/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
Tildel brugerrettigheder på web
Fra : emhauge
Vist : 839 gange
200 point
Dato : 07-05-10 08:27

Hej alle

jeg har en webside hvor brugerne skal logge ind på nogle bestemte sider. Når de logger på får de tildelt forskellige rettigheder - adgang og div. opslag i databaser forskellig fra bruger til bruger.
Nu har jeg så brug for at en bruger må se det som nogle af de andre også ser.....
dvs bruger A må lave opslag i databasen på A til C, men bruger B må kun se B i DB og C må se C, D må se D men E må se E og C

nu ser jeg på rettighederne ved login på denne måde:
if rsCheckUser("STATUS") = 1 then session("login")="1" 'bruger A
if rsCheckUser("STATUS") = 2 then session("login")="2" 'bruger B
if rsCheckUser("STATUS") = 3 then session("login")="3" 'bruger C
if rsCheckUser("STATUS") = 4 then session("login")="4" 'bruger D
if rsCheckUser("STATUS") = 5 then session("login")="5" 'bruger E

det virker OK, men når jeg så vil give A adgang til både A, B og C går det galt
jeg har prøvet følgende:
if rsCheckUser("STATUS") = 1 then session("login")="1" AND "2" AND "3" 'bruger A-B-C
det virker ikke
så prøvede jeg:
if rsCheckUser("STATUS") = 1 then session("login")="1" 'bruger A
if rsCheckUser("STATUS") = 1 then session("login")="2" 'bruger B
if rsCheckUser("STATUS") = 1 then session("login")="3" 'bruger C
Her læser den kun den sidste linje dvs at den giver kun adgang til C

Hvem har de vise sten her

Accepteret svar
Fra : EXTERMINATOR

Modtaget 200 point
Dato : 08-05-10 13:56

Det du prøver er at logge den samme bruger på flere gange, den går ikke.
Du skal lige vende det hele 180º så det er i udlæsningen fra databasen den henter flere ting for den ENE bruger der er logget på

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 11-05-10 13:51

Hej

hvad nu hvis jeg vil gøre det på denne måde:
if rsCheckUser("STATUS") = 1 then session("login")="1001" 'bruger A
if rsCheckUser("STATUS") = 2 then session("login")="1002" 'bruger B
if rsCheckUser("STATUS") = 3 then session("login")="1003" 'bruger C
if rsCheckUser("STATUS") = 4 then session("login")="2000" 'bruger D
if rsCheckUser("STATUS") = 5 then session("login")="2000" 'bruger E

if rsCheckUser("STATUS") = 100 then session("login")="100" 'bruger A + B + C
Her mangler jeg så bare at tilføje et wildcard kriteria i slutningen af 100, normalt er det bare % tegn - men det kan jeg ikke få til at virke. Er det ikke muligt ved dette?

Kommentar
Fra : emhauge

Dato : 11-05-10 13:55

glemte lige:

hvis jeg bruger if rsCheckUser("STATUS") = 100 then session("login")=' "100" %' 'bruger A + B + C
kan siden efter login slet ikke vises, så det giver en fejl i asp'en

Godkendelse af svar
Fra : emhauge

Dato : 01-06-10 10:08

Tak for svaret EXTERMINATOR.

det er rigtigt - at løsningen skulle findes ved at se det hele 180 grader modsat af min første indgangsvinkel

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 01-06-10 14:51

UNDSKYLD!!!!!!! jeg havde ikke bemærket at du havde skrevet efter min kommentar, men det ser jo ud til at du fik det løst alligevel