/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
kan finde trådløsnetværk men ikke kom på
Fra : risvej07
Vist : 594 gange
50 point
Dato : 09-05-10 20:18

jeg har formateret min msi 100u. instelleret xp igen samt driverne fra msi hjemmeside.
nu kan den godt finde alle trådløsenetværk der er i nærheden .. men kan ikke komme på nettet
jeg har lukket min "panda" ned men nej den vil ikke ..... kun med kabel hvorfor????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-10 20:29

Hvis du markerer din router og vælger tilslut..................sker der så ikke noget.

Har du Mac filter sat til, så kan det være at routeren ikke lukker dig ind.

Slå evt. dit Macfilter fra og slå det til igen når du er kommet ind.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 09-05-10 20:34

hvordan marker jeg min router
har det nogen betydning at mine andre trådløds ikke har problemer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-10 20:45

Du skriver at:
nu kan den godt finde alle trådløsenetværk der er i nærheden

Et af de trådløse netværk i nærheden er din router (routerens navn)
Så skal du vælge din router og tilslut

Hvis du har kryptering, så skal du skrive krypteringsnøglen

Hvis din router ikke beder om nogen nøgle kan det være routerens Mac filter som har lukket af for computeren.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 09-05-10 20:53

ja det er rigtigt og den spørger ikke om nøglen.. hvordan får jeg den til at spørge efter nøglen ??

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 60 point
Dato : 09-05-10 20:59

Du skal en tur ind i din router:
http://192.168.x.x
X er forskellig alt efter routermærke

Inde i routeren skal du disable Mac filter
prøve at tilslutte din comp.
Og nu vil den sikkert spørge om nøglen.
bagefter enable mac filter igen.

Kommentar
Fra : risvej07

Dato : 09-05-10 21:08

tak det prøver jeg i morgen

Godkendelse af svar
Fra : risvej07

Dato : 20-05-10 20:17

Tak for svaret Eyvind.
først ville xp ikke køre og måtte geninstelleres igen, fik telenor til at ændre navn på netværket
og så bad den om koden