/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Printerpatron
Fra : Palmen
Vist : 905 gange
100 point
Dato : 07-04-10 11:44

Jeg har en printer HP PSC 1500

Min blækpatron løb tør hvorfor jeg købte en ny på nettet, men jeg kan ikke printe med den fordi jeg får en pop-up boks hvor der står det ikke er en original HP-patron.

Hvad hulen gør jeg ? Det kan da ikke passe, at man ikke kan printe så, men det er tilfældet. Jeg har søgt hjælp i manual uden succes.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 07-04-10 12:05
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 07-04-10 12:24

Jo det kan godt passe det du har oplevet, du bør ikke bruge uoriginale printer patroner til en HP printer, ikke de første og kun hvis du måske har lyst til en ny printer, hvis det lykkes for dig at omgå advarslen så går printeren sikkert helt amok og vil heller ikke printe med originale patroner.
Hilsen fra en som 2 gange har forsøgt og hver gang er det endt med en ny printer, selvfølgelig HP men nu bruger jeg kun originale patroner, de kan genfyldes nogle gange og dermed spare lidt

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-10 13:40

Hvor har du købt den ?
Har du spurgt hos det sted du købte den ?

Det er formodentligt fordi din HP printer der designet sådan at den skal have forbindelse med en chip i printerpatronen og den chip er der nok ikke på den uorginale
læs : http://www.trykspar.dk/shop/index.php?main_page=page&id=19

Du kan lade være med at vælge en HP printer næste gang du køber printer.

Ser man fra producentens side så kan man sige at det kunne være for at sikre at kunderne fik en optimal udskrift... hvis nu du bruger uorginal blæk og fik nogle dårlige resultater så ville du måske tænke at det var en lorte HP printer...

En ting er sikker de er dyre de der printerpatroner.

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 07-04-10 14:53

Jeg har købt den på nettet for nogle måneder siden. Jeg bruger kun printeren til at printe notater til mig selv og lign ud, og har ikke brug for den fantastiske udprintning, hvorfor jeg "bare" købte nogle uorginale patroner.

Jeg anede ikke, at man ikke kunne bruge de originale (af skade bliver man klog), men jeg synes det er lidt bondefangeri og af ren stædighed vil jeg ikke købe en HP-printer igen, når den her engang skal skiftes !

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 07-04-10 14:54

Jeg anede ikke, at man ikke kunne bruge de uoriginale

Skulle der have stået

Kommentar
Fra : akle

Dato : 07-04-10 16:15

Du skal købe et lille apparatur til at nulstille dine uoriginale patroner, så din printer tror det er "nye originale" patroner du har sat i.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 07-04-10 16:31
Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 07-04-10 22:36

Det er ikke kun HP der er chippet
Det er Canon også.
Køber man uorginale, flytter man bare chippen over fra den gamle.
Der plejer at følge en brugsanvisning med de uorginale.
De uorginale kan også være chippet.
vvdriver

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-04-10 05:01

prøv lige og check hos dem du købte de uorginale hos, måske de har en løsning.
Men du skal jo checke at de nu også passede til præcis din printer model inden du købte den.
Jeg stødte lige på dette billed : http://digitalcypher.com/random/liquidprices.jpg

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 08-04-10 14:29

Tak for svaret scootergrisen.