/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Naturligt el. mildt beroligende middel?
Fra : Hopenhagen
Vist : 2168 gange
61 point
Dato : 06-05-10 22:01

Hejsa.

Nogen der ved om man kan få noget beroligende, så jeg kan komme lidt ned i fart i hverdagen?
Er ikke så meget for vestlig medicin med alle deres bivirkninger, men er der noget naturmedicin der virker? SIkkert ikke....

Nogen råd eller ideer?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 71 point
Dato : 06-05-10 22:04

Baldrian er et gammel kendt middel, du kan få midlet både flydende og i tablet form:
http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/soevnproblemer/soevnproblemer---forebyggelse-og-sundhedsfremme/baldrian/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 06-05-10 22:05

Og jeg ved det virker :- ) bruger det selv i perioder

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 06-05-10 22:37

Udover Baldrian som beroligende, skal du også holde dig fra sukker og koffein (kaffe og Cola), da det ved flere undersøgelser har vist sig, at netop de ting får folk helt op at køre

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 06-05-10 23:38

hash

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-05-10 10:24

Du tager fejl .
Den såkaldte naturmedicin har generelt større bivirkninger.

Desuden er der ikke nogen speciel medicintype som er vestlig.
Man bruger (eller brugte ) generelt naturmedicin over hele verden.
I de mere rige og udviklede lande bruger vi dog i dag naturens produkter i en stærk oprensetr form. Det er netop for at befri medicinen for stoffer med uønsket virkning.

Du tror på for meget ugebladssludder.

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 07-05-10 10:46

Transor:

Der tager du helt fejl. Naturmedicin har ingen bivirkninger. Den eneste bivirkning det kan have er at det evt ikke har nogen effekt. Det vil sige at du spilder penge og tid på det.

Skulle Kamille og andre planter der drikkes som the have bivirknonger? Nej det har de ikke.
Men ok.. alt er gift i store doser, så man skal selvfølgelig ikke overdrive noget.

Moderne medicin som jeg kaldte vestlig er fremstillet kunstigt og har alle bivirkninger UDEN undtagelse. Det er ikke noget man skal lave sjov med. Det skal under ingen omstændigheder indtages hvis det kan undgås.

Moderne medicin er også ofte kun symptom behandling. Hovepinepiller f.eks... hvorfor tage en pille mod smerten når du kan fjerne årsagen til at du har fået hovedpine?
Eksem: Hvorofr smøre eksemcreme på din eksem, når den kun forsvinder fra overfladen, så du ikke kan følge med i hvor langt den er henne osv.? Det vil sige at du undertrykker at din krop prøver at udskille noget og hopper over hvor hegnet er lavest i stedet for at finde ud af hvorfor du har eksem.
Det er jo fuldstændig hjernedødt.

Jeg kunne blive ved med at komme med ekspempler.

Moderne medicin er KUN og jeg gentager KUN til meget alvorlige tilfælde hvor det gælder liv eller død. Udover det, så kan læger KUN bruges til kirurgi.

Men alt det skal du selvfølgelig ikke tage mit ord for:

http://www.apoteket.dk/Laegemidler/Medicinbrug/Misbrug%20og%20forgiftning/Medicinforgiftning.aspx

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 07-05-10 10:56

Transor:

Det er meget normalt t kalde det vestlig medicin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Allopathic_medicine

Allopatisk betyder: Anden lidelse. Det vil sige at ved at tage moderne medicin accepterer du at du får en anden lidelse i stedet for den første. Dog passer det ikke helt, da moderne medicin som sagt intet fjerner. Den rykker kun rundt på tingene og forsager andre skader i kroppen.
Ren hjernedød symptom behandling.
Det er jo en kæmpe industri der KUN drejer sig om profit. Velvidende at der dør folk at det. Mange af de store profitforetagender langerer medicin på markedet, uden at have testet det optimalt. Det vil sige at vi andre er forsøgsdyr.

Der er utallige eksempler på folk der er døde i hobetal pga den slags folk.

Jeg kunne blive ved med at med at komme med uhyggelige ekspempler på hvor lidt respekt der er for mennekseliv på trods af at de udgiver sig for at hjælpe.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 07-05-10 11:23

Citat
Det er jo en kæmpe industri der KUN drejer sig om profit

Det gælder nu også en del ugebladsmedicin som der drives meget plat på.

Baldrian er nu anerkendt af mange læger, men som med kunstig medicin....følg manualen.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 07-05-10 13:45

Vestlig medicin ?

Japansk Sake

Kommentar
Fra : Hopenhagen

Dato : 07-05-10 15:04

brortei:

Se indlæg 10:56.

Godkendelse af svar
Fra : Hopenhagen

Dato : 07-05-10 20:54

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-05-10 21:15

Selv tak - håber du bliver beroliget