/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvad har i fået ??
Fra : piaskov
Vist : 672 gange
100 point
Dato : 09-05-10 11:45

Hejsa .
Og god mors dag
Seeee lige her .
http://peecee.dk/upload/view/243664
Med kys fra din datter fordi jeg elsker dig.
Hvad har i fået ???

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-05-10 12:23

Sådan en har jeg også fået fra min ældste søn og svigerdatter. Den yngste glemmer det nok, han huskede det da han havde kæreste, men han glemmer det nok som single. Og hvad fortæller det? At det er pigerne som husker.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-10 12:31

Jeg havde på det kraftigste frabedt mig alt i forbindelse med mors dag, jeg synes det er noget blomsterhandler og chokoladefabrikanter har opfundet, jeg vil hellere "værdsættes" på en helt
almindelig dag - hvis jeg overhovedet skal værdsættes.

Meen kl. 8 i morges myldrede det ind med børn og svigerbørn, belæsset med morgenmad og pakker

Jeg fik to meget flotte lysestager i noget udskåret noget, og et fantastisk flot blåt glasfad til frugt ,hvis man altså nænner at gemme mønsteret i fadet med det

De er sgu dejlige de unger/svigerunger

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-10 12:33

Det jeg næsten synes var mest fantastisk, var tidspunket for besøget... og så på en søndag, og den ene var endda syg og blev kørt til lægevagten og en anden havde været til fest det meste af natten

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-10 12:41

Citat
De er sgu dejlige de unger/svigerunger

Ja gu' er de så...og nu kommer datteren helt uventet
Hun har en fridag fra spjældet...det er da skønt.

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 100 point
Dato : 09-05-10 12:55

øuu, jeg har ikke fået noet...

Nåmen det har ikke været nogen tradition hos os, da børnene var små. Jeg syntes ikke, at det var MIN sag at lære børnene at fejre mig på mors dag. Hvis deres far ikke syntes det var værd at fejre, så måtte det være sådan!
Så jeg fortsatte bare med at fejre min egen mor.

--Efter min mor døde for 5 år siden HAR jeg haft besøg af min datter, svigersøn og børnebørnene et par gange på mors dag. Med blomster og hele hurlumhejset...
---Men i år har de såmænd nok glemt det. Jeg var selv overrasket over, at det var allerede. Det er jo næsten vinter endnu..

Man skal jo også lige tænke på, at vores voksne døtre jo ofte selv er mødre. Nogle gange gift med mænd, der også har mødre.
Så er det pludselig TRE mødre, de skal nå at fejre på samme dag...

Lidt skuffet er jeg da..... Men så er det heller ikke værre..

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-10 13:06

Vi har nu heller aldrig haft tradition for at fejre min mor... det er helt sikkert derfra jeg har min holdning, men det er ungerne selv der synes at jeg skal fejres

Jeg får næsten dårlig samvittighed over ikke at besøge min mor, men jeg gør det jo i forvejen mindst en gang om ugen, men alligevel sidder jeg her og funderer over om jeg nu alligevel skal køre en tur.

Citat
Lidt skuffet er jeg da..... Men så er det heller ikke værre..

Hvor har du ret.........og jeg må nok sige, hvis de unge kommer af pligt, så vil jeg altså også hellere være fri

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-05-10 13:40

Citat
øuu, jeg har ikke fået noet...

Du skal ikke føle dig skuffet. Jeg tror at mange har gennemskuet dette morsdags (farsdags) lir.
Min kone har heller ikke fået noget.Jeg vil hellere gi`hende en kærlig klap bagi.
Jeg gider ikke købe en "visk",på en tilfældig tankstation til 100 kr. (Som igår kostede 50 kr).
De hæver nemlig priserne kraftig,lige netop idag.Det er og bliver en kommerciel skuespil.
Der er masser af andre måder,til at vise sin taknemmelighed på.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 09-05-10 13:44

GLEMTE LIGE:

Mit indlæg er ikke skrevet,for at "forklejne" piaskov m.fl. Bare min indstilling.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 09-05-10 16:38

Yes - der var lige en selvplukket buket fra en af drengene til min kone. Hun siger at det er noget pjat med mors dag...........................men jeg kunne se at det passer ikke.

Ps. Til fars dag er der altid en flaske dyr whiskey og en stor kasse cigarer.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-10 18:25

Jeg vil nu også ALTID blive glad for en selvplukket buket blomster,

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-10 18:32

Citat
Hvor har du ret.........og jeg må nok sige, hvis de unge kommer af pligt

Ja men vores børn kommer ikke af pligt...heldigvis.
Det ville jeg da blive skuffet over hvis de gjorde ... de kommer heldigvis fordi de har lyst.

Citat
Ps. Til fars dag er der altid en flaske dyr whiskey og en stor kasse cigarer.

Jaaaa se så se så ...
Og hvis du så ikke får det hva' så du

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 09-05-10 20:48

Vi har være ude at spise - godt nok på "mors" regning. Alle "ungerne" hjemme denne weekend fra fredag- samtidig.

Lidt trangt i gemakkerne, men det har været en hyggelig weekend, som blev afsluttet med en god fælles middag her i aften.

Så det har ikke i år været en ting, men mere det at være sammen, morgen -og lidt forskudt frokost- se lidt flimmer, arbejde sammen i køkkenet om aftensmad, fælles oprydning osv osv.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-10 21:53

Citat
Lidt skuffet er jeg da..... Men så er det heller ikke værre..

Nååå hvor er det synd for dig Birgitta.
Så får du lidt af mig.

Godkendelse af svar
Fra : piaskov

Dato : 09-05-10 21:54

Tak for svaret Birgitta.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-05-10 22:31

Jeg gav konen en flot opsats på et par meter .til haven sæføli fra ungerne ...hun har ikke engang sagt tak

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 09-05-10 22:32

Og forresten en flot buket roser også

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 09-05-10 22:43

Ej altså en utaknemmelig kone du har...............men det kan da være du har takken til gode, hva om du smuttede i seng

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 10-05-10 07:55

Nej Nordsted Hun er vist igang med en midtvejskrise som en sagde til mig, så nu må vi se om vi skal holde skilsmissefest så ku det jo så blive 1 årsdagen for vores bryllup.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 10-05-10 08:49

Citat
så nu må vi se om vi skal holde skilsmissefest så ku det jo så blive 1 årsdagen for vores bryllup.

Ejjj suno...det skal i da ikke.
Kvinder er jo "lidt" mærkelige ind imellem
Tror du ikke det er en begyndende overgangs alder

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 10-05-10 13:04

Tak for accepten af mit svar. --Og for alle stjernerne.. Så klarer jeg mig nok.

Jeg har forresten lige fået et kort fra Grækenland. Min datter med familie er åbenbart "lovligt undskyldt" i år .

"Mors Dag" er ikke nævnt på kortet, men det er altså ikke så tit, familien sender kort når de er ude og rejse. De rejser udenlands ca. 3 gange om året. Jeg hører nok fra dem, når de er hjemme igen..