/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
ex hdd vil ikke kendes ved win 7
Fra : dhmoelsted
Vist : 1630 gange
300 point
Dato : 12-04-10 23:48

nu er det jo jeg skulle bruge vores ex hdd til at flytte over på den nye pc med win 7 , men den vil ikke kendes ved dem ,den ene er en wd 1600me -01 , den anden en shg xtor 25u begge ikke 2 år kan det passe at de ikke passer

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-04-10 00:44

Citat
nu er det jo jeg skulle bruge vores ex hdd til at flytte over på den nye pc med win 7 , men den vil ikke kendes ved dem ,den ene er en wd 1600me -01 , den anden en shg xtor 25u begge ikke 2 år kan det passe at de ikke passer

HVAD VAR ??????? målet

Citat
kan det passe at de ikke passer

JA_da? da der ikke er standart kørsel mellem + + / muligvis
Så prøv IGEN

Men gerne PÅ DANSK BEDE-TÆPPE

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 13-04-10 00:45

Citat
nu er det jo jeg skulle bruge vores ex hdd til at flytte over på den nye pc med win 7 , men den vil ikke kendes ved dem ,

En eller bare MANGE???

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-10 01:41

Microsoft har en hel samling af små værktøjer til både dit og dat, de kalder dem FixIt og nummer 2 fra oven kan måske løse dit problem

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-10 01:42

He he måske skulle der et link med: http://support.microsoft.com/fixit

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-10 01:44

Og husk ALTID at afbryde usb med Sikker fjernelse af hardware

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-10 10:23

Start comp
Sæt USB stikket i og vent lidt
Start > h-klik på computer > vælg administrer
Klik på diskhåndtering

Disk 0 er den harddisk med styresystem C:

Disk 1 er den nye eksterne harddisk.
Hvad viser den ud for Disk 1.............................

Et godt råd til at overføre data - kopiér over (ej flytte)

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-04-10 11:03

hej eyvind og ovn
kan ikke se den der inde når jeg gør som du beskrive hmm. mystisk og jeg fik et link af ovn kan ikke rigtig se et link der skulle kunne rette op på det, ex hd siger bare tik tik og jeg kan høre den accelrerer op men stopper lynhurtigt igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-10 11:48

1. Har den eksterne dobbelt USB kabel så den kan sættes til 2 USB stik på comp.
2. Sætter du den direkte til comp. eller gennem en USB hub
3. Har den eksterne egen strømforsyning

4. Har du installeret driver CD eller var det hele installeret da du fik den.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 13-04-10 11:49

Helt nøjagtig er det den her jeg mener: http://support.microsoft.com/gp/hardware_device_problems
siderne vises forskellig fra computer til computer kan jeg se, for eksempel står der på siden her at jeg kører XP og ikke kan bruge FixIt, men prøv at klikke på linket hvis du kan klikke på Run now så er der stor sandsynlighed for at værktøjet kan løse dit problem

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-04-10 17:24

tak ovn skulle den osse virke på windows 7 eller er det mig der ikke kan se detaltså jeg kører dit link på den nye pc

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-04-10 17:49

desværre linket var aktiv men gav ikke pote lyder stadig mærklig i hdd
og jeg har aldrig haft driver til disse og den får power fra pc og kører direkte via usb stikket

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 13-04-10 18:43

Nogle comp. kan ikke trække eksterne harddiske direkte på et enkelt USB stik.
Jeg bruger selv et dobbelt USB stik til mine harddiske, og så kan de køre direkte på USB porten.
Mine større 3,5" HD får ekstra støm fra transformator.
Kan din gamle comp. køre med den eksterne harddisk.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 13-04-10 18:55

ja min kones 6 år gamle bærbare kan og min 8 år gamle her funket med diss exhdd så det må vel være et hedder det ikke komp. problem den nyeste exhd der står osse at den er målrettet xp win 2000 og vista

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 300 point
Dato : 14-04-10 16:50

Din harddisk mangler strøm, som nævnt. Hvis det er en bærebar, så er der oftest en begrænsning på hvor meget strøm den kan trække ud af et enkelt stik.
Prøv med en extern HUB, med strømforsyning, hvis du ikke har dobbeltstikket.

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 14-04-10 19:37

jamen severino , nu kører den ene hd den har stik til ekstrra strøm , eyvind har vel osse været inde på det, men fruens ex hdd har ikke denne strømindgang, men jeg fatter ikke hvordandobbeltstikket så virker når der kun er en indgang i hendes ex hdd , skal jeg forstå det sådan at jeg så skal købe en hub , jeg øjner et problem med hvem der skal have point

Kommentar
Fra : dhmoelsted

Dato : 14-04-10 19:53

har fundet stikket på nettet skal nu bare ha et købt
ang point

Godkendelse af svar
Fra : dhmoelsted

Dato : 14-04-10 20:09

Tak for svaret severino.du satte ord på som min hdd kunne fatte tak

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 14-04-10 20:25

Det fungerer sådan:
Hver USB udgang har 4 ben 2 til data og 2 til strøm som kan afgive en vis antal amp..
Når der bruges dobbelt stik kan der trækkes strøm fra begge USB porte og deved trække noget mere. Stik 2 i den dobbelte udgave bruger kun de 2 strømben.
En strømforsynet USB hub kan levere flere amp. end USB porten.

Ang. point......................ligegyldigt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-04-10 20:41

Eyvind siger det som jeg ville have skrevet, hvis ikke fjernsynet var kommet til at fange min opmærksomhed. (Guderne må vide hvad der var så fængslende)
En strømforsyning til en HUB, kan normalt levere 2-3 Amp.
En USB port i fx. en bærebar, kan oftest kyn levere 0.25 til 0.5 Amp.
3,5" harddiske kræver oftest ca. 1 Amp for at virke.