/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
Sejsskammel - udregning
Fra : henper
Vist : 813 gange
50 point
Dato : 06-05-10 20:21

Min datter havde matematik med hjem haha.
men jeg er lidt i tvivl. det går ud på at finde m2 spåndplade der skal bruges til at lave den sejrsskammel. den består af fire sider og en top plade. kasse 1 = 50cm lang 40cm bred 25cm høj,
kasse 2 = 50cm lang 40cm bred og 45cm høj og kasse 3 er 50cm lang 40cm bred og 35cm høj
toppladen er 50cm lang og 40cm bred på alle 3 kasser. men spørgsmålet er så hvormange spåndplade der går til at bygge de 3 kasser ?.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-05-10 20:49

ha ha

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-05-10 01:52

Heller ikke denne lille opgave kan tumberne her i kandu klare.
Jeg giver ekstra 500 point for det rigtige svar.

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 07-05-10 06:05

Hvorfor skulle vi bruge tid på at regne det ud, når du højst sandsynlig alligevel annullere dit spørgsmål?

Spørgsmål
- Ubesvarede 1
- Besvarede 10
- Annullerede 5
- Slettede 0
Ialt 16

hawaii7

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-05-10 12:18

Kommentar
Fra : transor

Dato : 07-05-10 01:52

--------------------------------------------------------------------------------
Heller ikke denne lille opgave kan tumberne her i kandu klare.
Jeg giver ekstra 500 point for det rigtige svar.

Kommentar
Fra : henper

Dato : 07-05-10 14:15

Har nu aldrig annuleret et spørgsmål. Men måske hvis der ikke har været nogen løsning. bliver de med tiden annuleret ?.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 07-05-10 18:30

Tiden er udløbet for tumberne.
Ingen får de 500 point for at svare med 2,49 m2

Gælder dog kun ved forsvindende tynd plade, ellers går der en anelse mindre til,afhængig af pladetykkelsen. To af sidestykkerne på hver skammel skal jo være 2 gange pladetykkelsen kortere for at kunne komme ind.

Godkendelse af svar
Fra : henper

Dato : 07-05-10 18:44

Tak for svaret transor. mener jeg selv havde regnet det ud til 2,47m2