/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Windows live mail
Fra : dabj
Vist : 6193 gange
500 point
Dato : 05-05-10 15:28

I Windows 7 (Windows Live Mail) er der ingen wab fil som i xp.
Hvor hulen gemmer kontaktpersonerne sig så???
Skal have hevet alle mine kontakter ud på en usb nøgle, hvad gør man???
Jeg forsøger at leve med Windows 7, men det ender nok med uvenskab

Kommentar
Fra : xou

Dato : 05-05-10 15:38

prøv at kigge under:
http://dk.msn.com/
log på hotmail (kræver at det er en hotmail du bruger i din live mail)
gør det med din live mail,derefter kan du under relatere steder administrerer kantakt personer

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-05-10 15:45

Bruger ikke hotmail

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-05-10 15:46

Vender tilbage i aften

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-10 16:15

Windows Live mail er næsten som Outlook Express, bare med et mere moderne udseende, klik på Funktioner og på Indstillinger, klik på fanen Avanceret i nederste halvdel i det nye vindue klikker du på Vedligeholdelse, der åbner igen et nyt vindue og der klikker du på Vedligeholdelse så kommer der en boks med adressen på lagringsmappen, kopier hele den lange adresse og sæt ind i adresse linjen i Eksplorer (mapperne - ikke Internet Explorer) og åben adressen, der ligger alle dine mail mapper den du skal bruge for at tage backup af dine kontakt personer hedder Contacts, marker den og kopier hele mappen over på dit lagrings medie.
Du kan også klikke på Kontaktpersoner direkte på forsiden i Live mail og eksportere kontakterne en efter en, desværre kan du ikke eksportere alle på en gang, eller sagt på en anden måde: Jeg kan ikke finde ud af at eksportere alle på en gang.
Hvis du engang for at bruge din backup, så åbner du lagrings mappen i din nye Live mail installation og kopierer mappen ind lagrings mappen, sig Ja til at overskrive (den tomme) mappe Contacts

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-10 16:17

Jeg var heller ikke glad for windows live mail pga den manglende stavekontrol, jeg har godt nok fundet ud af et program der kan bruges til stavekontrollen, men valgte live mail fra

Jeg har så i stedet fået installeret outlook fra officepakken 2003, det ved jeg da hvad er

Du kan også bruge officepakken 2007

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-10 16:18

o.v.n har tidligere svaret således på adr.kartoteket

Adresselisten i Outlook Ekspress skal Eksporteres som en tekstfil og denne tekstfil skal over på den nye computer, så kan det nye mail program importere alle adresserne, ingen ben i det og det har ikke noget at gøre med om det er egen domæne eller mail adresse fra TDC for eksempel.
Outlook Ekspress: Åben programmet - klik på Filer og på Eksporter, vælg Adressekartotek og vælg igen Tekstfil (semikolonseparede værdier) klik på Eksporter - klik på Gennemse for at finde et gemmested, for eksempel en usb hukommelse, giv filen et navn og klik på Gem - klik på Næste og sæt markering ud for de linjer som skal gemmes, slut af med at klikke på Udfør.
Flyt usb hukommelsen over i den nye computer, åben det mail program som i har valgt og importer tekst filen, så er alle adresser på plads i det nye mail program

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 05-05-10 16:19

Nå for katten da, o.v.n og jeg har skrevet samtidig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-10 16:20

Lige på det punkt er det ikke ens med Outlook Express og Live mail - desværre

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 05-05-10 16:27

Hejsa.
Hos mig trykker jeg på "personer" oppe øverst.
Så kommer mine kontakter frem.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-05-10 19:06

-> o.v.n.
Citat
og sæt ind i adresse linjen i Eksplorer (mapperne - ikke Internet Explorer) og åben adressen,

ovenstående fatter jeg ikke???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-10 19:41

Explorer er det program som åbner dine mapper så du kan se indholdet.
Internet Explorer er det program som du kan komme på internettet og se indholdet af web sider.
For eksempel kan du åbne mappen Dokumenter, øverst er der en linje som viser hvor Dokumenter er placeret på din computer, det er denne linje som du skal sætte adressen til Windows Live lagrings mappen ind i og åbne mappen

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 500 point
Dato : 05-05-10 20:12

fundet denne hjælp der osse viser forskæl mellem xp og windows 7
Citat
Eksportere kontaktpersoner
Du kan eksportere kontaktpersonerne fra dit liste over kontaktpersoner (En liste over kontaktpersoner, der indeholder navne, adresser, telefonnumre og e-mail-adresser på alle dine kontaktpersoner. Hvis du er logget på med et Windows Live ID, bruger Mail den liste over kontaktpersoner, der er tilknyttet dit Windows Live ID.) i Windows Live Mail som visitkortfiler (.vcf) eller som en enkelt, semikolonsepareret fil (.csv). Du kan derefter gemme de eksporterede kontaktpersoner som en sikkerhedskopi eller overføre dem til andre computere og importere dem i andre e-mail-programmer.
Start Mail.

Vis mig hvordan

I Windows XP skal du klikke på Start og derefter klikke på Programmer.

–eller–

I Windows 7 skal du klikke på Start og derefter klikke på Alle programmer.

Klik på Windows Live, og klik derefter på Windows Live Mail.

Klik på knappen Kontaktpersoner i nederste venstre hjørne af vinduet.
Hvis du ikke kan se menulinjen, skal du klikke på knappen Menuer i øverste højre hjørne af skærmen og derefter klikke på Vis menulinje.
Benyt en af følgende fremgangsmåder:

Klik for at udvide: Eksportere kontaktpersoner som .vcf-filer
Klik på menuen Filer på menulinjen, peg på Eksporter, og klik derefter på Visitkort (.VCF).
Vælg en placering, hvor visitkortfilerne skal gemmes, og klik derefter på OK. De enkelte kontaktpersoner gemmes i hver sin .vcf-fil.

Eksportere kontaktpersoner som en .csv-fil
Klik på menuen Filer på menulinjen, peg på Eksporter, og klik derefter på Semikolonsepareret (.CSV).
Klik på Gennemse, vælg et filnavn og en placering, hvor de eksporterede kontaktpersoner skal gemmes, og klik derefter på Gem.
Klik på Næste, marker afkrydsningsfelterne ud for de felter, du vil eksportere, og klik derefter på Udfør.

Bemærk!
Du kan også eksportere kontaktpersonerne som .csv-filer ved at trække dem fra kontaktpersonvinduet til computerens skrivebord.

Relateret emne
Importere kontaktpersoner

man kan ikke eksporter dem som en wab fil,men du kan godt impotere dem som en wab i windows 7.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-05-10 20:13

Fint nok--mennnn---her er stien:
C:\Users\Ego\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail

problemet er så at der ikke er nogen mappe/fil med navnet contacts eller noget der overhovedet ligner et adr.kartotek

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-10 20:35

Har du trykket på Enter tasten efter at have sat adressen ind? Ellers bliver du stående i den mappe du startede ned, på min computer med XP ser adressen sådan ud:
C:\Documents and Settings\Administrator\Lokale indstillinger\Application Data\Microsoft\Windows Live Mail
det er mulig at forskellen mellem din og min adresse skyldes Windows 7
hvis du er i den rigtige mappe og der ingenting er i mappen Contacts så har du ikke dine kontaktpersoner i Windows Live mail men et i et andet e-mail program

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-10 20:38

Fra xou indlæg herover
Citat
Klik på menuen Filer på menulinjen, peg på Eksporter, og klik derefter på Visitkort (.VCF)
det er den løsning du bør vælge, jeg vidste ikke at visitkort er kontaktpersonerne, men havde set muligheden for at eksportere visitkort

Godkendelse af svar
Fra : dabj

Dato : 05-05-10 20:44

Tak for svaret xou.
Det blev .cvs-fil metoden jeg brugte--virker fint.

Kommentar
Fra : dabj

Dato : 05-05-10 20:50

->o.v.n.
Nej, det er heller ikke nemt at vide---fatter aller en ski'---visitkort bvadr.

Men tak for indsatsen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-05-10 20:52

Godt du fik problemet løst