/ Forside/ Karriere / Penge / Investering / Spørgsmål
10  miritdk 860
bankskiftning
Fra : huelya87
Vist : 751 gange
20 point
Dato : 22-04-10 11:38

hey er der nogen der kan anbefale en god bank. Hvordan er arbejdernes landsbank??

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 22-04-10 12:04

Har selv Danske Bank

de har en rigtig nem og rigtig god netbank

derfor for mig

Kommentar
Fra : huelya87

Dato : 22-04-10 12:23

noo ingen danske bank, for den har jeg også. rigtig skod bank.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 22-04-10 12:34

Hvilken bank du skal vælge afhænger af mange ting, skal du låne, har du penge der skal stå i banken osv.

Start med at kigge på mybanker.dk der kan du sammenligne priser/renter på bankerne.

Jeg bruger Eikbanken, som passer godt til min situation, der er en ren netbank med faste rentesatser og ingen gebyrer, man skal ikke prutte om tingene som i mange banker. Men du kan jo have helt andre behov.

Kommentar
Fra : snerose

Dato : 22-04-10 12:38

Har hørt, at Nordea er god. Jeg har selv haft Danske bank i 30 år, men synes, at de ikke er særlig samarbejdsvillige længere, så jeg overvejer at skift til Nordea i stedet... Men ellers kender jeg flere, der har Jyske Bank, som er tilfredse. Man skal jo også passe på, at det ikke er en lille bank, der pludselig "krakker"

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-04-10 12:56

Citat
Man skal jo også passe på, at det ikke er en lille bank, der pludselig "krakker"

Det er fløjtende ligegyldigt hvis det blot er til admin af en lønkonto....

Normal dagligdags bankforretninger er ens i ALLE banker ( 0 renter medmindre du har formue) - så tag du blot den der lige om hjørnet...

Ellers må du jo fortælle HVAD den skal være god til....

Kommentar
Fra : alka

Dato : 22-04-10 14:19

De mindre lokalbanker er du "tættere på". Det er rart når men kan kende hindanden. Jeg havde AL for år tilbage. Den gang var det en dyr bank med mange gebyrer.

Accepteret svar
Fra : Familyman

Modtaget 20 point
Dato : 22-04-10 14:55

Hmm, hvis du vil lave "aktiv gældspleje", så tag et kig på
http://www.pengepriser.dk
Her kan du se prissammenligninger på hvad de enkelte banker skal have for deres ydelser som ind-/udlån. Men hvis du bare skal have en lønkonto og et dankort, så vælg den der er tættest på, som det også er foreslået ovenfor

Godkendelse af svar
Fra : huelya87

Dato : 22-04-10 18:56

Tak for svaret Familyman.

Kommentar
Fra : prio

Dato : 22-04-10 19:47

Jeg har brugt Arbejdernes Landsbank i en halv snes år.

Det er en OK bank, der virker solid og troværdig.
Den har ikke prøvet at prakke mig en masse kreditter og risikofyldte aktier/oblikationer på.

AL klarede krisen bedre end de fleste store/halvstore banker.

Danske Bank ville jeg holde mig langt fra.
Jeg kender mange, der troede, at det var en ordentlig bank, men mistede store beløb p.g.a. dårlig rådgivning.