/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Handel på internettet.
Fra : prio
Vist : 575 gange
100 point
Dato : 29-04-10 22:50

Jeg handler ikke så tit på internettet.

Forleden købte jeg nogle varer til min hund, men modtog varer beregnet til en kat.
Altså modtog ikke det, jeg havde bestilt og betalt.
Fejl fra sælgers side.

Jeg skal så sende vareren retur til ombytning.

Udgifterne til fragten retur skal jeg selv betale!
Det undrer mig, er det normal praksis, at man foruden ærgelse og ulejlighed også skal have ekstra udgifter?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-04-10 22:59

De steder jeg handler betaler returudgifterne. Og de bytter uden vrøvl. Så du har været uheldig.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-04-10 23:14

Hvis det er en åbenlys fejl bør sælger betale.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 30-04-10 07:20

Sælger har pligt til at betale.

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 30-04-10 11:59

Anmeld firmaet til trustpilot.com og gør det opmærksom på at du har gjort det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-10 16:06

Hvis du er 100% sikkert på at har BESTILT korrekt, så skal firmaet rette fejlen, det gør de på de sider jeg køber online, prøv at gå ind på siden igen og se om der er en rma formular du kan udfylde og klage over forkert levering, du sikkert finde rma formularen under Kontakt firmaet

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-10 16:08

Citat
Det undrer mig, er det normal praksis, at man foruden ærgelse og ulejlighed også skal have ekstra udgifter?
det er ikke normal praksis, er du sikker på at du har håndteret din klage korrekt? Hvor har du handlet?

Accepteret svar
Fra : gwh

Modtaget 100 point
Dato : 30-04-10 20:24

Det er muligt at du i første omgang selv skal betale for retur forsendelsen, men Firmaet SKAL refunderer beløbet til dig, det jo er firmaets fejl ,så de skal også sende den nye pakke uden beregning, du har vel betalt for fremsendelsen af den forkerte pakke.
Mvh. gwh

Kommentar
Fra : prio

Dato : 30-04-10 21:10

Ja, jeg har betalt for varen og forsendelsen, og forretningen har hævet pengene.

Der er ingen tvivl om, at jeg har bestilt korrekt - og det har sælger heller ikke påstået.
De varer, som jeg har modtaget fejlagtigt, er oven i købet billigere, end dem jeg bestilte.

Nu har jeg mailet til forretningen og gjort opmærksom på, at normal praksis er, at kunden ikke skal betale returportoen i et tilfælde som dette.

Så ændrer de måske politik.
Det kan de jo også blive nødt til, hvis de vil beholde kunderne.
Jeg har handlet der flere gange, og har ellers ikke haft noget at klage på.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 30-04-10 21:31

Når Du har fået noget andet og billigere tror jeg simpelthen at en anden har fået Dine varer, det sker nogen gange når der er travlt i forsendelselsfunktionen at nogen får byttet rundt på et par adresselabels.

Jeg har selv været på et lager i 30 år og har lavet det nummer nogle gange
Så giver man sgu da bare sin vognmand besked om at afhente en pakke hos Poul, som så har en pakke der skal til Per.

Godkendelse af svar
Fra : prio

Dato : 06-05-10 22:26

Tak for svaret gwh.

Jeg fik ikke mine ekstra portoudgifter refunderet.

Men jeg fik et lille gummi- pivdyr og et gratis eksemplar af et hundeblad.

Det drejer sig nu heller ikke om de ca. 40 ekstra kroner.
Det er princippet i det.

Kommentar
Fra : gwh

Dato : 11-06-10 01:38

Hej prio
Tak for godkendelsen
Men det var alligevel slet ikke ok, at du skulle betale for deres fejl, men hvis det er firmaets politik så spare de sikkert mange 40 kr, ved at lade deres kunder betale for deres fejl.
Mange hilsner til dig.
gwh.