/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Valg af støvsuger
Fra : jakiil
Vist : 1610 gange
40 point
Dato : 06-04-10 13:34

Hej

Vi skal invistere i en ny støvsuger til hjemmet og vil gerne høre erfaringer:

Vi overvejer meget en "postfri" støvsuger. Er de gode og hvilket mærke skal man vælge?

Lidt om hjemmet: bor på landet (dvs. rigeligt adgang til sand og jord), vi har en datter på 3 år og to hunde. Gulvbelægningen er klinker (og gulvtæppe i de 3 værelser hvor hundene ikke må komme). Jeg støvsuger hver dag. Støvsugeren skal også bruges til fx bilen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 14:27

Pris ???????

Kommentar
Fra : HUGO-BØRGE

Dato : 06-04-10 15:02

REFI pris betyder intet, når man vil have noget der virker.

Jeg ved godt mange spørger efter gratis programmer gratis dit og dat, men du får ikke en gratis støvsuger.

Med venlig hilsen
HUGO-BØRGE

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-04-10 15:11

Kender du spørger

Kommentar
Fra : brorteil

Dato : 06-04-10 15:47

se forbrugerstyrelsen

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-04-10 16:45

- glem at om posefri, køb en Nilfisk Extreme X300...

http://www.nilfiskextreme.dk/

- det har vi ikke fortrudt...

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 06-04-10 18:54

Pris ikke relevant, jeg vil have noget der virker. Mener at pris og kvalitet tit hænger sammen.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 06-04-10 20:03

Hejsa

Først havde jeg en Dyson, som jeg elskede p.g.a. designet, men den tabte effekten efter 2 år... så købte jeg en Philips 9222 og jeg må sige at denne slår Dyson med flere længder. Den er snart 2 år gammel og jeg skal stadig regulere sugeevne for ikke at få gulvtæppet med og tænkt hvad der spares i poser.

gå efter watt...denne har 2000 og er effektiv, nem og driftsikker:

http://www.consumer.philips.com/c/stovsugere/fc9222_01/prd/da/dk/

synes jeg altså, men det kan være, at der er udviklet bedre maskiner efter mit køb

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 06-04-10 20:37

---

glem at om posefri, køb en Nilfisk Extreme X300...

http://www.nilfiskextreme.dk/

- det har vi ikke fortrudt...
---

Min nuværende støvsuger der nu er afgået ved døden, var en Nilfisk Extreme (kan ikke huske nummer), den var jeg ikke imponeret over.

Kommentar
Fra : jakiil

Dato : 06-04-10 20:43

Philips 9222

Ser interessant ud men jeg venter lige og lader tråden stå åben lidt endnu

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 07-04-10 00:44

Glem alt om posefri. Meget dårlig erfaringer med flere mærker!

Min Nilfisk GA70 er nok ca. 40 gammel, bor på landet og har 2 hunde, gulvtæppe i stuen og der må hundene også komme. Den har fungeret upåklageligt de 6 år jeg har haft den. (fik den gratis, og har stadig poser til over 10 år!)
Men, den model kan nok kun findes på loppemarkeder og sådan

Accepteret svar
Fra : HansELund

Modtaget 40 point
Dato : 17-04-10 07:51

Hej vi købte en Philips 9258 sidste år - aldrig har vi haft så effektiv støvsuger. Glem alt om Nilfisk og dyre støvsugerposer. Philipsen suger støvet op incl. hvad der er røget ind under "skænken" - du går ud og tømmer spanden, samler lige evt. værdigenstande fra

Min absolutte anbefaling - Philips posefri støvsuger. (købt efter anvisning fra Forbrugerrådets hjemmeside, hvor maskinen var "Bedst i Test"

prisen var lidt under 2000 kr.

MVH@ns

Godkendelse af svar
Fra : jakiil

Dato : 20-05-10 12:08

Tak for svaret HansELund.