/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
PC kan ikke startes efter slumre mode
Fra : toyota34
Vist : 1612 gange
100 point
Dato : 03-04-10 19:15

Jeg har en helt ny maskine med windows 7 (64 bit). Når den går i dvale kan jeg ikke få den igang igen uden at skulle boote maskinen.
Har I oplevet det samme og/ eller har I nogen ideer til hvad det skyldes.
På forhånd tak

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-04-10 19:18

Ja, det gør min os, så jeg har slået dvale fra

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 03-04-10 20:41

Dvale og slumre er vistnok 2 forskellige ting.

Hvis du bruger Dvale så prøv slumre eller omvendt og se om du får det som du gerne vil have.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 03-04-10 21:21

Ja det er så dvale, jeg kan godt vække den fra dvale, men når jeg så skal slukke pc går den i baglås

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-04-10 21:29

I de fleste tilfælde er det en fjel, så jeg ville prøve og formatere computeren og geninstallere windows.

Kommentar
Fra : swarn

Dato : 03-04-10 22:17

Til webnoob

Citat
I de fleste tilfælde er det en fjel, så jeg ville prøve og formatere computeren og geninstallere windows.
Prøv at læse toyota34 indlæg, hvem F.... vil formatere en helt ny maskine

Hilsen Hans

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 03-04-10 22:23

det kender jeg mange der gerne vil. Men igen det kommer jo an på hvor den er fra. Er det et mærke der er købt (dell, azer, HP, mm.) eller er det en man selv har samlet og så selv lige har installeret. Er det et mærke så vil jeg som det første altid formatere og geninstallere OS og drivere. Det er tit der er en fejl på det image som producenten ligger på fra fabrikken.

Selvfølgelig kan der også være tale om en ram eller ram-slot fejl, men for at finde ud af det, bliver man nød til at fejlsøge.

Kommentar
Fra : toyota34

Dato : 04-04-10 07:25

Det er en maskine fra Komplett som var præinstalleret med windows 7.
Er, som Hans skriver, ikke interesseret i at formattere maskinen - da det ikke lige er det jeg er 100 meter mestere i

Kommentar
Fra : webnoob

Dato : 04-04-10 09:14

At installere windows 7 er lige så let som at klø sig i r.... Men vi kan da også godt kigge på ramne først.

HVor meget ram er der i maskinen?

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 05-04-10 14:18

Halløjsa
Kontakt Komplet's support.
Iøvrigt har jeg nu snart arbejdet med computere i mange år, og har aldrig endnu oplevet en maskien der kunne starte korrekt op efter 'slumre' / ' dvale'. Men en ide kunne være at kigge i strømstyring. Jeg ville nok kigge efter noget med at slukke for strømmen til harddisken og så vælge 'sluk aldrig' for strømmen til harddisken. Kun et gæt, men det kunne da være et forsøg. Jeg har på alle de forskellige maskiner jeg efterhånden har haft altid slået 'slumre' / 'dvale' fra, da det kun har givet problemer.
Jeg ved at administrator på frimaet jeg arbejder hos (ca. 4.000 pc'r), har slået disse funktioner fra som standard, da de også kun har dårlige erfaringer med disse funktioner.
/Brassovitski