/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Fra funktionær til funktionær ligenene
Fra : mlvj
Vist : 1315 gange
100 point
Dato : 20-04-10 08:47

Hey
Der er nogle politikker på mit job der gør jeg er blevet spurt om jeg ville gå med til at blive ansat som funktionær ligenene ? umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være nogen forskelle ?
Jeg har været funktionær i 10 år.
Eller skal jeg tage kontakt til min fagforening.

Mikael

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 20-04-10 08:52

Kontakt fagforeningen, det er det du betaler for...

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-10 09:16

Du mener vel "funktionær lignenene"?

Der kan være en forskel, eksempelvis den periode du får gage efter afskedigelse??
Og så er der det der står med småt...

Se også her:
http://www.f-f.dk/da-DK/nyheder/2007/Sider/tjek_kontrakten.aspx

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 110 point
Dato : 20-04-10 09:23

Du skal fastholde din funktionær status, der er du under funktionærloven. Det vil du ikke være som funktionær lignene.

Gå i din fagforening, de er de bedste til at råde og vejlede dig.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-04-10 09:23

Svendgiversen
Hvis du skal rette steavefejl, så ret i det mindste til en korrekt version

Det hedder "funktionær lignende"

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-04-10 10:03

Hvad har de givet som grund til, at du skal ændre din ansættelsesstatus.
Umiddelbart virker det som et tilbageskridt.

Ps. Jeg håber det er stavet rigtigt.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 20-04-10 10:11

Citat
Der er nogle politikker på mit job

Er det måske at de nødig vil betale 3 måneder + 1 ved en fyring ? som Du jo har ret til efter 10 år.
Det er hvad funktionærloven siger, der kan så være flere fordele hvis virksomheden har overenskomst.

Hvis de vil forringe vilkårene betragtes det som en fyring, derfor skal Du spørge Din fagforening

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 20-04-10 10:27

Jeg forsøgte naturligvis ikke at rette stavemåden for at virke belærende/bedre vidende,
som du ser staver jeg ikke selv for godt.

Men fordi meningen ikke var helt klart for mig og derfor måske heller ikke for andre,
(det lignede lidt for meget om noget man finder gravet net på kirkegårde)

Men det er ikke stavemåden der er det væsentlige,
hvis du er funktionær, forsøger din arbejdsgiver at forringe dine ansættelses forhold,
og det må der være en grund til, måske snarligt kommende ansættelses reduktioner?

Kommentar
Fra : mlvj

Dato : 20-04-10 12:23

ja stavefejl eller ej jeg mener umiddelbart også det er en tilbagegang, umiddelbart står det jeg laver nærmere, en anden gruppe i virksomheden og de er ansat på funktionær lignende vilkår, og det de umiddelbart lokker med er at man får overarbejd's betaling.

Mikael

Godkendelse af svar
Fra : mlvj

Dato : 20-04-10 12:26

Tak for svaret bentjuul. Jeg tror jeg gir dig accepten da jeg fortsat vil være beskyttet af funktionær loven

Mikael

Kommentar
Fra : Gasmanden2

Dato : 24-03-11 19:55

Opsigelsevarsel er det samme for funktionærer og funktionærligende vilkår.