/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Infusionsbeholder +
Fra : DISKEN_revised
Vist : 840 gange
100 point
Dato : 21-04-10 00:43

Hvad hedder den FIDUS, der regulerer væsken, fra beholderen
og ind i patientens blodåre.
Citat
Og hvor kan man anskaffe sig såden en.

Kommentar
Fra : Krummen

Dato : 21-04-10 01:08

Så du kan fylde en beholder med sprut samt opløste piller og gennem denne dropcontroller holde en jævn brandert LOOOL IDIOT

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-04-10 01:26

Har du ikke andet at give dig til.

Kommentar
Fra : Asbjørn2

Dato : 21-04-10 01:29

Citat
Hvad hedder den FIDUS, der regulerer væsken, fra beholderen
og ind i patientens blodåre.

Hvad skal du bruge den oplysning til ??????
Ellers spørg en sygeplejerske - hvis da ikke overlægen vil fortælle dig det

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-04-10 01:37

Kode
Hvad skal du bruge den oplysning til ??????

Syntes ikke det kommer dig ved.

Der findes trods alt spørgsmål herinde der værre.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 21-04-10 02:02

Hospitalerne manualer foreskriver at omtalt dims skal kasseres sammen med huderne fra omskæringer.
Så hvis Du allierer Dig med en skraldemand der afhenter på et hospital kan Du nok få en pose udlveret som Du selv kan rode i.

Ellers "drop" det......

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-04-10 09:47
Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 21-04-10 09:48
Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-04-10 11:00

Citat
Hvad hedder den FIDUS, der regulerer væsken, fra beholderen
og ind i patientens blodåre.

Et dråbekammer

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-04-10 11:24

Kode
http://da.wikipedia.org/wiki/Drop

Har været der men kunne ikke finde den der

Kode
http://www.google.dk/search?q=venflon+k%C3%B8b&rls=com.microsoft:da:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7GGLL_da

Kan ikke finde den der heller

Kode
Et dråbekammer

Det regulerer ikke væsken, sørger kun for at der ikke kommer luft i åren.

Den jeg søger kan reguleres med en finger,
genstanden har en form for hjul, der trykker/ udvider slangen fra infusionsbeholderen.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 21-04-10 11:41

Citat
Den jeg søger kan reguleres med en finger,
genstanden har en form for hjul, der trykker/ udvider slangen fra infusionsbeholderen.

EJJJJJJJ

Det er jo bare en justerbar klemme - den kan du da selv lave

Ellers her
http://www.bpmedicalsupplies.com/category.sc?categoryId=49

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-04-10 11:56

Citat
Det er jo bare en justerbar klemme - den kan du da selv lave

Det ved jeg da godt, men hvad hedder den

http://www.ncnielsen.dk/Default.aspx?ID=581&GroupID=GROUP543

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-04-10 12:36

Jeg mener det heder dråbeteller.
Alimak

Godkendelse af svar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 21-04-10 19:13

Tak for svaret refi.
Kun `*** da jeg ikke fik navnet også.
Men jeg kom da på sporet, af hvad den kan hedde.

---
Det er ikke en dråbe-tæller.
Googlede på det, og fik øjendråber i øjenene

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-04-10 19:23

Det heder dråbeteller Se her: www.anop.dk/fag/instrukser/nye_vejl/anaestesi_afsnit/cyclocapron.doc

Dosis:
15 min. før hudincision gives bolus 10 mg/kg i.v. over 10 min. Grunden til at Cyklokapron skal gives langsomt er for at undgå kvalme.
Efter indgift af bolus opsættes en løbende infusion over dråbetæller. Infusionen tilsættes Cyklokapron 10 mg/kg i 1000 ml isoton natriumklorid som skal infunderes over de næste 10 timer med 100 ml/t.

Dråbetæller med specielt dråbetællersæt som leveres af stamafdeling.

Der kan med fordel rekvireres 4 port. SAG-M fra blodbanken til køleskabet.

alimak

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-04-10 20:04

Sorry Disken
Det heder rulleklemme og du får det sammen med dråbetelleren. Rulleklemmen regulerer antal dråper i dråpekammeret.
Alimak