/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
Forsikring
Fra : jokker80
Vist : 575 gange
20 point
Dato : 05-04-10 14:00

Hej alle sammen!

Jeg overvejer at tage motorcykelkørekort, og derefter at købe en billig, og sandsynligvis brugt motocykel.

Har dog svært ved at få en ide om hvor dyrt det vil være at eje en motorcykel mht. forsikringer og afgifter osv.

Jeg er 20 år gammel, og nystarter på motorcykel.

Er der nogen der har en ide om hvor meget jeg skal regne med at betale i forsikring, hvis jeg køber en brugt mc, til omkring 10 000 kr.?

Jeg leder bare efter et estimat og ikke en præcis pris, så alle svar vil være til stor hjælp!

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 05-04-10 14:32

Ved de fleste forsikringsselskaber kan du gå ind på deres hjemmeside og taste oplysninger ind og få at vide hvad du skal betale.

Det kan man ikke bare sådan lige sige, for det afhænger af hvor du bor, hvor stor en motorcykel det drejer sig om, om der skal kasko på eller kun ansvar o.s.v.

Det eneste der er sikkert er, at en motorcykel koster et sted mellem 500 og 600 om året i vægtafgift

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-04-10 15:45

http://www.gf-forsikring.dk/
1750.- pr år, uden kasko.
Med enkelte undtagelser / By´en du bor i.
Jeg er selv forsikret hos dem.
Kunne sikkert få den billigere andre steder, men har aldrig tænk over det
før nu..men hvad, har været forsikret hos dem i over 10, og aldrig haft brug for dækning
De tager motorcykler op til 900cc

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-04-10 15:48

Citat
Er der nogen der har en ide om hvor meget jeg skal regne med at betale i forsikring, hvis jeg køber en brugt mc, til omkring 10 000 kr.?

De tager ikke så meget efter værdien af din mc, men mere din alder og erfaring.
Jeg kan nævne at de 1750.- jeg giver, gælder kun efter 2 års skadefri kørsel.
Du må gerne (modregne) EU knallert for de 2 år.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-04-10 16:04

Glemte at nævne at de ikke har overskuds tilbagebetaling på mc, kun biler.

Og ikke for at forskrække dig,men jeg hørt om begyndere der
må betale over 10,000- om året.

Kommentar
Fra : DISKEN_revised

Dato : 05-04-10 16:14
Godkendelse af svar
Fra : jokker80

Dato : 05-04-10 16:20

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : jokker80

Dato : 05-04-10 16:33

Mange tak for svarene!

Kommentar
Fra : jokker80

Dato : 05-04-10 16:39

-Glemte at nævne at de ikke har overskuds tilbagebetaling på mc, kun biler.
-[Ked af det]

Var inde på GF forsikrings hjemmeside, prøvede at beregne prisen på modeller med motorer på under 175 ccm, og prisen var omkring 1700, hvilket jo er meget rimeligt, men hvad betyder det at de ikke har overskuds tilbagebetaling på motorcykler? er ikke helt med:)