/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Tysk oversættelse . knor opskrift
Fra : iOliver2
Vist : 851 gange
100 point
Dato : 06-04-10 16:34

Hej kandu..

Tyek er ikke lige mit speciale.. nogle der kan oversætte denne opskrift af 4 trin? 1 og 3 kan jeg ikke tyde.

1/ 200 hackfleisch in etwas heissem Öl (z.B. MAZOLA) braten

3/ In eine Aulaufform abwechselnd Sauce und Lasagdeplatten einschihten. Mit Sauce beginnen und abschliessen. Creme Fraise und käse sarüber geben

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 110 point
Dato : 06-04-10 16:47

>Tyek er ikke lige mit speciale..
hvad så med Tysk?

>1/ 200 hackfleisch in etwas heissem Öl (z.B. MAZOLA) braten
steg 1/ 200 hakket kød med lidt vam olie (z.B. MAZOLA)

>In eine Aulaufform abwechselnd Sauce und Lasagdeplatten einschihten.
Hæld skiftevis sauce og lasagneplader i en "lasagne" form

>Mit Sauce beginnen und abschliessen. Creme Fraise und käse sarüber geben
Begynd og slut med saucen, Kom Creme Fraise og ost ovenpå...

Ikke sarüber, men darüber, meine Meinung nach...

Kommentar
Fra : modersvilje

Dato : 06-04-10 16:49

1/ 200 hakket svinekød svitses i varm olie
3/læg skiftevis sauce og lasagneplader i en aluform/bakke - begynd og slut med sauce.Til sidst dækkes med cremefraise og ost!
Dette er en hurtig oversættelse og det drejer sig om en variant af lasagne!
mvh,
MV2

Godkendelse af svar
Fra : iOliver2

Dato : 06-04-10 16:53

Tak for svaret svendgiversen.
- Du har helt ret

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-04-10 17:37

Hvornår skal vi spise.

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-04-10 17:49

Kors, det tysk er da vist "oversat" fra Guderne må vide hvilket sprog via Google.

Det er en Auflauf-form:
Det betyder simpelthen et ovnfast fad.
Næsten ALT, hvad der går i ovnen i Tyskland, hedder Auflauf, og så er der gerne ost ovenpå.

Og så er de meget glade for poser, som den du åbenbart sidder med.
Færdige posesovse for: bolognese, chili, ALT

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 06-04-10 18:05

Ja frieda, jeg ved godt du er indfødt, selv er jeg kun tilflytter til grænselandet...

Og bemærk jegt oversatte ikke "Auflauf-form" jeg skrev "lasagne" form.

Auflauf? Hvorfor ovnfast?? Det kunne jeg ikke gætte...

Kommentar
Fra : frieda

Dato : 06-04-10 18:11

Hi svendgiversen

Jeg rettede egentlig ikke dig. Jeg kommenterede det skrækkelig tysk, hvor der mellem alle de andre uhyrligheder stod: eine Aulaufform i stedet for Auflaufform.

Auflauf er navnet for ovnretter