/ Forside/ Interesser / Videnskab / Andet videnskab / Spørgsmål
10  Nordsted1 917
illustreret videnskab
Fra : Christa.N
Vist : 672 gange
300 point
Dato : 15-04-10 14:32

For xår tilbage læste jeg en artikel om en opfindelse i bladet illustreret videnskab. Som sagt er det en del år siden, så det er ikke sikkert at fakta er 100% korrekt, men sådan som jeg husker...

Amerikansk opfindelse af hjemmesko, der "gjorde rent" når man gik rundt i huset. Der var også et billede af sutskoene som så lidt ortopædisk ud.....
Tænkte: god løsning, sådan nogen vil jeg have - men de var dyre !

Jeg måtte vente til de kom til DK og var til at købe for penge (var ikke i tvivl, det ville ske hurtigt)

Jeg har ledt på nettet og i bladets søgefunktion, uden held.
Er der nogen af jer, der også har læst den artikel, eller har hørt om sutskoene ?

Accepteret svar
Fra : piaskov

Modtaget 310 point
Dato : 15-04-10 14:36
Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-04-10 14:46

Det kræver jo nok at man går overalt på gulvet, dvs at man skal flytte alle møblerne også.

Jeg tror at det er hurtigere og lettere at bruge en støvsuger og en gulvklud.

Jeg mener ikke at huske at Ill. Videnskab havde en afdeling med spøg og skæmt

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-04-10 14:49

Ja ja piaskov, det er da en god pris og et muligt alternativ...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-04-10 14:50

Citat
, det er da en god pris og et muligt alternativ

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-04-10 14:55

Citat
Jeg mener ikke at huske at Ill. Videnskab havde en afdeling med spøg og skæmt

Nej, fordi der ikke er sådan en afdeling !

Det er skam et supergodt blad og et meget seriøst spørgsmål fra mig.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-04-10 14:58

Citat
Det er skam et supergodt blad og et meget seriøst spørgsmål fra mig.

Du har helt ret...det er et rigtigt godt blad men jeg kunne ikke dy mig....undskyld Christa.N.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-04-10 15:06

Citat
jeg kunne ikke dy mig

Dy du dig bare

Luffe har selvfølgelig ret i hans betragtninger, det er vel også derfor sutskoene aldrig blev den store succes

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-04-10 15:22

Citat
Det kræver jo nok at man går overalt på gulvet

- ja ja der er lidt Pippi over det......
Sådan at skøjte rundt hjemme (også ude i hjørnerne) kunne du ikke lige forestille dig det, som den nye fitnessdille ?
En lille film lagt ud på youtube med side to side steps - ud i hjørnerne - og tilbage igen....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-04-10 15:30

"Sutskoene" er vel bare statisk elektriske hele tiden så de suger støv og nullermænd.

Almindelige sko eller bare tæer er udmærkede, løft gulvtæppet med den ene fod og spark møget ind under med den anden.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-04-10 15:36

Jeg har holdt bladet i mange år og kan godt huske de sko. Men jeg kan ikke huske hvad de hed og jeg kan ikke huske hvornår det stod.

Inden i kommer med en diagnose så foreslår jeg selv. Altzhaimers light.

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 15-04-10 15:43

Jeg har holdt bladet i mange år og kan godt huske de sko

hvor er jeg glad for at du også har læst det !

- og vi husker ca. lige meget
(stiller ingen diagnose)

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-04-10 16:25

Der er sikkert en rigtig god årsag til de sutsko ikke er kommet til Danmark

Ikke nok med at de har været dyre, men de lyder nu også besværlige i forhold til lige at snuppe en kost

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 15-04-10 16:32

Man fejer altså skidt med en kost.

Den kan bruges til det grove, men hvirvler støvet op.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-04-10 16:55

Citat
Man fejer altså skidt med en kost.

JA

Citat
Den kan bruges til det grove, men hvirvler støvet op

Jeg tror nu ikke det bliver meget bedre af at slæw fødderne rundt i hele hytten

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 15-04-10 17:25

Grunden til at jeg kan huske dem var at min ene søn var støv allergiker og jeg havde ingen gulvtæpper. Vi støvsugede hver eneste dag i 16 år og vi har grinet meget af de sutsko. Drengene synes dog ikke det var en god ide at jeg ville købe nogle til dem.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-04-10 17:48

Citat
Jeg tror nu ikke det bliver meget bedre af at slæw fødderne rundt i hele hytten

Har ellers hørt et sted ude i byen at motion er sundt

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-04-10 18:09

Citat
Har ellers hørt et sted ude i byen at motion er sundt

Det giver nok ikke så meget motion, hvis det er i slæwe tempo... små hop på stedet eller springen omkring skal der vist til??

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-04-10 19:00

Citat
små hop på stedet eller springen omkring skal der vist til??

Det starter man med...så skidtet kan fordele sig.
SÅ BRUGER MAN SUTTERNE NÅR DER SKAL FEJES

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-04-10 22:37

Er det bare mig eller minder illustreret videnskab om det blad der hed "en skør skør verden" de gange jeg støder på det er det altid sådan nogen platter "videnskablige" ting de skriver om.

Kommentar
Fra : Caaasper

Dato : 15-04-10 23:27

genial idé,
men har aldrig hørt om det før :D

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-04-10 23:50
Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 15-04-10 23:57

Citat
Nå men vi er jo ikke blevet klogere på hvordan de sko ser ud,

Se det link jeg satte ind aller først

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-04-10 00:07

Ups det havde jeg ikke set... men det bliver de bestemt ikke kønnere/mere praktiske af, men det er nok ikke de sko Christa.N tænker på, for ser lige at de skulle se lidt otopædiske ud.. og disse er da helt uformelige

Skal man så ryste fødderne ud af vinduet??... det kan selvfølgelig også give motion

Kææft hvor bliver jeg altså atletisk hvis jeg også skal støve hylderne af med dem

Må hellere smutte ud igen, jeg er vist overtræt

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-04-10 09:39

Citat
Er det bare mig eller minder illustreret videnskab om det blad der hed "en skør skør verden" de gange jeg støder på det er det altid sådan nogen platter "videnskablige" ting de skriver om.

Efter min mening, er det et blad med det mest lødige stof, indenfor emner der interesserer mig. Eneste minus = det er dyrt.

Granner vi har også grinet gevaldigt over de sutsko

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-04-10 09:52

Jeg vil tro, at hvis man er meget atletisk, kan man både støve hylder af og ryste fødderne ud af vinduet.

Personligt ville jeg følge youtube klippet - derefter gå udenfor og klappe hælene sammen !

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-04-10 10:01

Jeg tror hun får problemer med de sutsko, når hun skal støve af under f.eks en sofa... de er så store til hende, at de bliver derunder når hun trækker foden retur

Men så får hun selvfølgelig støvet at når hun lægger sig fladt på maven for at hive dem ud igen... faktisk ret smart, for der bliver så støvet af på et større areal af gangen

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 16-04-10 10:12

de ER BARE SMARTE de Amerikanere !

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 16-04-10 12:40

Jeg ville da nyde at tørre det øverste af reolerne af med de sko, der skal bare være en stærk mand til stede til at gribe mig når jeg skvatter ned. Jeg overvejede en madras, men er den for god kan jeg risikere at hoppe op og ned.

Kan i ikke se det for jer?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-04-10 12:50

En god madras, så du kan nå helt op på toppen af en reol, er opfundet

Den hedder - trampolin - du skal vel også hop og ned et par gange, inden du er helt færdig

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 16-04-10 16:40

Citat
Kan i ikke se det for jer?

- jo da

- har I krybekælder?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 17-04-10 21:27

Ja da vi har krybekælder

Kommentar
Fra : Christa.N

Dato : 20-04-10 12:45

Der sker nok ikke mere her............

En dag går jeg på biblioteket og finder svaret !

Godkendelse af svar
Fra : Christa.N

Dato : 20-04-10 12:46

Tak for svaret piaskov.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 20-04-10 16:41

Citat
En dag går jeg på biblioteket og finder svaret !

Held og lykke med det så...men gi' os lige besked hvis du kan finde det