/ Forside/ Karriere / Erhverv / Andet erhverv / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 475
Spraymaling fjernelse af.
Fra : DADAY
Vist : 1334 gange
100 point
Dato : 15-04-10 17:52

Hej med jer.

Jeg har en scooter som desværre blev stjålet, men har nu fået den tilbage - men overmalet med spraymaling.

Hvordan får jeg det af, uden at ødelægge den orginale lak.
Jeg ville jo gerne spare turen til maleren.
Hilsen Flemming

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 15-04-10 18:05

Prøv rensebenzin.
Eller en mild omgang Kaustisk soda, husk syre til at neutralisere med.

Accepteret svar
Fra : tararam

Modtaget 100 point
Dato : 15-04-10 19:22

Cellulose fortynder. Scooteren er 99% sikkert malet med 2k acryl fra fabrikken, især når der er også er plastdele, så cellulose fortynderen vil ikke ødelægge den originale lak. Men prøv selvfølgelig først på et lille hjørne.
Rense benzin er for mildt, og vil ikke fjerne hverken 1k acryl eller 2k acryl.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-04-10 19:27

Cellulose fortynder er svaret..
- fundet på denne tråd http://www.bilgalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?MSG_ID=371278

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-04-10 22:14

Aha så ved jeg det.

Godkendelse af svar
Fra : DADAY

Dato : 16-04-10 15:09

Tak for svaret tararam. og selfølgelig også jer andre.
God wkend.
Flemming

Kommentar
Fra : DADAY

Dato : 24-04-10 12:16

Jeg kom til at tænke på, om det ikke bliver bedst når man selv spraymaler med dåser - om ikke det skal være en mat farve man bruger, og derefter spraýer med klar lak.

Bliver det ikke pænest, eller er der ikke nogen forskel
Go week - end til jer
Hilsen Daday