/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
hjælp græder meget.
Fra : suseline
Vist : 930 gange
300 point
Dato : 20-04-10 17:36

hygge hejsa med jer ja har temmelig mange op og ned ture lige for tiden .
har prøvet min læge men han siger der ikke meget hjælp at få. jo du kan fylde dig med piller.
men det er jeg ikke meget for, jeg har for 5år siden mistet min gode ven mand .
igenmen 12år. og jeg ikke rigtigt hængt godt sammen siden hen .men har også lagt mærke til
at tror jeg det er værre når det er op til min cyklus.ved ikke om stavet rigtigt ..
jeg haft anden kæreste som jeg lige flyttet fra, jeg er meget ked ad det græder og græder kan ikke styre det . får ondt i mit hoved hvergang osv. har nok fortrudt jeg flyttede men ved det
er fuldstændig i vildrede han min forige både forstog mig og ikke .min dengang ven døde ad kræft og jeg passede ham til det sidste og det var rigtigt hårdt. men ikke fået noget rigtig hjælp .
og så er der også ting tilbage i tiden der driller er der nogen herinde der har nogen gode råd mig med mere jeg er helt i hampen lige nu.har ikke råd til betale en bunke penge .knuzz

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-10 17:43

Hvis du har det så slemt --- lige nu ---

Så er mit råd... opsøg en psykiakisk skadestue - det er gratis, og de vil lytte

Hvis du kan vente til i morgen, så må du opsøge din læge, han kan tale lidt med dig, og du kan bede om en henvisning til spykolog - koster penge - eller til en psykiater -- han er gratis

Lægen vil så vurderer hvilen hjælp du skal ha.... og du skal have hjælp, du har alt for mange lig i lasten til at vi kan hjælpe dig ordenligt her på kandu

Vi kan lytte, og det kan også være en hjælp, men jeg tror ikke det er nok, til at du kommer helt ovenpå igen

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-04-10 17:51

Der nogen der vil anbefale du snakker med en psykolog er jeg sikker på.
Du kunne jo også begynde at tage stoffer der sikker mange der starter når de har det som dig.
Du kan også gøre selvmord. Spise en hel masse sovepiller eller hoppe ud foran et intercity tog.
Du kunne også være mere sammen med dine venner men sådan nogen har du nok ikke siden du skriver herinde.
Du kunne begynde at drikke. Det går problemerne ikke væk af men så kan du ikke mærke der mens du er fyld også skal du bare være fuld altid det er mange der er.
Du ku blive luder det da sikkert en meget god måde og finde venner eller en kæreste på.
Så ku du besøge nogen der har nogen dyr og lege med dem det da meget sjovt eller hvis du kender nogen der har børn så kan du lege med dem og blive glad.
Du kunne også se hjemmevideo, americans funniest homevidero i tv eller på internettet youtube det sjovt så kan det være du griner lidt.
Men hvis du gør selvmord så vil jeg gerne have din sofa hvis jeg må det.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-04-10 17:55

Hvis du opsøger en psykiatisk skadestue så kan du blive tvangsindlagt også kan og vil de spænde dig fast og tvinge medicin i dig og tvangstilbageholde dig.
Så hvis du først melder dig ind der så kan du ikke komme ud når du har lyst så det kan godt blive en ubehagelig oplevelse bare så du ved det.
Der også nogen gange nogen der dør derinde fordi de får for meget medicin.
Ikke ligefrem et hyggeligt sted.

Kommentar
Fra : suseline

Dato : 20-04-10 17:57

ja jeg ved godt jeg har for mange lig i lasten jeg har i dag ringet min læge .
snakkede med kontordamen, jeg lige været der i sidste uge fordi svar på prøver.
får så at vide i dag du har jo lige været her, du kan ikke få tid før sidst i næste uge,
derfor jeg røger længere ned .men tak for det knuzz .jeg har rigtig brug for hjælp lige nu. i denne tid ..men kan ikke forstå der noget du skriver er gratis hvordan det .
mit vores netværk dengang var lig, nul. aldrig fået bearbejdet det .
keæftens bekæmpelse sagde mig dengang du for dårlig i en gruppe derfor der ikke sket noget .
jeg selv betalt for hjælp men det var ikke den rigtige det hjalp ikke .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-10 17:57

Scootergrisen, hvor er du dog modbydelig

Man behøver ikke være venneløs, for at skrive her på kandu, mange gange kan det faktisk hjælpe at skrive sammen med nogle, der er anonyme

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-10 18:00

En psykiater er gratis, men det kræver en lægehenvisning fra din egen læge... og du skal regne med at der er flere måneders ventetid

Hvis du opsøger en spykiatisk skadestue, får du en at snakke med, med det samme, det er langt fra sikkert du kan få lov til at blive behandlet der, men prøv at kontakte dem... find tlf. og ring og snak med dem nu

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 310 point
Dato : 20-04-10 18:03

Du kan måske også bruge denne side -- der er et chatforum --

http://www.depnet.dk/universe5/

Kommentar
Fra : suseline

Dato : 20-04-10 18:05

det var også lige netop derfor jeg prøver denne vej herpå .
har været væk herfra et stykke tid .
men tænkte ville prøve nu .
og til den person der skrev dette bræk.
vil jeg så lige sige for det første jeg i sorg. men jeg ikke tosset i mit hoved så er det på pladst.
men desværre må du være det .og jeg ryger ikke ,drikker ikke og gir ikke alle de piller og mange tak den anden
og nemlig korrekt nogen gange bedre anonym.
knuzz til. dig .

Kommentar
Fra : suseline

Dato : 20-04-10 18:08

ja det var så nok det min læge forleden mente han sagde der var halvandenårs ventetid men det synes jeg er for vildt
så længe kan man da ikke vente knuzz .jeg prøver og ser hygge hejsa .
har set noget chatnoget men først kl, otte .

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-04-10 18:09

Du skal testes for depression, og er det dét du lider af, så skal du i behandling. Dette indebærer at du "fylder" dig med piller, som du vælger at udtrykke det, og evt. får samtaler hos en psykolog.

Lad mig spørge dig. Hvis du havde sukkersyge, ville du så lade dig behandle medicinsk?

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 20-04-10 18:11

Ring til grevinde Danner stiftelsen, de har selvhjælpsgrupper og tid.
MV2

Godkendelse af svar
Fra : suseline

Dato : 20-04-10 18:11

Tak for svaret Nordsted1.

mange tak for dette svar jeg prøver mange knuzz og kram .mig herfra .

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-04-10 18:13

1,5 års ventetid.... der findes mere end en behandler.

Få en henvisning, og ring rundt og forhør dig om ventetiderne

Man behøver ikke nødvendigvis blive fyldt med piller, mange gange kan samtaleterapi hjælpe, enten som gruppeterapi, eller enkeltvis

Kommentar
Fra : No1Here

Dato : 20-04-10 19:06

Det afgørende for dig er, at du SKAL gå til lægen og få foretaget en test for depression. Det er muligt du er inde i en krise/sorg procces, som kan afhjælpes ved samtaler. Men du skriver i dit oplæg, at du har hængt dårligt sammen i FEM ÅR, og det er bestemt ikke normalt for en sorgproces, at vare så længe!!

Du veg udenom mit spørgsmål, om du ville lade dig medicinsk behandle hvis du havde sukkersyge?

Grunden til jeg spørger dig om det er, at hvis du har en middelsvær depression, så kommer du ikke udenom medicinsk behandling, idet der så er tale om en forstyrrelse af hjernens signalstoffer.

Til sammenligning med diabetes, er det altovervejende princip for behandling, at opnå den bedst mulige kontrol med sukkerniveauet. Medicinsk behandling af en moderat til middelsvær depression er at opnå den bedst mulige kontrol med signalstofferne noradrenalin og serotonin.

Afsted til lægen med dig.