/ Forside/ Interesser / Rejser / Camping / Spørgsmål
10  ans 800
Solcellepanel
Fra : mubbur
Vist : 620 gange
100 point
Dato : 27-04-10 00:03

Hej er der nogen som har erfaring med dette solpanel

http://www.matronics.dk/Produkter/Diodepaerer/Spotpaeredc12v/Produkt/500968.aspx

Accepteret svar
Fra : alka

Modtaget 100 point
Dato : 27-04-10 06:48

Jeg kender ikke det panel du henviser til, men inden du kaster dig ud i den invenstering, så gå ind over Google og læs om de forskellige typer solpaneler, da der er flere generationer - de ældste sælges stadig, men er ikke særlig gode, hvorimod de nye generationer yder op til det dobbelte, men prisen er ikke den dobbelte. Endvidere skal du også beregne hvad, og hvor meget strøm du skal bruge, også for størelsen af batteriet, og skal du omforme til 230 volt, skal du også tage højde for det. Velkommen i "junglen for solpaneler":

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 27-04-10 09:03

Hej Alka
Tak for dit svar, ja har prøvet lidt, og det er en jungle som du siger, men jeg tror at dette system er nok til mit brug, ja har skiftet alle pærer ud til led dioder, og det bruger ikke så meget, det er mest vandhanerne jeg tænker på med strøm, heroppe på Færøerne, er det lyst hele sommeren så der kræver ikke så meget lys, har et stort batteri, og har et forsøg i gang nu, har 5 pærer som lyser og det har nu været tænd i 3 dage, og der er masser af strøm i batteriet, så jeg tror at det he rsystem skulle være nok til mit forbrug, skal ikke lave det om til 230 v
Hilsen Óli
Har en Adria CV 405

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-04-10 11:07

Hej og se her.
http://www.skandic-webshop.com/shop/elektronik_c29.html
Et godt og solidt firma jeg/vi handler med når det er udstyr til vores Adria.

Kommentar
Fra : mubbur

Dato : 27-04-10 12:41

Tak for det piaskov, det vil jeg se på, men der er stor forskel på prisen der, men so det siges, man får ikke mere en man betaler for

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 27-04-10 12:56

Citat
Tak for det piaskov,

Det var så lidt.
Citat
men so det siges, man får ikke mere en man betaler for

Nemlig og en gang imellem hænger pris og kvalitet jo sammen.
Men prøv og tjekke det ud.

Godkendelse af svar
Fra : mubbur

Dato : 03-05-10 09:15

Tak for svaret alka.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 03-05-10 17:51

Selv tak mubbur