/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Outlook og BCC
Fra : jansler
Vist : 1148 gange
100 point
Dato : 09-05-10 21:43

Hej

Jeg skal sende mails til en liste på 1.000 adresser.

Jeg har sendt ca. 600 ud efter princippet: Mig selv på som modtager og 'de andre' som BCC. Jeg har sendt ca. 100 mails ud pr. gang.

Jeg sender altid en test mail til mig selv blandt BCC'erne. Ved sidste udsendelse modtog jeg ingen mail.

Jeg har så prøvet at lave testmails til mig selv samt brug mine private mailadresser BCC. Jeg modtager ingen til adresserne BCC.

Jeg bruger Outlook 2003/One.Com/TDC.

En der har en ide om hvad årsagen kan være?

På forhånd tak.

De bedste hilsner
Jansler

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 09-05-10 21:49

hvis det er med TDC
så er sikkert blevet blokeret af TDC

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 09-05-10 22:21

Jeg går ud fra at du bruger TDC til at levere internet og at du har et domæne hos one.com hvorigennem du forsøger at sende de mange mails?

one.com har normalt ikke nogen udgående mail server, så du bruger sandsynligvis den hos TDC. I så fald er du nok nødt til at checke hos TDC, de har sandsynligvis en begrænsning på hvor mange ens emails du må sende og/eller hvor mange du må sende på én gang. Jeg tvivler på at det er outlook der sætter begrænsningen.

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-10 22:46

Du er sikkert havnet i tdc's RBL pga denne her: store mængder mail leveret i et alt for hurtigt tempo
sakset fra denne side: http://postmaster.tdc.dk/publish.php?dogtag=f5_ms_po_po_rbl

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 10-05-10 04:35

Der er jo også mange masse-udsendelser, der havner i spam-filteret. Hvis du får mange masse-mails fra samme afsender, bliver de vurderet som spam - sikkert også selvom du selv er afsender - det kan filteret jo ikke se. Prøv at se, om de eventuelt ligger dér.
Spørg en af modtagerne af de seneste mails, om han har modtaget mailen.

Kommentar
Fra : djenn76

Dato : 10-05-10 14:33

hej

har lige selv prøvet at sende en til mig selv

når jeg sender en test.

Til: min@mail

bcc: min@mail

så får jeg ikke B(lind) C(arbond) C(opy), ved ikke om man kan sende til sig selv hvis man sidder v. sin egen pc hvor ens outlook er oprettet.

men hvis jeg sender fra hotmail, så får jeg begge, har også prøvet at sætte min hotmail i bcc. og så kommer den.

summa sammarum

så dem du sætter i bcc. de skal nok få den.

mvh

djenn76

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 10-05-10 20:48

Hvis du opretter en Gmail eller hotmail kan du lave kontrol sending til dig selv via en af dem.

Godkendelse af svar
Fra : jansler

Dato : 12-05-10 08:56

Tak for svaret EXTERMINATOR.

Og ja, det var mængden af mails på én gang, men alt er heldigvis ok igen.

Tak til alle for gode input.

Fortsat god dag.

De bedste hilsner
Jansler