/ Forside/ Interesser / Fritid / Jagt / Spørgsmål
10  TheRealDe.. 4815
Må jeg skyde min nabos bil?
Fra : Flash77
Vist : 860 gange
70 point
Dato : 05-04-10 03:11

Da jeg efterhånden har dræbt alle dyr i miles omkreds, og nu mangler noget at skyde på, så tænkte jeg om jeg må skyde min nabos bil? Den ligner temmeligt meget en ræv.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-04-10 03:12

Min jægerhat har det forresten med at falde ned over mine øjne når jeg sigter på noget - er der andre der har haft det samme irriterende problem, og hvad har i gjort ved det?

Accepteret svar
Fra : scootergrisen

Modtaget 80 point
Dato : 05-04-10 03:26

Angående hatten så tag den af. Du behøver strengt taget ikke at have den på med mindre damerne kigger.

Der er et godt gammelt ordsprog der hedder "Hvis den ligner en ræv, så er det en ræv".

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 05-04-10 08:26

Ja, hvor står det henne at du IKKE MÅ?

hawaii7

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-10 11:28

Ja - men ikke når han sidder i den.
Køb en elefanthue - så kan du se hvor du går uden at falde over det du har skudt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-10 11:30

Ps. Du må godt skyde din nabo - men biler og naboer skal altid skydes hver for sig.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-04-10 11:55

Ja, helt klart.....
Dog skal 3 ting være opfyldt:
- Du må kun skyde den hvis den er uden for yngletiden og du er sikker på den ikke har unger.
- Du må kun skyde den hvis den flyer lige over dit eget grundstykke.
- Du skal sikre dig at den ikke falder ned i dit eget drivhus, efter den er ramt.

Det dog nok en god idee hvis du træner din jagthund, i at hente bilen, vis den lander i mose eller på en mark, da den den efter nedskydning ikke er i stand til selv at køre til slagter.

Hvis du kigger i de små landsbyer henstår mange anskudte bilvrag, som ejer efter nedskydning ikke nænnede at skille sig af med. Det ser ikke pænt ud....

Så hvis du ønsker at lade øsen henstå i din have, bør du først aftale dette med din partner... Det er kun meget få kvinder der tænder på bil-skydning og gamle biler i haven.

Ps. Lad nu være med at skyde den i bundkar, det sviner vildt meget...

God jagt
vh Ben

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 05-04-10 11:58

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 05-04-10 11:59

Ja, det må du godt.
Men du skal have Jagttegn,den udviede model.
Du ved.
Den model som er udstedt af Pia Kærgård?.
Og bilen skal være på udenlandsk nr. plader.
God jagt
vvdriver

Kommentar
Fra : SKELMOSE

Dato : 05-04-10 12:45

Det er nok en WV FOX

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-10 13:18

Om du må skyde din nabos bil. ?
Det var vel nok Kandu's tåbeligste spørgsmål.!
Selvfølgelig må du skyde din nabos bil - du har ligefrem pligt til det.
Sku' det ske, at naboen røg med - nå ja, så kan han lære det, kan han.

Men du ska' nok tage dig iagt.! Naboen har også ret til at pløkke din bil.
Og skulle det heldige ske, at du sad på førersædet....nå ja, så kan du du lære det, kan du.

God biljagt til jer begge.

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-04-10 13:23

Hvor finder jeg jagttiderne på hvilke biler jeg må skyde, jeg vil jo nødig tages for at skyde en bil i fredningstiden

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-10 13:36

Hej Sandhedsvidne, klik ind på Bilbasen. Bilbasen har lige offentliggjort den sidste nye biljagttabel.

OBS
Læg især mærke til, de bilmodeller der har betegnelsen 1,0 til 1,2 har fået forlænget jagttiden med 14 dage.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 05-04-10 13:51

Når jeg har skudt den tror jeg at jeg vil få den udstoppet...

Kommentar
Fra : Sandhedsvidnet

Dato : 05-04-10 14:01

Tak for tippet Heidi, det jer går efter en super trofæ med noget under hjælmen som lugter lidt af V12
Squuuuuuaaaaaaach 77 du kan også nøjes med at få den hovedmonteret, husk at få de eftertragtede tændrør med, de betragtes lige som grandeler

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-10 14:24

Jeps - og lige et ekstra tip. Husk endelig i forbindelse med hovedmonteringen, at få afrenset den forkromede mellemgaspedal - det er uhyre vigtigt.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 05-04-10 16:03

Husk der er dobbelt bytte ved at skyde den ned med Naboen i...

Hvis nabokonen ser godt ud, kan hun jo også trøstes med en "udstopning" eller flere...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 05-04-10 16:29

Alle Toyota'er er nu fredet og hjemkaldt på ubestemt tid. De må ikke skydes noget i skoen så som:
"Er det en bil".

Kommentar
Fra : Heidi-Ho

Dato : 05-04-10 17:53

Eyvind mener vel, "var det din bil"

Kommentar
Fra : elsecharm

Dato : 05-04-10 22:34

... mht den alt for store hat.. så foreslår jeg det gamle velkendte trick med aviser stoppet rundt langs kanten af pulden .. virker hvergang :)
... og så god jagt!!

Kommentar
Fra : PrivateDK

Dato : 06-04-10 02:52

Ikke hvis det er en Mercedes A. Den er i familie med elge, den har dog ikke bestået elgprøven endnu.

Godkendelse af svar
Fra : Flash77

Dato : 12-04-10 20:18

Tak for svaret scootergrisen.

Kommentar
Fra : Flash77

Dato : 12-04-10 20:18

Så er der en ræv mindre!