/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
elforbrug.
Fra : bpedersen
Vist : 1047 gange
100 point
Dato : 03-05-10 22:38

Hej.
Jeg er nybegynder og er ved at kigge på hus.
Jeg har fundet en nylig istandsat hus (nye vinduer/døre, nyt badeværelse og nyt køken.
Det eneste problem er at huset er opvarmet med elvarm, Elradiator og luft/luft varmepumpe.
Huset er 100 kvm og i fin stande (http://www.edc.dk/en/Sag/Billeder/?pid=71391097)

Har fået oplyst det huset har en elforbrug (varme og forbrug) for ca 16000 kr pr år.

Er det meget?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 03-05-10 22:57

De må fryse om vinteren

Jeg tvivler på det forbrug holder.....

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 03-05-10 23:02

Okay, der bare hvad mæler oplyser.
Jeg har selv paner op at få installeret en brændeovn.

Men der er også lige det problem med at tagstenene er understrøget med pu-skum.

Hvad syntes i om prisen

Kommentar
Fra : dova

Dato : 03-05-10 23:22

Vores årsforbrug til strøm ligger på ca 16000, og der er ikke elvarme.

Så jeg tvivler på, at den oplyste pris her helt holder stik.

Selve huset ser fint nok ud, men jeg synes sgu det ligger i den noget dyre ende for området.

Og da især hvis der også er noget fikumdik med tagstenene.

Inden du planlægger for meget brændeovn, så undersøg lige først om det er tilladt der...

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 60 point
Dato : 03-05-10 23:24

Jeg kan kun sammenligne med et sommerhus på ca. 70m2 hvor jeg varmer med en luft til luft varmepumpe og el radiatorerne i 3 værelser og i badeværelset.

Jeg bruger det ikke meget om vinteren, men holder alligevel en fast temperatur på 16 grader når vi ikke er der og 23 grader når vi beboer det.

Om sommeren bruger vi ofte varmepumpen til køling om aftenen så vi kan få indendørs temperaturen ned.

Vores forbrug og varme koster os ca. kr. 6800,00 om året.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-05-10 23:29

16.000 lyder ikke helt skævt, huset er ikke så gammelt og det er ikke ret stort.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 04-05-10 00:11

Tænk dig om .
Huset bruger ikke el.
det er beboerne , som gør det.
Når du flytter ind og vil have hele huset varmt om vinteren, kan forbruget stige til meget mere.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 04-05-10 06:56

Kommer jo også an på hvor godt huset er isoleret. Men hvis du skal købe det, kan du jo med tiden få sat radiatorer op. Ved ikke om de 16.000kr til el-varme, er hvis temperaturen holdes nede på 16-18 grader om vinteren.

Kommentar
Fra : kj

Dato : 04-05-10 09:41

Det lyder ikke helt skævt, vi har et hus på 116 kvm, kun med el,
vores forbrug tangerer de 20.000,00 kr. Vi har el-radiatorer i alle værelser undtagen i stuen, hvor vi har en luft til luft varmepumpe, som stort set varmer hele huset op, i den kolde vinter i år har vi haft tændt for radiatorerne sammenlagt max 3 uger. Huset er bygget i 1974 og dengang isoleret til
el-varme. Vi har også en varmtvandtsbeholder på loftet på 160 liter
Vi har også en erhvervsbygning på 172 kvm. + 50 kvm kælder. Opvarmningen er her luft/luft varmepumpe, dobbeltanlæg med 2 inderdele. Kælderen bruges til opbevaring, og her kører en affugter hele vinteren, som så tilmed holder ca. 16 grader i kælderen. Incl. maskinstrøm(computere, produktionsprintere(kopicenter) koster denne bygning omkring 35.000,00 kr.

Men så husk at dete er for alt el, også lys- tv-stereroanlæg, m.m.
Men de kommer jo også i den grad an på, hvor varmt man vil have det, hver grad opad koster penge.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 04-05-10 12:31

Annoncen findes ikke mere, så drømmen vedr. dette hus er åbenbart slut

Kommentar
Fra : bpedersen

Dato : 04-05-10 17:03

Den er da stadig til salg.
Plejer man ikke ar kunne få lov til at installer en brændeovn.

Med hensyn til taget, så er det heldig hvis noget jeg selv kan lave(er selv tømre)
Men der skal selvfølgealgelig lidt afslag i prisen.
Sådan som det er i dag, så er priserne på vej op, den biligste bygge grund her i Ikast er ca 600.000 kr.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 04-05-10 20:55

>Nordsted1, du skal fjerne ) så det bliver:
http://www.edc.dk/en/Sag/Billeder/?pid=71391097

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 04-05-10 21:01

Citat
Vores årsforbrug til strøm ligger på ca 16000, og der er ikke elvarme.

Hvad dælen bruger du så så meget strøm på???? Det er da ret vildt hvis ikke det ikke det indeholder noget til opvarmning????

Godkendelse af svar
Fra : bpedersen

Dato : 11-05-10 22:10

Tak for svaret bentjuul.