/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvor blev Laura Juliane Jensen døbt??
Fra : 2601
Vist : 736 gange
400 point
Dato : 27-04-10 14:28

Jeg har en familie hvor jeg ikke kan finde vielse eller dåb af deres første barn.

Dåben drejer sig om Laura Juliane Jensen. Hendes mor Inger Elisabeth Jensen født Bentsen var i 1872 rejst til københavn og den 18.Juli 1880 var hun fadder for sin broders andet barn i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i København, Københavns amt og var ugift.

Jeg har fundet hende via hendes fars skifte hvor der står 1902-3 at hun er gift med en værdshusholder Rasnus Jensen i København.

Jeg har fundet hende i FT 1885 for københavn:

Folketælling - 1885.
København, København (Staden), Fiolstræde (Lige numre), Kjøbenhavn Klædebo Kvarter, Fiolstræde 24,matr.189,190,191 Forhus Stuen, 1,
Samtlige personer i husstanden
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Rasmus Jensen 31 Gift Husfader Værtshusholder Udby
Inger Elisabeth Jensen født Bentsen 32 Gift Husmoder Tersløv
Laura Juliane Jensen under 1 Aar Ugift Barn Kjøbenhavn
Hedvig Justave !! Johnson 28 Ugift Tjenestetyende Tjenestetyende Lund

Jeg har søgt i Tersløv kirke, Merløse Herred, Holbæk amt for vielse samt hendes datter Laura Juliane Jensen dåb i Vor Frue Kirke, København samt i Sct. Johannes og Sct Matthæus Sogn, det sidste sted fordi hendes eneste broder boede i det sogn 1881 - 1886.

Hvor bør jeg ellers lede???

På forhånd tak for hjælpen.

Kommentar
Fra : LisBJensen

Dato : 27-04-10 14:57

Hej

Der findes også Udby andre steder end ved Holbæk, Prøv f.eks. Præstø Amt.

Lis

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 27-04-10 17:52

Til LisBJensen.

Tak for din hjælp.
Når jeg har søgt i Tersløv kirke, Merløse Herred, Holbæk amt er det fordi Hendes mor Inger Elisabeth Jensen født Bentsen er født der og hendes fader boede der indtil sin død i 1902.

Normal bliver bruden gift hjemmefra.
Men jeg har ikke fundet noget i Sognet.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 04-05-10 10:50

Så har jeg fundet Laura Juliane Jensen. Hun bliver født i den 19 sep. 1884 i Fiolstrædet 24. 1 sal, Vor Frue sogn i København, Københavns amt og døbt 12. october 1884 i Vor Frue Kirke, Vor Frue sogn i København, Københavns amt.

MEN hvor blev hendes forældre gift hende. Jeg har nu set Stenlille i Merløse Herred i Holbæk amt samt Helligånd i København igennem uden at finde dem.

Jeg leder forsat.
Med venlig hilsen

Accepteret svar
Fra : jyttemor

Modtaget 400 point
Dato : 30-05-10 09:38

Hej med dig.
Hvad med denne...
Se i Vor frue Viede 1874-1888, opslag 278, nr.nederst under nr.99.
Viet den 22. Juli 1883 i Vor Frue.
Rasmus Jensen, Ungkarl, 29 Aar, Værtshusholder, og
Jomfru Inger Elisabeth Bentsen, 33 Aar, Frederiksborggade 20.
Forlover, Urtekræmmer J. Hansen Fiolstræde 15, Høker, Anders Petersen, Rømersgade 20.
Viede af Stiftsprovst Rothe..
Hilsen Jytte.

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 30-05-10 10:57

Tak for svaret jyttemor.

Nej tusinde tak for din store hjælp. Nu har jeg snart se alle kirkebøger igennem to gange. Øjnenen er ikke hvad de har været.

Endnu en gang tusinde tak for din hjælp.