/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hvad kan venner se på Facebook?
Fra : ItsGreen
Vist : 2125 gange
53 point
Dato : 12-05-10 00:24

Hvis en af mine venner tag'er mig på et billede, er det så rigtigt at alle hans venner kan se det, men af mine venner er det kun dem der er ven med os begge der kan se det?

Resten af mine venner kan vel ikke se det.

Men hvis jeg så skriver en kommentar under billedet eller vælger "LIke" så kan alle se jeg har skrevet der, men kun som tekstform og ikke som nyhed med billede osv? Eller ser de også billedet på deres væg?

Håber i forstår

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-05-10 15:54

- det samme som dig...

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 53 point
Dato : 12-05-10 16:30

Alt er offentligt på Facebook med mindre du har været inde i indstillinger og har valgt at kun dine venner skal se alt på din profil.

I princippet kan alle i hele verden se sin profil med mindre du begrænser hvem der har adgang.

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 12-05-10 16:35

ikke korrekt. Jeg har lige oprettet en ekstra profil og testet. Jeg kunne ikke se det billede som min ven havde tagget mig på med den nye profil.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 12-05-10 16:57

- så læs lige hvad granner skriver en gang til...

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-05-10 20:23

Alle kan se din profil hvis de søger på dit navn. Hvis de ikke ved hvem du er så kan de ikke søge på dig. Men spiller du på Facebook, så giver du dem lov til at bruge din profil, dine venner, dine billeder og dine oplysninger om dig selv.

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 12-05-10 21:17

Hej granner.

Nej det har de lavet om på sidste år:

http://blog.facebook.com/blog.php?post=50531412130

http://www.facebook.com/terms.php

Jeg må nok hellere omformulere mit spørgsmål.

Min ven A kommer et TAG på et billede han har oploadet af mig.

Min ven B er ikke ven med min ven A.

Ender billedet under "newsfeed" så B kan se det? Eller kræver det at han er ven med min ven A?

Jeg ved godt som du siger at han kan gå ind på min profil og se det, men det er mere om det ender "offentligt under newsfeed for B?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-05-10 23:19

Alle dem der er invilveret i det billede kan se det. Jeg bruger Facebook hver eneste dag, så jeg ved hvad man kan og hvad man ikke kan. Jeg har selv blokeret for at andre kan se noget end mine venner. Men venner til mine venner kan se og venner til dem vil blive blokeret. Fordi jeg har bestemt det.
Og ikke fordi facebook har lavet en regel om det.

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 13-05-10 00:17

Vi snakker helt forbi hinanden. Det er slet ikke det jeg spørger om

Godkendelse af svar
Fra : ItsGreen

Dato : 13-05-10 15:01

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 13-05-10 16:14

Hvis dit billede er tagget så kan venner se det og venners venner, men ingen andre. Med mindre de søger på dig, for så kan de se dig. Du er den eneste der kan sætte begrænsninger for det.

Og du ser ikke ret meget hvis du ingen venner har.