/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Kopiere tekst fra anden hjemmeside.
Fra : JubazKan
Vist : 577 gange
100 point
Dato : 17-04-10 15:20

Hvordan er reglerne for at kopiere en tekst fra en anden hjemmeside og bruge teksten på sin egen hjemmeside?

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 17-04-10 15:25

Hovedreglen....og moralen er, læg altid et link til den oprindelige side.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-04-10 15:40

Det må du ikke uden tilladelse, længere er den ikke

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 110 point
Dato : 17-04-10 15:42

Du må ikke "bare" overføre fra en andens side..

i dette link kan du læse om copyright/ophavsrettigheder

http://www.emu.dk/gsk/fag/bil/ophavsret.html

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 17-04-10 15:47

Spørg den der har hjemmeside selvfølgelig.
Ofte står det på hjemmeside om du må kopier eller ej.

Men nu er vi jo på internettet of med mindre du har sovet de sidste 10 år så har du nok fundt ud af at sider som google og youtube piratkopier i stor stil.

Så om du kopier lidt tekst det sku ik noget der rykker i verdens historien.

Kan vi få et link til det du vil kopier ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-04-10 15:49

At klippe sammenhængende tekst ud er tyveri.
Men du må gerne henvise til en anden hjemmeside hvor oplysningerne så står.

Godkendelse af svar
Fra : JubazKan

Dato : 17-04-10 15:53

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Thyregod8

Dato : 18-04-10 14:54

Jeg mener du udmærket kan kopiere, når det ikke er kommercielt. Men man burde jo gerne lægge en link på hjemmesiden, så er den oprindelige skaber af produktet jo udmærket tilfreds.