/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Min kat er mig utro
Fra : Sillepigen
Vist : 955 gange
50 point
Dato : 24-04-10 17:34

Min kastrerede hankat på 9 måneder er blevet en rigtig udedreng, efter at solen er kommet frem. Han kan være ude 12-24 timer i træk, og selvom jeg savner ham indefor, er jeg glad på hans vegne.
I dag mødte jeg en kvinde, som bor længere nede ad gaden. Hun spurgte, om jeg var Elvis' mor, og fortalte, at Elvis kommer og besøger hende og hendes kat hver dag. Han kommer ind, spiser lidt, vasker sig og lægger sig til at sove. Og så leger de to katte så godt.

Først blev jeg glad for at høre, at min kat har en legekammerat og en sød reservemor. Men ved nærmere eftertanke er jeg ikke så glad for det. Kattene må hjertens gerne lege sammen, men jeg er ked af, at han spiser hendes mad - for hendes egen økonomiske skyld, men også fordi jeg ingen kontrol har over, hvad han spiser og hvor meget - og sover hos hende. Han er trods alt min kat, og det er da underligt at vide, at han har to familier, og at han måske endda ser den anden familie mere end os for tiden.

Jeg ved godt, at man aldrig ejer en kat, da den selv bestemmer, men kan jeg tillade mig at bede naboen ikke lukke min kat ind og så håbe, at han i stedet søger hjem eller blot leger med hendes kat i deres have? Har I et forslag til, hvordan jeg gør det interessant for Elvis at komme hjem igen.
Det skal lige siges, at han har masser af aktivering her: Klatretræ, legetøj i massevis, madbold, have med en høj træsub, han kan klatre i, og så er jeg en del hjemme, da jeg studerer. Jeg har ikke mulighed for selv at få en kat mere, selvom det måske kunne interessere ham.

Håber I kan hjælpe.
Mange solskinshilsner,
Kathrine

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 24-04-10 17:38

If you love somebody, set them free...

Og det er ment på den mest indfølende måde jeg kan beskrive..

En kat2 er nok det bedste bud alligevel...

Go weekend

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 24-04-10 18:45

Du kan ikke holde din kat hjemme, med mindre du spærre den inde. Få den kastereret, det hjælper måske på ud længslen, og du er med til at der ikke bliver så mange vildkatte, for han skal selvfølgelig også på pige sjov. Min dyrlæge er meget forarget over alle de mennesker der ikke får deres katte neutraliseret.

Hvis din genbo ikke har noget imod at din kat kommer på besøg, gør du katten en tjeneste ved at lade den besøge sin kammerat.

Jeg kendte en kat der havde alletiders hjem, med den bedste forplejning. Men om sommeren så ejeren ikke sin kat. Den kom hjem om efteråret, og blev der vinteren over - velnæret og flot i pelsen. Det stod på i ca 8 år. Så en dag da ejeren gik en tur på villavejen, så hun sin kat gå ind af en kattelem tre huse fra hvor hun bor. Hun gik hen og ringede på, og spurgte damen i huset om det var hendes kat? Nej det var det ikke, men katten kom altid om foråret og blev sommeren over, men om vinteren så naboen ikke noget til katten!!! Så sagde den oprindelige ejer at det altså var hendes kat, og hun havde altid undret sig hvor den var i sommer halvåret. Det fik de sig et godt grin over, og de blev enig om at lade katten fortsætte den sære vane. Det gjorde den så til den døde 16 år gammel......Katten var kastereret.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-10 18:50

Din kat er da ikke dig utro. Den har bare fundet et bedre sted at være.

Du skriver, at den kan være væk i 12 - 24 timer. Har katten mulighed for selv at komme ind i boligen via kattelem, eller skal den vente på at du opdager, at nu er den der og vil ind???

Citat
Har I et forslag til, hvordan jeg gør det interessant for Elvis at komme hjem igen.

Du henter din kat og holder ham inde.

Jeg tror desværre, at din kat har fundet et bedre hjem. Et sted hvor den kan få lov til at være inde og ligge og "daske" når det passer den.

Kommentar
Fra : Sillepigen

Dato : 24-04-10 18:54

Hej med jer, og tak for jeres svar. Ja, det er desværre nok ikke så nemt at få den lille hjem igen.

Malmin: Katten er allerede kastreret, da jeg ikke ville være årsag til uønskede kattekillinger. Det blev han allerede sidste efterår.

ans: Katten har en kattelem, som den kan gå ind og ud af, når den vil, så den bestemmer helt selv, om den vil lege udenfor eller lige og sove i sofaen hele dagen.

Vh Kathrine

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 24-04-10 19:23

Det er synd for dig Kathrine.

Jeg har selv katte som jeg elsker højt, så jeg ville også være ked af det, hvis en af mine katte foretrak en anden ejer end mig.

Det glæder mig at du har været så fornuftig, at få katten kastreret, det var der en del katte ejere der kunne lære noget af.

Jeg håber at den finder ud af at det er dig den skal være hos, den er trods alt ikke voksen endnu, så den har stadig meget at lære.

Hilsen malmin

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-04-10 19:37

Det er ikke ualmindeligt at katte selv finder det sted, hvor de gerne vil "bo" Jeg kender flere som har bragt katte hjem til dens rette ejermand. Et par dage efter var katten igen flyttet.

Du kan glæde dig over, at du nu ved, hvor din kat holder til, når den ikke er hos dig. Hvis den "nye" ejer ikke har noget imod, at have din kat, når det passer den, så lad den leve på den måde.

Jeg håber også at du kan leve med det.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 50 point
Dato : 24-04-10 21:06

Du skal bede naboerne om at lade være med at fodre katten.
Begtrund det med at dyrlægen har sat den på specialdiæt, hvis de ikke forstår det.

Katte bor der hvor de spiser.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 24-04-10 21:36

Jeg synes du skal lade din kat få lov til at lege, spise og være sammen med sin lille venninde, i hvert fald hvis du elsker din kat.
Spørg vedkommende dame, der har den anden kat, om hun er ked af at have din Elvis på besøg. Spørg om har mulighed for ikke at fodre ham. Du kan også tilbyde damen at overtage din kat??? Så kan du event. anskaffe dig en anden kat, der ikke stikker af.
Dit tilfælde er typisk; en kat er altid sin egen.

Personlig ville jeg unde katten den glæde i dens liv, - og håbe på den kommer også til dig en gang i mellem.
MVH Akle

Kommentar
Fra : malmin

Dato : 24-04-10 23:40

God kommentar Akle

Godkendelse af svar
Fra : Sillepigen

Dato : 25-04-10 00:27

Tak for svaret transor. Det vil jeg prøve
Også tak til jer andre for jeres svar.

Kommentar
Fra : lillemis1

Dato : 19-06-10 21:30

Hej.
Som ejer af 2 indekatte, føler jeg med dig. en forslog, du holder ham som indekat, det ved jeg ikke, om han kan acceptere, men du kan jo prøve at gøre det interessant, spraye baldrian på hans seng og kradsebræt. Jeg synes iøvrigt ikke, man lukker andre folks katte ind, eller fodrer dem, da de så netop ikke går hjem. Han har jo tydeligvis ikke valgt at flytte, da han jo kommer hjem hos dig også. Selvfølgelig skal du ikke forære hamtil damen, som en foreslog, hun burde ikke lukke ham ind, eller fodre ham, men dsvært at vænne ham af med at gå ind, når han er vant til det. Du skriver, du ikke har mulighed for at have en mere, men som udekat får han sit behov dækket. Jeg synes, du skal tage en snak med damen om, at du ikke vil have, hun lader ham spise der, og at hun såvidt mu.igt ikke lukker ham ind, men selvfølgelig skal hun ikke være hård ved ham, eller jage ham væk. Det lyder som om du elsker ham højt, jeg elsker også mine 2 kastrater, en huskattehan og en Maine Coon hun. Skriv hvordan det går! Knus til Jer begge!