/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Modem / Spørgsmål
10  bentjuul 100
motorola surfboard sb4100
Fra : johs
Vist : 1222 gange
150 point
Dato : 06-11-01 02:54

Har et motorola surfboard usb cable modem sb 4100.
2 pcèr med vin 98se og netkort i dem begge.
Hvordan får jeg begge på nettet ?
aner ik hvad jeg skal "bruge-gøre" kabler ?
mvh johs

Kommentar
Fra : briani

Dato : 06-11-01 08:22

Til Johs
Opsætning laves som følger:
pc1 (Pc tilsluttet motorola kabel modem)
pc2 (Den pc du ydeligere vil have tilsluttet internet)

Du skal i begge maskiner have et netkort med et rj45 kabel forbundet imellem dem. HUSK!!!! At dette kabel skal være et krydset kabel!!!!

tildel pc 1 ip-adresse 10.0.0.1
tildel pc 2 ip-adresse 10.0.0.2
På pc 2 skal du under tcp/ip indsillinger /gateway skrive pc 1's ipadresse(10.0.0.1)
Derudover skal du sørge for at internetdeling er indtstalleret og aktivt
MVH Brian

Accepteret svar
Fra : Sonofsun

Modtaget 150 point
Dato : 06-11-01 11:47

Somar: hvilken planet er du kommet fra? Internet connection sharing er nok det mest elendige program til inet deling der findes. har haft det til at virke en gang, men måtte opgive det da det simpelthen ikke kunne noget somhelst.
Johs: jeg vil anbefale at du sætter den op med et program der hedder sygate, kan findes på www.tucows.dk, start med at instalere programmet på den maskine der er sat til modemet, instaler derefter på den maskine der skal være "client" på din "server".
du skulle nu kunne gå fuldt på nettet uden restriktioner, dvs. internet connection sharing tillader f.eks. ikke at din nummer 2 maskine går online og spiller CS på en server, mens den anden går på en anden server og spiller, det kan den bare ikke finde ud af. det kan du med sygate, uden problemer, du kan også have en firewall kørende sammen med sygate, det er ICS heller ikke god til.
Håber det hjalp dig lidt, ellers er du velkommen til at kontakte mig på nedenstående mail.

Med Venlig Hilsen
Johnny Hagstrøm
sonofsun@anarki.dk

Kommentar
Fra : britta

Dato : 06-11-01 12:49

Hej
Jeg har lavet min stationære maskine til en proxy server vha. AnaloX proxy. Et Freeware program på nettet. så køber du et krydset UTP kabel hos computerhajen på gadehjørnet. propper det i hver maskine...altså du skal lave et lokal netværk. have en proxy.

Du skal dog allerførst være sikker på dit netværk fungerer
God fornøjelse

Hilsener
Britta

Kommentar
Fra : britta

Dato : 06-11-01 15:04

PS:
Win 98SE har indbygget ICS InternetConnectionSharing sok skal aktiveres. Læs mere her
http://www.danbbs.dk/~duelund/pcinfo/ics/index.htm

Mere om netværk mellem to pc'er her
http://212.10.30.200/snoopy/network_guide.htm

Godkendelse af svar
Fra : johs

Dato : 06-11-01 21:07

Tak for svaret Sonofsun.
Det lyder som en meget go` løsning TAKKER                  MVH. johs

Kommentar
Fra : Sonofsun

Dato : 06-11-01 23:31

det var så lidt

Johnny