/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Pgo. Dr.Big Karburator PROBLEMER
Fra : Morten_Msn
Vist : 4248 gange
20 point
Dato : 26-04-10 16:01

Hey jeg har et problem med min pgo. Dr. Big. Karburator.
kan ikke få min Karburator stilet ordentligt ind,
Og lige meget hvad jeg gør skyder den ud af udstødningen
Eller sprøjter benzin ud af luftfilter tilgangen.
mit spørgsmål er at der er to små messing tilgange på min Karburator som ikke bliver brugt.
Og vis jeg lader dem stå åben så kan den stå jævnt i tomgang, men når jeg giver gas
står den kun og svinger mellem 6000 og 7000 omdrejninger og køre omkring 30 40 km’t
Og kan ikke komme højere i fart,
Lige meget hvor meget jeg stiller på tomgang og blandings skruen.
Og vis jeg putter en prop på de to tilgange så står den alt får højt i tomgang.
Og den stiger helle tiden i omdrejninger men så kommer den over 7000 omdrejninger når jeg giver gas.
Men så når jeg slipper gassen så går den ud og kan ikke finde nogen fejl på resten af Scooteren.

Scooterens delle.
Cylinder: Hebo Manston Replica 70ccm - ø10mm
Karburator: Ø21 NC Universal
luftfilter: Luftfilter komplet
dyse:    Dyse str 110
membran: Racing Membran
Membranplade: carbon
studs: ø21mm
Choker: Automatisk choker
Kobling: Stage6 RACING Torque Control
Variator: Malossi Multivar
Variatorruller: Malossi Multivar 7 g ruller
Udstødning: Giannelli Go udstødning

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 30 point
Dato : 26-04-10 16:56

Citat
Eller sprøjter benzin ud af luftfilter tilgangen.

Hvis den gør det så må det da være reed valven som ikke lukker.

Citat
Lige meget hvor meget jeg stiller på tomgang og blandings skruen.

Tomgangs og blandingsskruen har ikke noget at sige når gashåndtaget er drejet hele vejen.
De har kun betydning i tomgang og meget lav hastighed.

Citat
mit spørgsmål er at der er to små messing tilgange på min Karburator som ikke bliver brugt.

Interesant... kan du eventuelt tage et billed af det ?

Citat
Og lige meget hvad jeg gør skyder den ud af udstødningen

Det kan jo godt være der skulle sidde en slange fra en af de messing tilgange på karvuratoren til indsugningsstudsen. Der er noget som hedder en air cut off valve... ved ikke om din karburator har sådan en men der er for at undgå at udstødningen skulle sige pop pop pop når man køre også giver slip på gashåndtaget.

Eller kunne det være forkert tænding måske.

Kommentar
Fra : Morten_Msn

Dato : 26-04-10 18:02

jo kan godt tage et billede af Karburator
fandt den på google her er linket

http://www.scooter-dele.dk/image/prod/NC03221_1_b.jpg

de to messing tilgange som jeg skriv om kan du se på billedet med slangen der deller sig i to

Kommentar
Fra : Morten_Msn

Dato : 26-04-10 18:06

der er kun to messing tilgange på min indsuningstuds den en er til at suge vacom til benzin og den anden tilgang er til olie

Godkendelse af svar
Fra : Morten_Msn

Dato : 26-04-10 18:13

jo kan godt tage et billede af Karburator
fandt den på google her er linket

http://www.scooter-dele.dk/image/prod/NC03221_1_b.jpg

de to messing tilgange som jeg skriv om kan du se på billedet med slangen der deller sig i to

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 19:19

Du kan da prøve og check reed valven og den slutter helt tæt for det jo ikke meningen at den skal kunne sende tryk den anden vej.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 19:27

Sidde de 2 slanger da ikke på din karburator ?
Du skrev de ikke blev brugt som om der ikke var slanger på.

Men på : http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2090&aID=17568&mId=1956
er der 2 slanger på.
Jeg tror den ene slange er luft til chokeren.
Og den anden slanger tror jeg er til "udluftning" i svømmehuset sådan at der ikke opstår tryk/vakuum der.
Så jeg vil tro begge slanger er tilsluttet luftfilteret.
Hvis de ikke er tilsluttet noget så kan der jo komme snavs ind.

Kommentar
Fra : Morten_Msn

Dato : 26-04-10 19:55

jo de sider på min kabu men der var intet på da jeg købte den og nu har jeg dem lukket med to stykke slange med bolte i den andet ende af slange men vis jeg fjerne dem køre den standart selv om jeg har tun på og vis jeg stopper de holder render den over 100 men den stå og giver gas når jeg ikke rør gassen og det er de jeg ikke forstår lyder måske sjovt men hvor på dr big'en er reed valven og air cut off valve

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 26-04-10 21:48

Der er ikke nogen air cut off valve på den karburator alligevel.

Reed valven sidder lige under indsugningsstudsen.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed1352.jpg
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/specieltfor2taktscootere.php#reedvalve
Den har sådan nogle blade og jeg tænker at de blade måske ikke lukker ordentligt.

Det ser ud til der er manual choker på den karburator.
Er chokeren så forbundet til noget på styret så du kan justere chokeren ?
Det vel fordi den er uorginal den karburator at du ikke har noget sted at tilslutte de 2 slanger.
Men hvis du lukker den slange som går til chokeren så vil jeg da mener at det så ville gøre den sværer at starte og køre i tomgang når motoren er kold.

Hvis motoren køre for hurtigt når du har slippet gashåndtaget så er det formodentligt tomgangsskruen du skal justere på indtil baghjulet ikke køre rundt.
Det kan også være hvis gashåndtaget ikke er løst nok.
Hvis du drejer let på gashåndtaget med et par fingre så skal gashåndtaget være løst og kunne drejer nogle mm.

På min scooter skal man kunne dreje det 2-6 mm uden at det påvirker motoren.

Jeg tror den slange på venstre side af motoren er ligesom en kort slange på min karburator som peger ned : http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/billeder/billed0442.jpg
Så der tror jeg godt du kan sætte et kort stykke slange på... bare sørg for slangen peger ned ad så der ikke kan komme snavs ind.

Kommentar
Fra : Morten_Msn

Dato : 27-04-10 12:28

prøver lige at tjekke og lave det du skriv men mit olie blanding til benzin forgår i studsen og ikke i kabu'en kan det havde noget at betyde

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 27-04-10 14:06

tror ik det har noget at sige.

Kommentar
Fra : Morten_Msn

Dato : 28-04-10 06:58

Citat
et ser ud til der er manual choker på den karburator.
Er chokeren så forbundet til noget på styret så du kan justere chokeren ?

har skiftet den til elektronisk choker

Kommentar
Fra : Morten_Msn

Dato : 28-04-10 07:01

Citat
Hvis motoren køre for hurtigt når du har slippet gashåndtaget så er det formodentligt tomgangsskruen du skal justere på indtil baghjulet ikke køre rundt.

kan skru alt det jeg vil hjulet køre os rundt når jeg har pillet tomgangs skruen helt ud