/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Våbenmekaniker udsendelse
Fra : Søsser
Vist : 554 gange
65 point
Dato : 06-05-10 08:39

Min kæreste har tænkt sig at uddanne sig til vmek på Aalborg kaserne. Er der nogen der ved hvor lange og hvor ofte de har udsendelser? Min kæreste siger det afhænger af hvor mange vmek'ere der er, mht at d ekan dele en 6mdrs udsendelse op, men når jeg søger på google, mog der blir fortalt om uddannelsen, skrives der, at det oftest er en udsendelse på 6mdr, pr. mand.

Accepteret svar
Fra : Kortoververden

Modtaget 75 point
Dato : 06-05-10 08:44

Som udgangspunkt er alle udsendelser af 6 måneders varighed, men din kæreste har ret når han siger, at udsendelsen kan deles op for teknisk personel.

Årsagen til at man nødigt bryder udsendelsen op, er at der skal indarbejdes rutiner ot holdet skal lære hinanden at kende, men som VMEK passer han jo de samme opgaver som han ville hjemme på garnisonen, han skal bare være indstillet på mere sand i våbnene end ellers

Godkendelse af svar
Fra : Søsser

Dato : 11-05-10 19:59

Tak for svaret Kortoververden.