/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Hjælp til program omkring musik CD'er
Fra : mari7anne
Vist : 1032 gange
200 point
Dato : 15-04-10 00:27

Jeg er ved at lægge alle mine musik Cd'er ind på min Pc i formatet Mp3. Formålet er, at musikken fremover skal afspilles fra Pc'en og jeg har købt Apples trådløse system til det formål.
Jeg bruger programmet CD'ex, til at konvertere audiofilerne til Mp3.
Det er mit store ønske, at alle musik cd'erne skal ligge med covers og titler i et bibliotek, hvorfra man bare skal trykke på en titel, hvorefter den så afspilles fra Pc'en. Men: Findes der et program som selv kan indhente albumcover og gemme såvel cover som titler og hvor man bare skal trykke på titlen hvorefter musikken afspilles? Hvis der evt. findes et program, der både kan konvertere til mp3, samt hente covers og titler ville det selvfølgelig være det smarteste, men jeg har ingen anelse om det findes??? Alle gode råd og oplysninger omkring dette emne, vil jeg blive meget glad for. Tak.

Marianne.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-04-10 00:50

Ja,.. det gør Windows egen media player v.11 (på min PC)
hvis altså coveret var 'kendt' før du konverterede musikken.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-04-10 01:13

Citat
Findes der et program som selv kan indhente albumcover og gemme såvel cover som titler og hvor man bare skal trykke på titlen

Ja,.. det kan / gør,. Windows egen media player v.11
den opretter automatisk et bibliotek,. og tilføjer alle numrene i alfabetisk orden,
enten efter kunstner eller melodi,
samtidig viser den fra hvilket album melodien stammer,

derudover kan du oprette dine egne favoritlister,. (enten musik, eller video)
FX... Rock, pop, osv... og sætte den til at afspille titlerne præcis i den rækkefølge du ønsker.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-04-10 01:28

Citat
Hvis der evt. findes et program, der både kan konvertere til mp3, samt hente covers og titler ville det selvfølgelig være det smarteste

Der findes et ’utal’ af forskellige programmer der kan konvertere din musik til mp3,
Fx
http://programmer.downloadcentral.dk/?FreeWMAToMP3Converter/Konverter/Multimedie/1420

eller
http://www.google.dk/search?sourceid=navclient&hl=da&ie=UTF-8&rlz=1T4GGLJ_daDK309DK309&q=konverter+wma+til+mp3

data,. og cover informationer ligger på ’mediet’,.. (CD/DVD)

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-04-10 01:42

du kan læse mere ,.. og downloade media player 11 her,
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=1d224714-e238-4e45-8668-5166114010ca&DisplayLang=da

http://www.microsoft.com/windows/windows-vista/features/media-player-11.aspx

PS,.. det er smart nok at konvertere til mp3,.. hvis du mangler plads,
men kvaliteten bliver noget ringere,

så hvis du har plads nok på din PC,.. så behold det originale musikformat,

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 15-04-10 08:17

netop mp3 er lortekvalitet

Kommentar
Fra : mari7anne

Dato : 15-04-10 08:58

Jeg ved godt at kvaliteten forringes ved at konvertere om til mp3,men jeg har alt for mange cd'er til, at der er plads på pc'en til at have dem liggende i større format end mp3.
Ved også godt at Windows medieplayer kan lave mp3 og vise covers, titler m.m, men jeg mente nu blot,om der var et andet program end dette der kunne det hele,men som var lidt mere smart. Konverteringen i Windows medieplayer tager laaaaang tid synes jeg. Samtidig er der rigtig mange covers, som den ikke kan finde.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 15-04-10 11:49

Citat
Jeg ved godt at kvaliteten forringes ved at konvertere om til mp3

OK,... så skal du bare lære at bruge programmet (Windows Media Player 11)

Citat
Konverteringen i Windows medieplayer tager laaaaang tid synes jeg

Det tager ca. 10 – 15 sekunder pr. nr. (når din PC. er i orden)
tvivler stærkt på at du finder et program der gør det ret meget hurtigere,

Citat
Samtidig er der rigtig mange covers, som den ikke kan finde.

Du skal naturligvis være koblet på ’nettet’

det er synd og skam,.. når der allerede findes et fantastisk program på din PC.
som oven i købet opfylder alle dine ønsker, at du så ikke bruger det,

det må enten skyldes uvidenhed,.. eller at du ikke vil / gider læse ’brugsanvisningen,

Microsoft har lavet så gode guider (på Dansk) at det burde være umuligt at lave noget forkert,
det kræver blot at man læser guiden / guiderne,

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows-vista/Add-or-change-album-art-in-Windows-Media-Player

http://windows.microsoft.com/DA-DK/windows-vista/Wheres-my-album-art-Fixing-song-titles-artist-names-and-more-in-Windows-Media-Player

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 200 point
Dato : 15-04-10 16:31

Dette program henter alle oplysninger ned fra nettet om kunstner og cd
Du kan gemme din samling som en html fil og afspille album eller enkelte melodier.
FEDT PROGRAM
http://www.collectorz.com/music/
og denne.
http://www.helium-music-manager.com/?from=he_7_app

Godkendelse af svar
Fra : mari7anne

Dato : 23-06-10 18:09

Tak for svaret DISKEN_revised.