/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Printer driver Lexmark x2310
Fra : pedroso
Vist : 715 gange
100 point
Dato : 25-04-10 12:13

Kan nogen hjælpe med en printer driver til min Lexmrak x2310, jeg kører Ubuntu.

Og nej, den finder ikke selv driveren.

Jeg vil også gerne have hjælp til hvordan driveren installeres.

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 25-04-10 20:51

Det er rigtig træls, der er nemlig ingen Linux printerdriver til lige netop din printer, måske kan du få den til at printe vedat bruge en anden Lexmark driver, nogen har fået held med at vælge en driver fra en af de andre X eller Z modeller, eller er der en mulighed for at bruge et virtuelt netværk på din Ubuntu hvor du gennem VMWare printer med en Windows driver:
http://ubuntuforums.org/archive/index.php/t-540536.html

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-04-10 20:52

Næste gang du vil købe printer, så se lige efter om der er en Linux driver til den model du gerne vil have, ellers vælg en anden

Kommentar
Fra : peque

Dato : 25-04-10 22:21

Sjovt som folk som altid vælger en forkert printer og nok det problem folk har det værst med!
Jeg ved ikke om dette kan bruges http://www.bioticaindia.com/x2310.html

Men om det virker - Men et godt sted at størte med at søge efter sin nye printer er her - hvis man ønsker at bruge Linux:
http://www.linuxfoundation.org/collaborate/workgroups/openprinting

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 26-04-10 00:17

Ok tak, men der er ikke rigtig noget af det som virker. Den der indiske link koster penge og det lugter lidt af fusk.

Kan man heller ikke printe gennem
Wine? Det ser ikke sådan ud lige umiddelbart.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-10 00:44

Nej Wine kan ikke bruges til drivere men du brude kunne med WmWare

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 26-04-10 16:52

Jeg tror jeg logger ind i Windows når jeg skal printe På et tidspunkt får jeg måske en printer som du'r i Ubuntu. Måske finder jeg frem til en anden driver som passer.

Godkendelse af svar
Fra : pedroso

Dato : 26-04-10 23:00

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 27-04-10 01:07

Selv tak - uheldigt at du skulle støde ind i det problem
Citat
På et tidspunkt får jeg måske en printer som du'r i Ubuntu
det er faktisk ikke så svært, det er kun her på Kandu at jeg har hørt om printere som ikke virkede med Linux

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 27-04-10 15:53

Det går nok. Jeg printer ikke så tit hjemmefra, og lige at logge ind i XP for at printe går jo nok.

Jeg var lige ved at at oprette et spørgsmål til om mounting af drev, men så fandt jeg ud af det. Så jeg bliver da en anelse bedre til det som tiden går

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-04-10 02:04

Angående at mounte drev, der findes et program som kan hjælpe dig: Graphical Storage Device Manager, du kan finde den i Softwarecenter, med det program er det nemt at mounte de forskellige drev, også så de er mountet når du starter computeren
du kan også installere programmet med en kommando i en Terminal
Kode
sudo aptitude install pysdm

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 28-04-10 16:29

Ok, tak. Jeg fandt et andet program, NFS-config, som bruger NTFS-3g driveren. Fungerer godt, men jeg blev lidt overmodig og rettede i /etc/fstab filen, for den ene af mine drev var jo mountede. Det ser nu ikke ud til at gøre nogen forskel, men de to drev ser altså forskellige ud, og det burde de vel ikke...?

Nå, men ellers er jeg godt tilfreds med min Ubuntu 10.04. Den endelige frigives i morgen, så den vil jeg måske installere. Hvordan gør man iøvrigt det, fra beta-versionen? Det kommer der nok en forklaring på i morgen.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-04-10 01:31

Jeg formaterer og installerer den færdige version, som du måske husker så er alle mine indstillinger filer på et Home drev hvis du har markering i feltet Opgradering så kommer den måske selv med forslag om at opgradere