/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Pixeleringsfejl er det kronisk lidelse ?
Fra : dhmoelsted
Vist : 1740 gange
300 point
Dato : 09-05-10 11:38

Pixeleringsfejl.. indstråling i digital tv signal... er dette en kronisk lidelse
når signalstyrken er ok og kablerne er af den rette type med spoler men man alligevel gentagne gange ser disse fejl , dog kun her hos os på tv2 news...så siger you see det er indstråling af udefrakommende elementer
og eller antennekablet er for lang ( 5 m ) og det er i nærkontakt med fjernsynets strømførende kabel, men det er det vel på en måde nødv.
Når det sammenføres i tv beslaget..det skal lige med at lige forud for disse pix fejl går lyden noget ned i styrke

altså hva f.... lever man med de periodiske udfald eller sætter man et 3 m kabel på i stedet , ??( det var forslag fra you see) eller geninstaller man tv digitalpakken
nb googler man emnet pixeleringsfejl så kan jeg godt se at den bliver svær...men alligevel
vores tv lg 47 lcd 8500 med indbygget kabeltuner

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-05-10 12:21

Støj fra andre ting. Jeg havde tidligere (med gammelt TV) en dum fejl på skærmen. Lilla striber i begge sider af skærmen.

Nu var jeg så heldig at min daværende nabo var en rigtig dygtig elektroingeniør. Efter at have haft det TV til reparation og problemet stadig var der, så kom naboen ind. Han så en gang på skærmen og sagde magnetisme. Så flyttede han de to højtalere jeg havde stående på gulvet. Og striberne forsvandt.

Ikke at det er det der er galt hos dig, men en eller anden støj.

I kolonihaven har vi et problem, ingen lyd på visse kanaler. Problemet løst med en bedre kvalitet SCART kabel.

Kun for at sige at du må prøve dig frem. Og held og lykke med det.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 09-05-10 12:29

Jeg tror det er hos yousee fejlen er, de roder nok med skidtet,
jeg har haft en del pixelerings fejl det sidste stykke tid,
og et par gange hvor kanalerne er forsvundet fra de pladser hvor jeg havde gemt dem,
det er irriterende at man skal "hitte" dem igen og gemme igen

TV er LG 42PQ3500 og 1,5m kabel fra væg til TV

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 09-05-10 13:42

har samme problemmer som dig samsung serie 8

mister kanalerne en gang i mellem pixelfejl en gang i mellem nogle dage er der ingen problemmer andre gange hele tiden

og der er intet der ikke køre når der ingen problemmer er ? kort sagt you see har problemmer og de ved ikke hvorfor derfor er det nemmere at give kunderne skylden!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 09-05-10 14:32

Her hvor vi bor har vi en antenneforening og vi har både analoge og digitale kanaler. Jeg har lige tjekket de digitale kanaler, og det ser ud til at også jeg har problemer. Det er YouSee der leverer kanalerne. Det er sten sikkert youSee der har fejl, for ellers ville jeg få en meddelelse fra Antenneforeningen, hvis de havde fejl.

Jeg har også LG TV 42 LH 4000

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 09-05-10 15:13

hvor er det betegnende ...har læst stolper op og ned jeg er så træt af yoy see vi har desværre det hele bredbånd og tlf ved dem men har brugt oceaner af tid på fejlrette lor.... ja fejlen smutter nok med ind i komplekset og er svær at hitte bare træls når det er en favorit kanal der er befængt

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 300 point
Dato : 09-05-10 17:05

Jeg er glad for at vi stadig kan se analoge kanaler, for de digitale skifter plads. Jeg har dem liggende alle sammen og har lavet en liste med de kanaler vi ser, de analoge står til venstre de digitale til højre.

Men mon ikke de får styr på de digitale inden der er gået 5 år.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-10 02:36

pixelfejl er en konstant fejl ved lcd skærme.
Når du kun har fejlen ved visse programmer er det en fejl ved programmet og ikke en pixelfejl.

Din yousee leverandør taler udenom, i stedet for at erkende at det er deres skyld.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 10-05-10 08:34

hej transor
det her er ved at udvikle sig til en smaltalk ...men det er da osse et megaproblem og når du så anfører:

pixelfejl er en konstant fejl ved lcd skærme.
Når du kun har fejlen ved visse programmer er det en fejl ved programmet og ikke en pixelfejl.

Din yousee leverandør taler udenom, i stedet for at erkende at det er deres skyld.

det lyder let... men KAN de eleminere disse fejl eller skal vi som forbrugere bare betale ved kasse 1 for sådan noget der ikke virker optimalt måske man skulle ha taget home trio
jeg har ringet i timevis til support de har været her og skrue så let er det nok ikke .....

Kommentar
Fra : transor

Dato : 10-05-10 20:11

Den eneste lære er at man skal holde sig fra yousee. de lover en mængde, men det eneste der er i orden er de penge man betaler.

NU ER ANDRE ADVARET

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-05-10 21:24

YouSee er TDC og TDC er ejet af amerikanske pengemænd.

Det siger mig et eller andet i forbindelse med service.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 12-05-10 11:31

lidt svært at give point men kommer har sendt tråden til you see men de er nok kolde et hvis sted
go himmelfart

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 12-05-10 16:23

ja man bør gøre lige som forbrugerstyrelsen ligge et link til eu politikerne dvs et forskrevet brev hvor du bare sætter dit navn på og så bliver det sendt til eu politikerene

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 12-05-10 20:48

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 12-05-10 23:08

Selv tak.