/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Ekskludrede medlemmer
Fra : betterwisser
Vist : 690 gange
50 point
Dato : 01-05-10 10:06

Er det muligt for ekskluderede medlemmer, at møde op og blive lukket ind til f.eks. et landsmøde, hvis man kunne få de lyster

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 01-05-10 10:14

Nej

Accepteret svar
Fra : TheRealDeal

Modtaget 60 point
Dato : 01-05-10 10:29

Kære Betterwisser

Nej selvfølgelig kan et ekskluderet medlem ikke komme ind til et landsmøde og hvis en bestyrelse har ekskluderet en given person, må det være fordi vedkommende ikke har fulgt de spilleregler som er nedfældet på papir.
Hvis jeg var i en forening eller klub og man tog et ekskluderet person ind som havde nedgjort og gået en bestyrelse bag ryggen, vil jeg tage mit medlemskab op til revision
TRD

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 01-05-10 10:32

Der må vist være et par jægere eller to herinde der er ekskluderet fra ALT

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-10 10:59

Almindeligvis kan ekskluderede medlemmer møde op til føstkommende generalforsamling og tale deres sag.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 01-05-10 11:48

Hej Betterwisser.

Det burde ikke være muligt for ekskluderede medlemmer at deltage i en generalforsamling/landsmøde ! Man må formode, at vedkommende har brudt de love som nu én gang gælder for pågældende forening/klub, så derfor "skylder" klubben ikke pågældende noget !
Hvis man bryder de aftalte spilleregler, må det have en konsekvens - sådan må det være !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 01-05-10 20:37

I de fleste ordenlige foreninger, har et ekskluderet medlem mulighed for at forklare sig eller bede bestyrelsen om uddubende forklaring på førstkommende generalforsamling. Det mangler da også bare - ellers kan enhver sammenspist bestyrelse skalte og valte med medlemmerne efter forgodtbefindende.
Men er det manglende betaling af kontinggent, er der som regel ikke adgang til generalforsamlinger.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 01-05-10 21:27

Hvis man er helt og aldeles mentalt ustabil, så er man altid velkommen til landsmøderne.

Kommentar
Fra : Tonganeseren

Dato : 01-05-10 23:21

Flash, vi diskuterer ikke medlemssituatione i VU eller KU.

Godkendelse af svar
Fra : betterwisser

Dato : 02-05-10 10:21

Tak for svaret TheRealDeal.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 02-05-10 17:28

Godt man ikke er medlem af den forening. Bestyrelsen kan ekskludere hvem de har lyst til. Eks. de rødhårede / dem med lang næse / dem der ikke giver øl til bestyrelsen.
Og de ekskluderede kan ikke komme til orde.