/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Overborgmester på engelsk?
Fra : Hopenhagen
Vist : 782 gange
66 point
Dato : 09-05-10 15:26

Hejsa.
Er der ikke et amerikansk ord for overborgmester i stedet for Lord mayor?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 09-05-10 15:51

- tror ikke de har en "Overborgmester":
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mayors_of_New_York_City

Accepteret svar
Fra : ziggy99

Modtaget 66 point
Dato : 09-05-10 16:32

Begrebet Overborgmester dækker i virkeligheden over Borgmester, da København som eneste i verden har en person med denne titel.

De seks borgmestre i København er i virkeligheden udvalgsformænd og fik lov til stadig at kalde sig Borgmestre af forfængelighed da kommunen gik fra magistratsstyre til udvalgsstyre

Altså den eneste reelle borgmester i København er Overborgmesteren som tituleres lord Mayer

Godkendelse af svar
Fra : Hopenhagen

Dato : 09-05-10 19:30

Tak for svaret ziggy99.