/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
har jeg fortalt ?
Fra : smuller54
Vist : 658 gange
150 point
Dato : 01-05-10 19:38

Jeg ved ikke om jeg har nævnt det før ? har jeg det ?

De lækreste Kartoffel og pastinaktortillas fra Tinas køkken.

4 bløde hvedetortillas
8 kartofler, 2-3 pastinakker, 1 lille dåse majs, 1 æg, 3 spsk creme fraiche og 1 spsk smør.
Smør og olie til stegning + salt og peber

Skræl kartofler og pastinak og del dem i mindre stykker. Kog dem i saltet vand til de er møre.
Hæld vandet fra, og rør creme fraiche, majs, æg og smør i.

Mos blandingen til en grov kompot, smag til med salt og peber.
Smør ca. 1½ cm. tykt lag på to tortillas. Læg de andre på som låg.

Steg brødene med fyld på begge sider i smør og olie på en stegepande.

Super godt som tilbehør til diverse kødretter og gerne med frisk salat til.
Brug pizzaskæreren og skær dem i kvarte, så ser de mere delikate ud ved servering.

Accepteret svar
Fra : brorteil

Modtaget 160 point
Dato : 01-05-10 19:50

fem stjerner

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-05-10 20:06

hva´ er mailservice igen gået i stå ???Jeg har stadig ikke fået mail om det svar fra brorteil

Sys os- det har været langsomt de andre dage.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 01-05-10 21:24

Undskyld jeg glemte frimærke.

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-05-10 22:03

Citat
Undskyld jeg glemte frimærke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 22:32

Jeg tror ikke du har fortalt den her før men jeg tror at jeg skal holde op med at abonnere på kategorien Madlavning ellers bliver jeg helt uformelig at se på

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-05-10 22:37

Citat
Jeg tror ikke du har fortalt den her før men jeg tror at jeg skal holde op med at abonnere på kategorien Madlavning ellers bliver jeg helt uformelig at se på

Du kan bare gøre det som jeg er startet på - løbetræning. Efter en god løbetræning, som jeg først lige er startet på altså- så hjem og lave min krebsehalepasta-(omtalt under tips) - så håber jeg altså at det går lige op

Nå, men hvis jeg har omtalt det tidligere må jeg hellere slutte tråden

Godkendelse af svar
Fra : smuller54

Dato : 01-05-10 22:37

Tak for svaret brorteil.

elsker stjerner

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-05-10 22:39

ups jeg læste forkert på dit svar o.v.n.

troede du skrev at jeg havde skrevet om det før- men nevermind, tråden var jo ikke så interessant.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-05-10 22:52

Citat
tråden var jo ikke så interessant
hvor har du det fra, det er altid interessant at lære nyt om mad

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 01-05-10 22:58

Citat
hvor har du det fra, det er altid interessant at lære nyt om mad

ooh hvor dejligt, at læse- det er sød musik i mine ører