mindre man vil ud og investere i dobbelt lags skiver i dyre domme) er at bruge programmer some clonedvd eller dvdshrink og lignende. jeg har aldrig prøvet clonedvd, men jeg ved da at dvdshrink er stort set lige ud af landevejen. mend hvis skivene er kopisikrede, skal du også lige have installeret anydvd. Men som sagt så involverer det uungåeligt lidt flere trin end du ønsker.

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-05-10 00:28

Husk at ting tager tid...... Der er ikke nogen nem udvej.... Det er bare at prøve sig frem og når du har kopieret 10 dvd`er føler du dig som en haj.... Alle der har en computer er startet et sted, hvor alt syntes svært i starten,- men desto mere man bruger de forskellige programmer desto nemmer bliver de....

Og hvad angår AnyDVD http://www.slysoft.com/da/anydvd.html og
CloneDVD 2 http://www.slysoft.com/da/clonedvd.html .....har du en prøvetid på 21 dage...
Hertil følger der en videoguide med, step by step ...... http://www.slysoft.com/da/tutorials.html
Nemmer bliver det ikke.........

Og grundlæggende har alle dvd programmer de samme funktioner..... Så når du kender et, kender du grundlæggende alle dvd programmer... Der er selve hovedfilmen, lydsporet og undertekster man vælger... Alt andet er trailer og ekstra materiale der er på dvd´en som man ikke har brug for..... Så prøv dig frem "lham"

Hvis du vil spare på indkøb af dvd skiver, har du også muligheden for at lave filmen om til en Iso-fil
(billede fil) og lægge den over på en ekstern harddisk og åben/se filmen med programmet
"Alcohol 120%".... Det er bare op til dig, hvor stor en ekstern harddisk du har/køber.... Desto større harddisken er, desto flere film kan du have på den..... En film fylder godt 4.5GB i gennemsnit, så
der kan være en hele del film på en 1000.GB harddisk også er du fri for dvd skiver der går i stykker eller flyder rundt omkring...

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-05-10 07:26

MC Bobo-Refi
har prøvet den der CloneDVD 2
Her skal man faktisk vælge en masse ting for at komme fra den ene side til den næste så den der med KAN vælge holder ikke
Brugte lang tid på at læse manualen -et ekklatant eksempel på at de første par linier går det pædagogisk fint, men så får forfatteren( programudvikleren ) en helt ubeskrivelig lyst til at fortælle om om alle de genialiteter der findes i deres "baby"
Lykkedes aldrig at få lortet startet da den/jeg ikke kunne få den til at hente org data fra drevet
Afinstalleret
Må ved lejlighed prøve den næste der er linket til
Jeg er helt uenig i at det skal være tidskrævende at bruge et program –den klasiske: hvordan tror du ulykkesstatestikken ville se ud hvis man skulle igennem lige så mange procedurer som feks Clone for at aktivere ABS bremserne /en airbag på en bil ? Det er simpelthen for nørdede programmører der intet kendskab har til pædagogik og Man Machine Interface.
Hvis der åbenbart ikke findes en ”idiotudgave” og der skal bruges mange timer på at lære DVD kopiprogrammer, tror jeg sgu jeg kaster mig ( i vintermørket) ud i Shrink og Fab HD Decrypt, jeg har fra bekendte hørt at de 2 programmer klarer alt også kopisikrede DVD er,men er noget langhårede at lære.
Fik aldrig svar på om jeg kan lægge programmet på den externe HD og det hele så kørerderfra uden at bruge af de sølle 18GB ubrugte på den interne HD.

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-05-10 07:32

ser nu det andet ( any dvd ) link ikke er et DVD kopi program men åbenbart et ( ? nødvendigt ) hjælpeprogram-det mindste man kunne forlange var vel så at det var indbygget i DVD kopiprogrammet -eller -ja det det har jeg nok -helt misforstået det?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-10 07:49

Citat
Fik aldrig svar på om jeg kan lægge programmet på den externe HD og det hele så kørerderfra uden at bruge af de sølle 18GB ubrugte på den interne HD.

Jo det gjorde du

Du kan da lægge programmet hvor du vil, men det skal under alle omstændigheder bruge dit drev c midlertidigt - så pladsen rækker IKKE til den slags kopiering....

At du får fejlmeldinger fra CloneDVD kan kun skyldes forkert brug eller at skiven er kopisikret - mere UKOMPLICERET program findes IKKE...

Citat
det mindste man kunne forlange var vel så at det var indbygget i DVD kopiprogrammet -eller -ja det det har jeg nok -helt misforstået det?

NEJ - det kan man ikke forlange, men du kan jo undlade at kopiere kopibeskyttede film - så behøver du det ikke

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-05-10 14:06

Jeg giver op ...... Held og lykke.... Håber du finder ud af det en dag...
Og nej man skal ikke vælge en masse ting i CloneDVD 2

Har du set videoguiden.... Så følg den.... og hvis du ikke fik det hele med kan du se den igen....
Nemmer er det ikke....

Kommentar
Fra : McBobo

Dato : 15-05-10 15:06
Godkendelse af svar
Fra : lham

Dato : 15-05-10 19:57

Tak for svaret kivi.
Jeg må have fat i sådanne RW skiver før vintermørket sænker sig så jeg ikke fourenener naturen med ikke brugbare skiver.
og igen tak for alle indlæg jeg troede bare en alm IQ kunne finde ud af det

Kommentar
Fra : lham

Dato : 15-05-10 21:13

UPS EA-HS
fik lige trykket pil på det forkerte navn
Det var EA-HS der skulle have haft points og ikke Kivi
Jeg kan ikke finde ud af at "flytte rundt " med points-håber du overlever