/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
glasfiber reperation
Fra : mehn
Vist : 796 gange
200 point
Dato : 08-04-10 11:47

hej jeg har en 22 fod`s sejlbåd jeg var så uheltig at sejle på en stenmole ehrr sidste sommer.
der er et par billeder af skaden her

http://hallern.dk/belinda_22.htm

jeg vil så gerne høre om der er nogle der kan komme med et par gode råd skaden er over vandlinien men kommer ind imellem under hvis når man sejler på bølgerne
er det nok med at spartle det ud med freks. marine epoxy og male eller skal der også gelkoat på
hilsen morten

Kommentar
Fra : CADmageren

Dato : 08-04-10 11:53

Det burde være nok, bare at give det en omgang marine epoxy - dog skal du være sikker på at det er helt tørt. Marine Epoxy er som bekendt vandtæt og ikke sugende - så det vil nok ikke være sundt hvis der gemmer sig vand inde bagved.

/Michael Christoffersen

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 08-04-10 14:26

Hejsa.
Du kan bruge med stor fordel et sæt af disse.
http://poca.dk/index.asp?id=18&la=da
Det burde være nok.
Vi har selv brugt det med succes.

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 200 point
Dato : 08-04-10 16:01

du skal spartle det med epoxyspartel og derefter anbefales det at give 6-8 gange gelshield. det er lidt det samme som lightprimer. du kan evt skrue en bronceliste på bagefter. så undgår du det værste af den slags skader hvis det skulle ske igen.

Godkendelse af svar
Fra : mehn

Dato : 27-04-10 17:00

Tak for svaret trimare46.