/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Hjælp hinanden
Fra : Øjenvidnet4
Vist : 737 gange
100 point
Dato : 06-04-10 08:06

Foranlediget af den store gestus Provsten har udvist med at forære afskydning af en buk, er det måske på sin plads at spørge: Er vi jægere generelt for dårlige til at hjælpe andre jægere, som ikke har de samme muligheder som andre ?
Specielt tænker jeg på nye unge jægere, men der er faktisk også en del ældre jægere, som ikke mere har mulighed for at glæde sig over jagtens "velsignelser", bl.a. på grund af pensionering og dermed lavere indkomst, da jagt som bekendt koster en del penge, men også på grund af helbredsmæssige årsager.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-04-10 08:48

Ja, det er helt rigtigt set Øjenvidnet123456789 Det behøver man kun bevæge sig herinde for at finde årsagen til

Selv jeg der gratis tager nye ungjæger med på jagt bliver svinet til for det. (rævejagt Jydsk akedemisk jagtklub) den består ikke af advokater og skolelære nej, af studerende fra Å. U. som bestemt ikke i deres studietid er blandt de rigeste i landet..

Og mine gamle venner: Jo, en af dem er jeg i år nødtil, at køre rundt på bukke jagt for han har mistet sit ene ben i vinter, men på bukke jagt,det skal han så længe han og jeg overhovet kan.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-04-10 08:55

Hej bb1

Det er da dejligt at høre din indstilling til denne side af jagtens lyksaligheder. Er der nogen der "sviner" dig til for dette ? Det kan de bestemt ikke være bekendt.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-04-10 10:04

Nej syntes du virkelig det..
Nu ser jeg frem til at den heldige, som Provsten har lovet må skyde en buk, skriver her og fortæller om forløbet, det er da spændende også selvom det måske ikke lykkeds, at skyde en medalje buk.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-04-10 10:27

Hej bb1

Mon ikke man kan formå ErasmusMontanus til at skrive en lille reportage når den tid kommer, det er jeg skam enig med dig i. Om det nødvendigvis skal være en medaljebuk er vel underordnet - det er vel oplevelsen det drejer sig om ?

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 06-04-10 11:55

Ja jeg er da lige glad for min skyld kan han da skyde hvilken buk han ønsker,derfor skiver jeg jo netop, at det vigtigste er hans oplevelser ikke om han skyder en medaljebuk - men du skal jo altid misforstå,hvad andre skriver..

Desuden skrev provsten, at der er tale om selektiv afskydning og det er det Erasmus skal hjælpe ham med, selektiv afskydning er vel næppe en buk med sut i munden, med mindre den da går på tre ben og så er det enda i min verden mere tale om et medlidenheds drab.

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-04-10 12:56

Hej bb1

Når man ser på tidspunktet for dit sidste indlæg, må man tilskrive et lavt blodsukker for at være grunden til dit sure opstød.
Hvor har du skrevet noget om oplevelser i denne forbindelse - det var da vistnok mig !! Jeg mener ikke jeg har misforstået noget af det du skrev, men hvis ikke du ønsker en saglig debat, som jeg har forsøgt at lægge op til, ja så bliv væk !

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-04-10 16:06

Knudsen du skriver at Selv jeg der gratis tager nye ungjæger med på jagt bliver svinet til for det. (rævejagt Jydsk akedemisk jagtklub)
og så kommer spørgsmålet som giver POING
Hvornår er du blevet svinet til for det?
Hvornår har rævejagt haft noget med bukkejagt at gøre?
Ham med benet, skal han skyde fra billetlugen?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 06-04-10 16:51

Citat
Desuden skrev provsten, at der er tale om selektiv afskydning og det er det Erasmus skal hjælpe ham med, selektiv afskydning er vel næppe en buk med sut i munden, med mindre den da går på tre ben og så er det enda i min verden mere tale om et medlidenheds drab.

- så skal du være glad for at du "lever" endnu 1...

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 06-04-10 18:17

Hej bb1

Ved middagstid i dag, er jeg ved en fejl desværre kommet til at blackliste dig i denne tråd ! Det var aldeles utilsigtet og jeg beklager.
Blacklistningen er naturligvis ophævet igen.

Øjenvidnet4

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 06-04-10 18:25

Knudsen, HVOR BLIVER SVARENE AF

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 06-04-10 22:51

Jeg har lige spist en HEL buk... ALENE!!!!

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-04-10 06:49

I ventetiden på svar fra Ballegård Knudsen om hvornår Ballegård Knudsen er blevet svinet til, da han havde ungjægere på besøg på hans lejet jagt på Løvenholt, kunne det da være interessant og vide hvad han tager for at skyde en buk på hans lejet revir.
Er der en hvis prisforskel på venner, fjender, advokater, jurister, dommerfuldmægtige, proprietærer, direktører, læger, tandlæger, godsejere, baroner, grever, prinser, prinsesser kongelige bekendte og helt fremmede
Apropos vi ved jo godt at Ballegård knudsen, efter eget udsagn, er eller har været kongelig hofleverandør og i den forbindelse vil det være interessant og vide om kogehuset har fri afskydning af bukke, det er måske kun Prinsgemalen HKH og vinbonden der har fri afskydning.
Hvis det skulle være sandt vil der så være en geninvitation i forbindelse med HKH bukkejagt på Bornholm?

Kommentar
Fra : bb1

Dato : 07-04-10 09:43

Til Sandhedsvidnet..
Dine spørgsmål er i den grad noget du selv opfinder, der for intet svar..

Jeg vil dog godt fast slå en ting: Jeg er hverken ansat eller lejer jagt hos Løvenholt, så hvilken jagt og pris politik de har kan jeg ikke udtale mig om......

Hvad mine venner skal betale for at skyde en buk. Det rager simpelthen ikke andre....

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 07-04-10 15:54

Hov hov Knudsen du har selv skrevet at Selv jeg der gratis tager nye ungjæger med på jagt bliver svinet til for det. (rævejagt Jydsk akedemisk jagtklub) og derfor er det meget naturlig at jeg spørger dig om.
Citat
Hvornår er du blevet svinet til for det?
Hvornår har rævejagt haft noget med bukkejagt at gøre?
Ham med benet, skal han skyde fra billetlugen?

Husk billetlugejagt er ulovlig i Danmark, men i særlige tilfælde kan der dog gives dispensation.
Hvis man har venner, så skal de da ikke betale for at skyde en buk, det er god jagtskik, at det er gratis, eller hyr?

Kommentar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-04-10 16:09

Bendt Ballegård-Knudsen.

Nu har alle debattører forsøgt at skrive i en pæn tone, og så begynder du med dine tvære svar - hvorfor nu det ?
Du bliver da behandlet pænt, jeg mener der er skam da nogen der vil skrive sammen med dig og så bliver du grov i munden - skam dig dog !

Hvis du forventer at nogen gider svare dig, synes jeg du må moderere dine attituder og ikke være en Rasmus Modsat - det plejer du jo ikke !

Øjenvidnet4

PS Hvornår ophæver du egentlig dine black-lister for dem der gerne vil skrive sammen med dig ??

Accepteret svar
Fra : Provsten1

Modtaget 100 point
Dato : 07-04-10 16:39

Kære Øjenvidnet3.

Jeg synes det er et godt spørgsmål du har rejst - ikke fordi jeg skal blamere mig p.g.a. mit tilsagn om en bukkejagt for ErasmusMontanus, men jeg mener det er en god sag, som mange andre jægere har mulighed for at opfylde, uden der "går noget fra dem" ! Mange nye og yngre jægere har simpelthen ikke de økonomiske muligheder som ofte er forbundet med bukkejagt. Det er jo helt uhyrlige priser man hører om, blot for at lov at skyde en enkelt buk.
Jeg har forstået på debatten, at TheRealDeal også har udlovet gratis oplevelser. Hvis vi kan være tovholdere med sådanne tiltag, vil det være en glæde. Jeg forsøger at få TheRealDeal i tale én af de nærmeste dage, således der måske med tiden kan blive en tradition.

De bedste hilsner
Provsten1

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 07-04-10 18:44

Jeg plejer bare at snige mig ind i en skov og skyde løst derinde - så koster det ikke noget at skyde alle dyrene...

Godkendelse af svar
Fra : Øjenvidnet4

Dato : 07-04-10 23:15

Tak for svaret Provsten1.