/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
eps & ai filer ????
Fra : k_m_s
Vist : 2467 gange
100 point
Dato : 30-04-10 14:56

Hej

Hvad er eps & ai filer for en størelse? og hvordan får jeg dem åbnet?

Hilsen

Kim

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-04-10 15:36

Det er filer til adobe illustrator.....

Så det køber du bare

http://www.adobe.com/products/illustrator/

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-10 17:19

EPS filer kan åbnes i flere programmer, Photoshop, Illustrator, InDesign QuarkXpress m.m.
IA er fra et tegneprogram der hedder Illustrator og kan normalt kun åbnes i dette program. Har du en fil hvor der står ai beg navnet er den fra illustrator på en PC. Står der ikke noget bagefter er den fra en MAC. Når man udveksler logoer med andre kan vi bruge en illustrator fil for den kan "normale" mennesker ikke åbne.

hawaii7

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 30-04-10 21:37

Citat
IA er fra et tegneprogram der hedder Illustrator og kan normalt kun åbnes i dette program.

bob bob bob bob....
Nu er jeg jo ikke meget for at skulle betale i dyre domme for noget man kan få gratis, EPS og AI filer kan sagtens åbnes og redigeres med inkscape
http://www.inkscape.org/

Godkendelse af svar
Fra : k_m_s

Dato : 09-05-10 21:52

Tak for svaret hawaii7.

Hilsen
Kim