/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Psykologi / Spørgsmål
10  dova 460
Hvorfor hader kødædere vegetarer?
Fra : ItsGreen
Vist : 1252 gange
40 point
Dato : 08-04-10 20:19

Ja jeg undrer mig lidt.
Har to venner der bliver alvorligt sure og kan blive ved med at diskutere hvor dumt det er at være vegetar. Har også mødt en del andre man altid skal sidde og diskutere med, og på nettet bugner det med antivegetarer.
Jeg kan fostå hvis det gik ud over kødspisere at man er vegetar. Eller jeg kan forstå hvis man sidder og siger at kødædere er uetiske eller mordere eller amoralske osv osv.

En ting er at de ikke selv er vegetarer og ingen tvinger dem jo til at være det.
Men hvorfor er de så ANTIvegetarer, når de kunne nøjes med at lade folk være i fred.
Man overfaæder jo heller ikke en religiøs person hvis man selv er kristen og de siger at de er jøder osv.

Nogen der selv hader vegetarer inderligt og vil komme med et bud?
Eller nogle vegetarer der vil dele deres erfaringer? Eller nogle midt imellem der har et bud?

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 08-04-10 20:21

pjat

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 08-04-10 20:28

Hader dem ikke, MEN det kan være måden, de forsøger at overbevise andre om lige deres levemåde er den rigtige/ forkerte.

Tror nu nærmere det, at det er de FANATISKE vegetarer, der går løs på alle kød-ædere,
og det hader jeg, KUN deres mening tæller.

Det minder om en ÆGTE kommunist/ muslim, deres = IKKE ANDRES måde at leve på.

Men den kan køres op i et tørret æble, uden du overhovedet finder et svar, der passer dig.

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 08-04-10 20:30

Ja de fanatiske ødelægger det jo altid for de andre. Sådan er det jo også med dem du nævner.. de højreorienterede og jøder osv.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 08-04-10 20:30

Så er jeg nok noget - midt i mellem -

Jo jeg har oplevet den negative holdning til vegetarer, jeg tror det er fordi det kan være lidt besværligt at få en vegetar som middagsgæst, men til gengæld synes jeg stemningen er ved at vænne, det er ved at blive helt almindeligt at være vegetar, så nu er den negative holdning vendt mod vaganere..

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 08-04-10 20:32

Hvis vegetarer bliver for ivrige, så minder jeg dem om hvad der bruges til at lave læbestif ol.
Det er nemlig små søde katuslus.

Kommentar
Fra : ItsGreen

Dato : 08-04-10 20:46

Har i nogensinde set white trash være vegetarer?
Det er altid de højtuddannede eller de filosoferende der er vegetarer.
Kødædere er altid lidt primitive.

jUST kIDDING

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 08-04-10 20:54

Jeg har intet mod vegetarer, spiser selv ofte vegetarisk, har undervist i vegetarisk madlavning, har intet problem med at have vegetarer til middag. Laver lækker vegetarmad den aften, hvis de altså bare (hvis det er folk, jeg ikke kender) vil være så søde at fortælle mig det på forhånd.

Jeg var en gang ude for at én kom til middag og havde taget vegetarmad med til sig selv; der blev jeg sgu sur.

Der er mange gode grunde til at vælge at være vegetar, sygdomme, hvor vegetarkost kan lindre symptomer.

Hvad jeg ikke orker, er de, der er vegetarer, fordi "det er synd at spise dyr", og prøver at få mig til at få dårlig samvittighed over at sætte tænderne i en lille sød kanin eller en nuttet rødspætte.

Har tomater og hvidkål måske ikke også en sjæl?

Accepteret svar
Fra : DISKEN_revised

Modtaget 50 point
Dato : 08-04-10 20:59

Citat
Hvis vegetarer bliver for ivrige, så minder jeg dem om hvad der bruges til at lave læbestif ol.
Det er nemlig små søde katuslus

Snakker vi dyreforsøg, før godkendelse, FØJ for den `da.
Bare for at se om skidtet giver exsem.
De ved det, så de må kunne lide at se dyr ____(SULTE) Jørgen Ryg.

Citat
Har i nogensinde set white trash være vegetarer?

Des mere viden, des mere FANATISK, i deres egen sag

Jeg vil ikke sige jeg kender mennesker, men adolf )=(/% hitler
var også vegetar, og tålte ikke at se dyreslagtinger,/ som visse love
byder mennesker at slagte cosher, eller bare en boltpistol???????
hvis den var opfundet den gang...

Men had og tro/ tiltro/ mistro, går hånd i hånd nu omdage.

Jeg kan ikke lide begge parter´s måde at leve/ slagte på.
Men som medlem af det LILLE Danmark, må ma være indstillet på menings forskelle.
og mellem kø´er og græsplæne, og måden det bruges på

Godkendelse af svar
Fra : ItsGreen

Dato : 08-04-10 23:00

Tak for svaret DISKEN_revised.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 08-04-10 23:05

Og lille mig, der troede at 6 SMÅ holdt kræft væk...

Tager 6 store, de holder pinen ud/ eller mig.

Du skulle have givet point´s til andre, samler ikke på skidtet.