/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Briggs Stratton larm fra startsnor
Fra : anderskaare
Vist : 599 gange
100 point
Dato : 03-04-10 13:08

Hej Alle

Er der en som kan hjælpe mig af med en voldsom larm fra startsnoren når motoren er i gang. Det hjælper at holde snoren stramt et lille stykke tid men nu har det gereret mig igennem mange år efterhånden. Lige pludselig opstår den larm og lige pludselig forsvinder den igen. Det har gentaget sig på forskellige motorer jeg har ordnet i tidens løb. Lyder som noget der bliver sat i svingning og som således skubber snoren ud dvs. skubber den spole som snoren er viklet op på.

Gode råd søges.

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-10 13:23

Det lyder som om det er griberarmene der ikke returnere når snoren slippes.

Det er 2 arme kun skal komme frem når der trækkes i snoren.

Skil skidtet ad og find årsagen. Måske skal den have en ny stratkrans.

vh ben

Kommentar
Fra : anderskaare

Dato : 04-04-10 10:31

Hej igen

Tak for svaret Benjamin. Ja undskyld men det er en gammel sag med kugler i rekylet og alu spole til snoren. 5 Hk til Texas fra vel omkring 1980.

Accepteret svar
Fra : olehenne

Modtaget 100 point
Dato : 05-04-10 08:14

Der er vist et smørehul i toppen (enden) af kuglekoblingen, som skal smøres med tynd olie. Den sidder jo på enden af krumtappen og skal løbe let når motoren er i gang.
Mvh. Ole

Kommentar
Fra : anderskaare

Dato : 07-04-10 07:49

Super tak for hjælpen. Det vil jeg lige prøve

Godkendelse af svar
Fra : anderskaare

Dato : 07-04-10 07:50

Tak for svaret olehenne.

Jeg følger dit råd næste gang jeg får fat i "Dyret"

Kommentar
Fra : olehenne

Dato : 07-04-10 13:48

Selv tak anderskaare! Og held med "dyret".

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 28-11-10 08:33

Hvad var problemet? Fik du løst det? Rart hvis folk kunne fortælle, hvad de gjorde for at løse deres problem.