/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PaintShopPro / Spørgsmål
10  Better_Pe.. 210
Typisk Græske grønne farve
Fra : stjerneboern
Vist : 2138 gange
100 point
Dato : 25-04-10 00:10

Hej . Jeg leder efter den typiske grønne græske farve, som man så tit ser døre og vinduer malet i. Den er sådan lidt frisk i farven, men der er nu kun den samme =))))
Er den på olie basis eller vand ????.
Skal bruge et link så jeg kan se farven i nogenlunde format og ikke bare et lille hjørne =)))
Og navnet på farven.

Glæder mig til at se svaret som måske betyder ny farve til havemøblerne

på forhånd tak

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 25-04-10 00:57
Kommentar
Fra : knh15

Dato : 25-04-10 07:02

#94a465
#6b841f

Englig betyder det jo ikke så meget hvor stort dit billede du skal finde en farve fra er. Du peger jo bare med din Dropper Tool og frem kommer farven i din palette

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 25-04-10 12:36
Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-04-10 19:33

Den typiske græske farve til døre og vinduer er ikke grøn- men azurblå

http://www.astypalaia.dk/IMG_1218.JPG

Kommentar
Fra : smuller54

Dato : 25-04-10 19:33
Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 25-04-10 22:58

Til smuller 54.
det kommer lidt an på hvor man er i det græske. der bliver malet både med den blå og den "grønne" men det var et supert godt billed du havde fundet. kan du dog bare finde det med den grønne.
Og til bevi54. wow det var godt nok mange grønne farver på en gang og jeg er sikker på den er der iblandt, mmmmmmmmmmmen der mangler noget =))) ved ikke hvad det er de putter i farven for klar grøn er den ikke, måske kan den kaldes grønturkis, nej det er nok heller ikke det rigtige navn. Der var ellers mange gode forsøg. Må jeg sprøge smuller 54 hvor du har fundet billedet henne, for måske kan jeg være så heldigt at det er fra et rejse katalog som så også har den grønne =))))
Men nu er det bare sådan at det er den grønne jeg er faldet for og desværre ikke den blå som er langt nemmere at finde. Tak for jeres forsøg, desværre ikke de rigtige men jeg håber stadig. =))) i er jo gode herinde =)).
mvh.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 25-04-10 23:19

http://astypalaia.gr/files/pics.htm

prøv lige at se i dette billede arkiv i tredie række og i 7 række det indeholder noget med grønt.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 25-04-10 23:29

#006a6a
prøv lige at se om det ikke skulle være denne farve.

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 25-04-10 23:32

Til knh15
Ang.
#94a465
#6b841f

Englig betyder det jo ikke så meget hvor stort dit billede du skal finde en farve fra er. Du peger jo bare med din Dropper Tool og frem kommer farven i din palette

Hvad mener du med det???? at jeg kan finde farven ved at gå ind på http://www.astypalaia.dk/IMG_1228.JPG ?????. den som Bevi 54 fandt =))) ja for den er sikkert der iblandt. men der er mange og det er bare som om der lige mangler noget over den. Men havde du nået jeg måske kunne bruge ??????
mvh.

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 25-04-10 23:49

Til Bevi 54. Lidt sjovt var jeg faktisk inde og se disse billeder og tænke at den kunne bruges, men den så så nusset ud så der måtte være en andet. men jeg tror meget stærkt at det kunne være den i række 7 med vinduer og døre.
jeg kan ikke lige finde ud af hvor jeg skal gå i og finde #0006a6a ????? kan du lige hjælpe mig med det ????.
Mvh. Stjerneboern

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 25-04-10 23:59

Til Bevi 54

Eller række 12 billed 4 hvor farven er mere klar. Så er det bare hvad den hedder =))))

Accepteret svar
Fra : bevi54

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-10 00:02

http://www.december.com/html/spec/swatchcontrol.html
her kan du selv blande det og se hvad farver der bliver brugt. ved tryk på de små pile.
du skal have adope svg viewer før det virker.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 26-04-10 06:20

Citat
Hvad mener du med det???? at jeg kan finde farven ved at gå ind på http://www.astypalaia.dk/IMG_1228.JPG ?????. den som Bevi 54 fandt =))) ja for den er sikkert der iblandt. men der er mange og det er bare som om der lige mangler noget over den. Men havde du nået jeg måske kunne bruge ??????
mvh.

Det er ikke noget jeg har skrevet.

Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 26-04-10 09:16

farve tallet er i hex #006a6a
det kan indsættes i en farve vælger i et billede program eller i frontpage farvevælger,
jeg fandt koden til det i en tekst her
http://astypalaia.gr/files/his_1.htm

Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 26-04-10 09:51

Tusind tak bevi54 for din ihærdighed =))).
Det var rigtig dejligt, så er der virkelig håb forude for have møblerne.
tak
MVH Stjerneboern

Godkendelse af svar
Fra : stjerneboern

Dato : 26-04-10 09:51

Tak for svaret bevi54.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 26-04-10 09:54
Kommentar
Fra : bevi54

Dato : 26-04-10 10:19

tak, god sommer og arbejdslyst med din møbel farve.
Mvh Bevi54

Kommentar
Fra : stjerneboern

Dato : 26-04-10 23:45

TAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK