/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Startmenuen i Windows XP
Fra : Oldboston
Vist : 449 gange
100 point
Dato : 24-04-10 10:50

I den lille start-menu, der kommer frem nederst til venstre, har jeg på min bærbare PC et menypunkt, der hedder "seneste dokumenter". Det indeholder link til de sidste vistnok 20 dokumenter, jeg har haft fat i. Men på min stationære PC, der arbejder med samme program MS Windows XP, mangler dette menupunkt. Jeg synes ikke jeg kan finde det under "Tilpas", mon nogen af jer har en løsning+ /Det skal siges at XP på den bærbare er installeret af min arbejdsgiver på mange hundre pc'er, hvorimod jeg selv har købt og betalt ogh installeret mit private XP-software. Men begge dele er absoult lovlige og opdateres automatisl.
Der er et spørgsmål mere. Når jeg i startmenuen på den statioære, klikker på "Internet Explorer", kommer den nedslående besked:
"Internet Explorer kan ikke åbnes. Uspecificeret fejl."
Jeg finder selvfølgelig en anden måde at komme ind på nettet på, f. eks. ved at gå ind på politiken.dk, som ligger i min adresselinje, og så skrive google.com som ny søgeadresse. Men hordan kan jeg sørge for at komme ind på Gopogle ved første klik?
Venlig hilsen
Oldboston

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-10 10:52

Jo allernederst under fanen Avanceret: Opret en liste over senest anvendte dokumenter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 24-04-10 11:04

Der er sket et eller andet med den genvej til Internet Explorer som du forsøger at bruge nu, slet den og opret en ny genvej, du kan for eksempel gå ind på Google og så ventre klike på den farvede ikon oppe på adresse linjen, sæt markører på den ikon tryk venstre muse tast ned og hold den nede mens du trækker ikonen ud på skrivebordet, så har du en ny genvej med Googles farver og den åbner Google siden når du dobbelt klikker på den, du kan også trække genvejen ned i Hurtigstart hvis du bruger den

Kommentar
Fra : nielsjs

Dato : 24-04-10 11:25

har du sat google til startside kan du også gå ind i alle programmer og højreklikke på Internet explore og tryk på "send til" og så oprette genvej på skrivebordet

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 26-04-10 09:38

--------------------------------------------------------------------------------
o.v.n.

"Jo allernederst under fanen Avanceret: Opret en liste over senest anvendte dokumenter"

Vil du have noget imod at hjælpe mig ind il avanceret-fanen. Jeg står på skrivebordet med det grønne start-ikon nederst t. v. Skal jeg højre eller venstreklikke på det, -- og bagefter....hvilken fane skal jeg da vælge.

Ja, undskyld spørgsmålene er lidt tungnemme, jeg er ikke vokset op met it som en del af hverdagen.

Venlig hilsen
Oldboston

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 26-04-10 10:56

Det vil jeg gerne du højre klikker den grønne Start knap, finde linjen Egenskaber og klikker på den, i det vindue som åbner er der en knap som du skal klikke på Tilpas og i det vindue som åbnes der, er der to faneblade: Generelt og Avanceret under Avanceret er muligheden for at sætte en markering og så bliver Seneste dokumenter vist oppe ved Dokumenter - Billeder - Musik og så videre, du kan se et eksempel med det vindue du skal ændre i her: http://peecee.dk/upload/view/241001

Godkendelse af svar
Fra : Oldboston

Dato : 26-04-10 13:34

Tak for svaret o.v.n. Og tak for den ekstra forklaring, den får du en ekstra stjerne for.

Også tak til nielssj for svar. Det var vist to forskellige spørgsmål, en anden gang skal jeg nok huske at dele dem i to.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-04-10 13:36

Tak - godt du fik løst problemet jeg piller billedet ned fra Peecee igen

Kommentar
Fra : Oldboston

Dato : 30-04-10 07:37

Nu har jeg fulgt det andet råd også, så nu ligger det floitte Google-ikon på skrivebordet. Først nu er jeg klar over, hvordan man kan bruge disse små ikoner, som mange udbydere har, f. eks. Politikens "P" og mange andre.
Jeg ved ikke, hvad jeg skulle gøre uden kandu, og du, o.v.n. er en af dem, der har hjulpet mig hyppigst. Tak for det.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 30-04-10 17:11

Det er jo det vi er her for at hjælpe hinanden