/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvorfor ????????????????????????????????
Fra : hellobal1
Vist : 942 gange
50 point
Dato : 26-04-10 16:38

Jeg fatter det ikke.... er der nogle der kan forklare mig..........

HVORFOR...

anskaffer mig sig en kamp hund.??.. dem jeg har mødt på min vej har ofte været utilregnelige, agresive og ubehagelige.. der er mange søde, rolige og rare hunde racer man kan have glæde af så hvorfor lige en kamp hune race ??

Jeg forstår det ikke, forklar mig det venligst..

Venligst hej igen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 16:43

Er du racist ?

Bare fordi nogle hunde er voldlige behøver allesammen jo ikke at være det.

Kommentar
Fra : hellobal1

Dato : 26-04-10 16:48

nej men hvorfor løbe den risiko, når man kan anskaffe sig en mere menneske andre hunde venlig hund ?

Er den billig i anskaffelse ? kan den lave kaffe til man kommer hjem, eller hvad er det med den race der er fedt...

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 26-04-10 16:54

kald det en potens forlænger, det er åbentbart "sejt" at have sådan en hund

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 16:59

Nej du køber jo den fordi den er aggresiv så den kan passe på den og der ikke er nogen der kommer ind på deres grund så har de en hund i gården til at passe på.

Vi lukker jo også mange menneske fjenske perkere ind i dette land som er meget aggrasive.
Hvorfor gør vi egentligt det ?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 26-04-10 17:02

Jeg forstår det heller ikke.
Hvis så hundene endda var pæne, hvad ganske få af racerne er.

Mig be`om en cockerspaniel

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 26-04-10 17:08

Citat
anskaffer mig sig en kamp hund

mig sig skaffer sig ikke en kamphund.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-10 17:09

Tjaaa når bydelen bums (og narkoman) får sig sådan een, kan jeg ikke helt hvad incitamentet er, og alligevel jo.

Hunden er aggressiv og får ret tydeligt tæsk (Ekstremt krybende overfor ejeren). Denne er selv aggressiv overfor andre mennesker. I det hunden er et flokdyr, og hunden i dette tilfælde er "tæsket" til at være nummer to, følger den lederen. Dvs, får hunderejeren klø, hopper køteren på angriberen, idet den ser det som sin opgave at forsvare "lederen". Se det giver jo en tryghed for sådan et grødhoved. Endvidere er der tale om et "skræmmeobjekt". Dvs folk er rædde for sådan et uhyre, og dermed er det samlede optog skræmmende. Ergo anvendes sådanne køtere oftest som regulære våben, til at true og forsvare sig med. Ham der har boet ikke så langt herfra, er gudskelov flyttet, og alkoholikeren der boede i campingvognen i haven, er blevet kørt ned.

Så lige pt er vi kun plaget af labrador- og retriever-ejere der mener at alle plæner over 1000 kvm er til fri afbenyttelse for hundeskidning.

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 26-04-10 17:23

En hund bliver gerne som man opdrager den og hvordan man selv er, det er rigtig mange har genet i sig, men er du kærlig og lader den komme sammen med andre hunde, børn og andre menesker fra hvalp af og giver du den professionel træning med en rigtig træner, får du verdens dejligste familiehund.
Du ville aldrig drømme om at det var en kamphund eller noget i den retning, med den rigtige pleje.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-10 17:32

Muligvis ikke. Hundene er heller ikke det store problem.

...ejerne derimod!!!!!

Også den nydelige frue, med de to børn, der er fuldkommen overbevist om at VI sikkert synes det er OK hendes hund skider på vores græsplæne. Har overvejet om ikke f. eks. en kamphund eller f. eks. en puma, kunne holde hende og golden retrieveren væk.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 26-04-10 18:49

Citat
Vi lukker jo også mange menneske fjenske perkere ind i dette land som er meget aggrasive.
Hvorfor gør vi egentligt det ?

Ja DK har da også givet dig lov at blive her...desværre.

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-04-10 19:19

Øhhh 3773!
Citat
alkoholikeren der boede i campingvognen i haven, er blevet kørt ned.
Alkoholikeren eller køteren .

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-10 19:57

Nej det var sgu drukkenbolten der røg. Subjektet OG hans hund er flyttet andet steds hen.

Personagerne har ikke plaget mig. Men der hvor de bor har de haft meget "glæde" af dem. Essensen var mere at belyse, hvilke mennesketyper der åbenbart holder meget af kamphunde. Havde den tvivlsomme "glæde" at opleve subjektet, dennes kæreste (som er nogenlunde lige så klog) og føromtalte, nu inmobiliserede objekt, sidste år. Man førte sig nydeligt frem, med skrål og rykken i kæden på det stakkels dyr. Såehhhh, tror egentlig ikke der findes uønskede hunde, derimod uønskede hundeejere. Og til det skal tilføjes: EN STOR DEL AF DEM DER HAR "ALMINDELIGE" HUNDE ER LIGELEDES UANSVARLIGE OG PLAGSOMME HUNDEEJERE! Man kan ikke, fordi man har hund, taget det for givet at omgivelserne synes disse og deres efterladenskaber er guds gave.

Og inden i overfalder mig (jer der har hunde). Jeg holder meget af hunde, men tåler dem ikke (høfeber). Jeg har også uendelig svært ved at se "skiltet" der tillader hunde at gøre toilette på mit matrikel.

Kamphundene er ikke problemet. Det er de uansvarlige ejere!

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-10 20:19

Mænd med mindværdskomplekser anskaffer sig kamphunde og hurtige biler. For så kan de føle sig stærke og uovervindelige. Når det kommer til stykket er de nok kujoner. Og de er meget sårbare, ellers ville de ikke have behov for de ting.

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 26-04-10 20:26

lækre damer er da sjovere

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 26-04-10 20:34

OK Granner, hvad er forklaringen så på de uansvarlige damers adfærd?

Kommentar
Fra : droslerne

Dato : 26-04-10 20:37

brorteil

Citat
lækre damer er da sjovere

Nu er det sådan at de skal også opdrages for de bider og kradser også engang imellem og ikke helt til at stole til tider

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-04-10 21:48

Damerne der ikke kan styre deres hund kan heller ikke styre deres børn. De kan ikke sige nej. De kan ikke være konsekvente. De betragter hunden som et lille barn og hunden bliver den egentlige styrer i det forhold. Det gør børnene for øvrigt også.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-04-10 22:24

@LuffeA
Nu syntes jeg så at cockerspaniel er en af de hunde der generelt har meget temperament. Dermed ikke sagt at jeg ikke kan lide dem, for jeg er glad for nærmest alle hunde

Kamphund, det er ejerne der gør dem til det. Jeg er blevet bidt 2 gange, begge gange af en labrador, ikke den samme. Det er aldrig den race man hører om i medierne. Den ene bor tæt på mig og det er bestemt ejerne det er galt med, desværre.

Kvik, den ene af mine 2 dansk/svensk gårdhunde, hans bedste legekammerat er en amstaff, også betegnet som en kamphund. De kan lege i timevis og sove sammen i lige så mange timer. Jeg er 100% tryg ved hunden, den er lige så god som dagen er lang, ligesom min egen

Min påstand er at alle hunde er gode, men desværre bliver nogen af dem ødelagt af mennesker med de forkerte intentioner.

HVORFOR??? Anskaffer nogen mennesker sig en "kamphund" som våben? Tja, nogen mennesker er syge

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 26-04-10 23:16

Citat
Mænd med mindværdskomplekser anskaffer sig kamphunde og hurtige biler. For så kan de føle sig stærke og uovervindelige.
Jeg har en lille Fiat Panda og ingen hund, så jeg må ha "storhedskomplekser"

PS 1! Jeg er hunderæd for- og utryg ved ALLE hunde og har aldrig helt forstået, hvad folk vil med dem . Især ægtefæller, der holder mere af deres hund end fællen, er til at over c",).

PS 2! Politi- rednings- og andre hjælpehunde er OK!

PS 3! PS er IKKE Play Station . Wuff

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 27-04-10 00:51

Enig med trådopretter. Fatter ikke at folk med små pikke eller folk der er kujoner absolut skal have sig en dræber hund.
Men man tænker jo bare white fucking trash. Jeg giver dem onde øjne.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-04-10 17:55

@Cathcart
Så må jeg også have "storhedskomplekser"
Har en lille hund og en rusten Toyota Hilux der er sløv som bare f.....
Sikker på at din Fiat kan køre fra mig, hehe..

Personligt anskaffede jeg hund fordi jeg bor alene, det er en stor fornøjelse at komme hjem til en der altid er glad for at jeg kommer hjem
Min hund er på ingen måde vagthund eller muskelhund, han har højest været "dræberhund" når han har udryddet et par mus og edderkopper

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 28-04-10 00:20

Hejsa "taunus"anden.

- men du burde nu skifte din bil ud med en gammel rusten Taunus. Den "anden" passer ikke lige til dit brugernavn . Og gi så din lille vovse et kærligt klap fra mig .

Mkh Chris

PS! Og så burde der indføres "psykologisk førerbevis" med tilbagevirkende kraft til folk, der har/vil anskaffe sig kamphunde. Så var der sgu nok ingen, der ville kunne bestå prøven .

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 28-04-10 09:52

@Cathcart
Jeg har skam også en Taunus der holder i værkstedet, dog kun til lejlighedsvis søndags kørsel
Dog er den ikke så rusten
Men sådan en brun bisse er nok heller ikke nogen "potens forlænger"..

Kvik vender sig om og vil kløs på maven

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 28-04-10 20:55

Hejsa "taunus"anden.

Hvem ku da også vide, at du også har en Taunus . Så nu faldt mine (efter egen mening) rappe bemærkninger sgu til jorden, øv .

Og det er vist mange år siden, at en Taunus var en potensforlænger .

Så vi 2 må godt lide af "storværdskomplekser" (Nyt ord igen ) .

Og gi dog Kvik nogle klø på mavsen - også fra mig .

Syns dog stadig, at kamphunde og ejere burde forbydes

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 28-04-10 20:57

Hejsa "taunus"anden.

UPS da. Jeg ved fanme ik, hvor kom fra før forrige Hejsa mm. UNDSKYLD .

Mvh Chris .

Accepteret svar
Fra : taunusanden

Modtaget 25 point
Dato : 29-04-10 10:19

Hehe.. Vi kan ikke alle være enige
Men hundekørekort til visse racer kunne være en løsning. Synd at det skal være sådan.

Næ, jeg vælger ikke bil efter pigernes smag, de kan holde sig væk hvis de er utilfreds, hehe..
Men, vil sige at jeg ikke har møde nogen piger der ikke var helt vilde med mine hunde

Kvik nyder at blive kløet igen, hehe...

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-04-10 15:24

Hejsa taunusanden.

Tak for snakken.

Folk, der vil anskaffe sig kamphunde, burde forbydes .

Klap kvikke Kvik og ha en god sommer .

Mvh Chris

Citat
Men hundekørekort til visse racer kunne være en løsning. Synd at det skal være sådan.
som jeg næsten også skrev her:
Citat
PS! Og så burde der indføres "psykologisk førerbevis" med tilbagevirkende kraft til folk, der har/vil anskaffe sig kamphunde. Så var der sgu nok ingen, der ville kunne bestå prøven

Kommentar
Fra : Cathcart

Dato : 30-04-10 21:16

Lige en ting til 3773 om hundenes gøren toilette:
http://www.nordjyske.dk/indland/forside.aspx?ctrl=10&data=2%2c3559141%2c5%2c3

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 01-05-10 19:33

Citat
Folk, der vil anskaffe sig kamphunde, burde forbydes

Hvorfor ikke:
Folk, der vil anskaffe sig kamphunde, med de forkerte intentioner, burde forbydes ?

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 01-05-10 20:02

...ikke helt skævt Taunus. Hvorfor ikke udvide til: Uansvarlige hundeejere!!???!?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 01-05-10 21:37

Kamphund måtte kvæles af to mænd
http://jp.dk/indland/article2055170.ece

Godkendelse af svar
Fra : hellobal1

Dato : 26-05-10 08:26

Tak for svaret taunusanden.

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 26-05-10 16:37

Selv tak