/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Billig pc søges
Fra : ara
Vist : 597 gange
100 point
Dato : 23-04-10 12:27

Hej.

Min datter på 9 år har en pc.
Igår stod der pludselig "intet signal" på skærmen.

Lige derefter lugtede det af en brændt komponent inde i pc.en

Pc'en kan satdig køre men vi tør ikke bruge den mere.

Vi skal så have en brugt pc til hende.

Jeg ved ikke om vi kan bruge noget af det der er i pc'en.
De komponenter der er der i er:
350 W strømforsyning
Asus 9600 XT grafikkort
seagate 80 GB HD IDE
DDR 400 Ram (1024)

Vi skal nok have et nyt kabinet da det gamle havde lidt svært ved at komme af med varmen.

Hvad skal vi gøre.

Købe en billig brugt pc eller supplere med nye komponenter til den gamle.

mvh

Kommentar
Fra : kivi

Dato : 23-04-10 12:32

prøv at kigge på føniks computer eller midtdata .dk der kan man selv lave sig en pc som man har lyst og penge til, min erfaring med at sætte gammelt nyt sammen kan bliver dyrt til sidst da det ikke arbejder ligegodt sammen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-10 12:42

Hvor billig skal den være? Har i en cd med styresystem eller skal der være styresystem på?
Der findes et firma som sælger brugte computere, maskiner er i orden og testet inden de sælges, en del af dem er uden Windows: http://brugtecomputere.dk/group.asp?group=1

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-10 12:44

Citat
Købe en billig brugt pc eller supplere med nye komponenter til den gamle
køb en billig brugt det andet bliver for dyrt, harddisken fra den gamle computer kan sættes ind i den "nye" og bruges til lager, billeder og meget andet

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 23-04-10 12:51
Kommentar
Fra : ara

Dato : 23-04-10 13:09

Vi har et styresystem.

Må helst ikke koste mere end 1200-1500 kr

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-04-10 13:21

Hos Brugte computere er de ned til knap 800 kroner uden styresystem:
http://brugtecomputere.dk/product.asp?product=1810

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 110 point
Dato : 23-04-10 13:25

For 1500 kr. får du en som kan bruges til lidt spil ud over de små flash spil som alle kan klare, stadig ingen styresystem: http://brugtecomputere.dk/product.asp?product=1611
du kan også finde en i Den Blå Avis og lignende steder, men der er vist ikke 3 måneders garanti

Godkendelse af svar
Fra : ara

Dato : 20-06-10 17:19

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 20-06-10 17:31

Selv tak - fandt du en god computer til rimelige penge?