/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Sokkel maling
Fra : århushansen
Vist : 6638 gange
50 point
Dato : 17-04-10 07:38

Hej Alle!

Jeg skal snart have malet soklen på mit 69'er hus og vil lige høre om der er forskel på sokkelmaling.

1. Hvad er forskellen på den billige fra Jem og Fix og den dyre fra Silvan/Bauhaus? Er der forskel på glansen?
2. Den nuværende sokkel er Mat sort. Jeg ved at sokkelmalingen fra Jem og Fix er skinner meget når den smøres på, men bliver den mat med tiden? Eller er den dyre maling Mat fra starten?

Jeg vil gerne ende med at have en Mat Sort sokkel - Hvilken maling skal jeg vælge?

På forhånd tak for hjælpen.
Henrik

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 17-04-10 07:57

Jeg malede min sokkel for et par år siden med den billige fra Harald Nyborg, den blev mat efter et år.
Harald Nyborg og Jem & fix er typisk de samme varer..
Der er da helt sikkert en sammenhæng mellem pris og kvalitet, den billige vil da nok begynde at skalle af hurtigere end den dyre. Men det ser nu stadig pænt ud her efter 4 år, tror jeg det er.

Håber det kan bruges

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 17-04-10 10:52

Jeg kan helt klart anbefale flüggers. Den er dyr, men dækker også helt fantastisk og holder længe.

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 50 point
Dato : 17-04-10 10:55

Eller Dyrup. den er også helt vildt god og tyk, så den er let at male med.

Nogle siger, at det er det samme firma flügger og dyrup. Jeg ville nok vælge dyrup pga. tykkelsen og dækkeevnen. Vores har holdt i 5-6 år, men det kommer jo også an på forarbejdet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 17-04-10 15:11

jeg bruger en ganske almindelig sokkeltjære. den koster ca 120 kr for 5 liter, og den bliver mat i løbet af et par måneder og holder ganske udmærket.

Godkendelse af svar
Fra : århushansen

Dato : 19-04-10 15:51

Tak for svaret marc43.

Kommentar
Fra : knma

Dato : 05-06-10 13:26

Sigma har en god sokkel maling i glans 6, som er den samme som man også kan bruge på badeværelset, hvis man vil have en mat overflade. Den hedder Sigmacryl 6 og fåes hos A-Maling.dk ti fornuftig pris

http://www.a-maling.dk/product.asp?product=181