/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Extern HD virker pludselig ikke mere
Fra : GlenTrust
Vist : 1158 gange
100 point
Dato : 30-04-10 16:06

Hej Alle.

Jeg har fået et lille problem med en extern HD fra Western Digital. Den har nu altid virket helt fint, men pludselig ikke mere.

Det der sker er: Når jeg tilslutter den min computer, siger windows: Du skal formatere disken drev () inden du kan bruge den.. Der kan jeg så vælge at trykke anullere eller formatere, hvis jeg trykker anuller så kommer beskeden bare med det samme igen, og hvis jeg venter og ikke gør noget så kommer der bare en ny besked oven i der siger det samme. Det er et pop up vindue der kommer frem. Disken er fyldt med data, så jeg er ikke interesseret i at formatere den.

Er der nogen der måske har oplevet noget magen til? eller nogen der ved hvad jeg kan gøre for at afhjælpe det?

Håber at nogen af i kloge mennesker der ude kan hjælpe mig, lige som i plejer.. :)

Mvh Glen.

Og go weekend.

Lidt teknisk info: Jeg køre Windows 7 Ultimate, HD er en af de små der ikke skal have strømforsyning.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-10 16:10

Du har glemt at afslutte din eksterne harddisk ved at klikke på Sikker fjernelse af hardware.
Var der noget på den disk som skal reddes inden du formaterer?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-10 16:13

1. Har den Eksterne harddisk før kunne køre på den computer.
2. Er der noget på den harddisk som du vil gemme.
3. Har du hevet stikket
4. Hvad vises der her > h-klik på computer og vælg administrator > vælg så diskhåndtering.
..........kig på de farvede felter og det er den eksterne nederst (disk 1)

Kommentar
Fra : GlenTrust

Dato : 30-04-10 16:14

Jeg har godt leget lidt med ideen om at det er det der er sket.. Disken har nemlig været lånt ud til at kollega, han har nok ikke fået gjort det. Jeg gør det nemlig altid selv, da jeg før har mistet en fil pga jeg glemte det, men dog aldrig en hel HD. Måske det kan redes på en anden måde? jeg er nemlig ikke interesseret i at formatere den, for ja, der er mange ting på den der skal gemmes.. :(

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-10 16:21

Det er muligt at en Linux live Cd kan hente dine data ud. måske kan ubuntu.

Kommentar
Fra : GlenTrust

Dato : 30-04-10 16:21

@Eyvind. Disken har kunne køre helt fint på computeren før, ja alt skal gemmes.. :) Nej jeg har ikke hevet stikket, har gjort det en gang før, og gør jeg aldrig mere!! Tør ikke sige om min kollega der har lånt den, har hevet stikket. Jeg kan ikke se disken i diskhåndtering, den får ikke engang tildelt et drev.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-10 16:27

Efter du har startet computeren og sætter harddisken til - kan du så høre den starte op.
har du prøvet andre USB stik i comp.

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 30-04-10 16:31

Prøv den på en anden computer, hvis du har mulighed for det...

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 30-04-10 16:34

Har en kammerat der havde samme problem.

Han formaterede den og installerede et gendannelses-program, som fandt alle filerne igen.
Hans filer var familiebilleder, som efter de blev gendannet bare hed et nummer istedet for det de var blevet kaldt da de overførte dem til harddisken.
Jeg mener programmet hed noget med Recuva

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : GlenTrust

Dato : 30-04-10 16:35

Har ikke prøvet med et andet stik, det vil jeg lige gøre.

Jeg kan godt høre den starter op, men så alligevel ikke, den prøver at starte op tror jeg, men den kommer vist aldrig helt i gang.. hvis du forstår.

Kommentar
Fra : GlenTrust

Dato : 30-04-10 16:41

@CiviC. Det var måske en mulighed, men tør ikke satse på det endnu, da det her os er billeder og dokumenter der ligger på disken. Så jeg ser lige om jeg kan finde en anden løsning inden jeg nok er nød til at formatere. Men det er da noget der skal prøves hvis formatering bliver aktuelt.

Hmmm.. nu mens jeg sider og skriver dette så har jeg ladet disken side i, og pop up'en om at disken ikke han bruges er nok kommet ca 20 - 30 gange, men jeg har bare ladet den ligge i bageunden oven i hinanden, men lige pludselig stoppede det og disken poppede op som den altid har gjort.. Underligt sys jeg.. Jeg må nok hellere købe en ny disk meget hurtigt og se om jeg kan få flyttet de vigtige ting meget snart..

Kommentar
Fra : GlenTrust

Dato : 30-04-10 17:12

Det er lidt underligt, men den ser ud til at virke okay nu her. men køber nok en ny og flytter filer over. for en sikkerheds skyld.

Jeg ved ikke rigtig hvem jeg skal acceptere som svar, da det jo løste sig selv.. Hvordan er kutymen her inde med at anullere sit inlæg?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-10 17:17

Skynd dig at flytte dine filer over på harddisken, altså den på computeren og så ville jeg hvis jeg var dig, formatere den eksterne disk og bruge den igen til backup, dine vigtige filer bør altid være mindst 2 steder, på computeren og på den eksterne harddisk, så går det ikke helt galt hvis en af dem står af.
Mange bruger at henvise til en bruger statistik når der stilles spørgsmål, og så ser det jo ikke for godt ud hvis der er for mange annullerede spørgsmål

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 30-04-10 17:18

- jeg kan ikke bruge de point til noget, så det er ligemeget.

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 30-04-10 17:43

Godt, at du fik den til at virke.
Har forresten selv prøvet, hvor min western HD ikke rigtig startede op. Fandt ud af, at jeg brugte USB-kablet fra min mobiltelefon, og det virker åbenbart ikke. Her skrev den dog ikke noget med formatering. Den kunne bare ikke finde harddisken

Bare giv pointene til en eller anden. som skrevet længere oppe: Hellere give pointene til en forkert end at annullere spørgsmålet

Godkendelse af svar
Fra : GlenTrust

Dato : 30-04-10 20:58

Tak for svaret o.v.n..

Jeg lukkede øjnene og scrollede ned med musen og dit svar var tættest på :)

Tak for hjælpen alle sammen, og tak for jeres interesse.

Fortsat go weekend.

Glen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-10 21:00

Tak i lige måde, jeg håber at den eksterne opfører sig pænt fremover

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 30-04-10 21:40

Scan den for bad sectors, kan godt lyde som om den har fået stød og derfor har svært ved at læse start sectors, ikke en disk jeg ville bruge til noget vigtigt mere.