/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
forsikring uden kørekort??
Fra : Sorenk
Vist : 1815 gange
100 point
Dato : 20-04-10 09:50

Kan man få forsikret en mc hvis man er 18år gl, uden at have kørekort til den?? ( skal bruges til at optjene ancinitet på forsikring )

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-04-10 09:53

Ja

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-04-10 10:00

ancinitet.....

5 år skadefri før Du køber den ?

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 100 point
Dato : 20-04-10 11:08

Da min søn skulle forsikre sin MC så skulle han oplyse nummerpladens nummer. Så måske skulle du ringe til forsikringsselskaberne og spørge.

Og du skal vide at en forsikring med kasko på en MC kan komme op i 20.000 kr klassen når du er helt ung.

Her kan du prøve at beregne hvad du skal give.

https://www.gjensidige.dk/Privat/Beregn-din-pris

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 20-04-10 11:17

Hvad er ancinitet og hvad skal man bruge det til ?

Jeg læste engang om en der anbefalede at man købe en gammel motorcykel og bare lod den stå i garagen for at få billigere forsikring eller sådan noget...

Hører gerne nogen råd hvis jeg en dag skulle blive træt af mine 49,5 ccm.

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 20-04-10 11:47

Du kan købe både bil og MC uden at have kørekort. Du skal have den indregistreret, så der er plader på, så kan du sagtens få den forsikrte.
Forsikringsselskabet spørger ikke om man har kørekort.

Så svaret er kort og godt JA

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-04-10 06:57

Indregistreret køretøj skal have en ansvarsforsikring, men det er ejeren eller registreret bruger, der er forsikringspligtig, og dermed optjener bonus.

ALKA forsikring har (tidligere) accepteret, at en ansvarsforsikring til 45 knallert gav bonus til bil/MC, og koster ca. 1.000 kr. årligt uden bonustab, så på fem år/fem tusinde kr./fem års bonus optjent!

Godkendelse af svar
Fra : Sorenk

Dato : 21-04-10 14:33

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 21-04-10 15:41

selv tak og held og lykke med det.