/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Interessante holdninger...
Fra : Kortoververden
Vist : 491 gange
100 point
Dato : 03-04-10 10:29

I tippet om babypakker ( http://kandu.dk/tip20853.aspx ) kommer der nogle yderst interessante holdninger fra Kandu brugere.

3773 mener, at det er reklame, men er det ikke at gå i lidt for små sko?

Krummen postulerer sarkastisk, at tippet rammer bredt, dette indikerer, at han antager, at ingen Kandu brugere får børn??

o.v.n Kaster den gamle floskel om at når noget lyder for godt til at være sandt.. osv Men hvor er det dog synd, at den skepsis er en konstant underliggende faktor.. Kunne det tænkes at firmaerne bag tilbuddene håber på en meromsætning uden at KRÆVE det?

Creamygirl har jeg ikke noget at sige til, hun har fanget essensen af tilbuddet

Overarm, som i første omgang bragte tippet til torvs, står dog for den mest arrogante af alle bemærkninger, rådet om at bruge en fiktiv email adresse er typisk dansk snylteri.. Vi vi lgerne have noget gratis, men hvis dem der forærer os det, senere vil spørge om vi skal købe mere, så skal de i hvert fald ikke have chancen for at komme i kontakt med os.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-10 10:36

Jeg ser først tippet nu

I de efterhånden mange år, jeg har haft børn, har man kunne få div. gratis babypakker, fra firmaerne, så man kunne falde for deres produkter - eller ej -

Det har både været bleer, babymos, creme osv

Jeg har altid taget imod de pakker, for at se om det var noget... så jeg synes tippet er ok, man kan jo altid framelde sig, hvis man ikke ønsker at købe produkterne --- hvor svært kan det være

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 10:46

Citat
Kunne det tænkes at firmaerne bag tilbuddene håber på en meromsætning uden at KRÆVE det?
nej det kan overhovedet ikke tænkes, ingen gør noget gratis bag alle disse tilbud sidder eller anden som har udtænkt den metode til at få mersalg og dermed mere fortjeneste, der er ikke noget med kun at håbe, de ved det virker ellers var tilbudet der ikke

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-10 10:47

Vi får nok ikke brug for så mange babypakker fremover.

Men - med hensyn til at udlevere sin e-mail adresse, er der efter min mening to ting man skal tænke på.
1. Bliver man så oversvømmet med mails om babyting, og kan man ikke få mulighed for at sige fra.
2. Bliver E-mail adressen givet/solgt til andre babyfirmaer, som så bombarderer en med tilbud.

Derfor er det nok en god idé at bruge en anden E-mail adresse end den der normalt bruges. Så kan den altid skrottes hvis det bliver for meget.
Det er jo ikke alle firmaer som er lige pæne i kanten, og det opdages først bagefter.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-10 10:51

Citat
nej det kan overhovedet ikke tænkes, ingen gør noget gratis

Jeg har nu ellers fået mange gratis babypakker både til egne børn og dagplejebørn, så jo nogle deler ud gratis.... det er jo ikke store pakker, måske to bleer af hver størrelse, små tuber creme osv

Jeg har en privat mailkonto og en hotmailkonto, -- hotmailen bruger jeg til sådanne tilbud og hvis jeg en sjælden gang deltager i konkurrencer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 10:51

Citat
o.v.n Kaster den gamle floskel om at når noget lyder for godt til at være sandt.
ja det kan godt være den er gammel, men den er evig gyldig i øvrig en underlig holdning i har til e-mail og tilbud, melde sig til et tilbud og bagefter anmelde firmaet for spam øh er det ikke en selv som har bedt om at få mails til gengæld for en gratis pakke

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-04-10 10:55

Jeg har selv modtaget reklamepakker til min datter, og er endnu ikke blevet mødt af et krav om at købe noget som tak for hjælpen.

ps. ville gerne have kommentarer fra Krummen når han nu er nævnt, men ved ikke hvordan man fjerner nogen fra sin blackliste

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-10 11:01

Gå ind i di egen profil > blackliste > klik på billedet ved siden af det blacklistede navn.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 03-04-10 11:02

Tak Eyvind

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 03-04-10 11:06

Jeg synes det er en kæmpe forden med gratis pakker som reklame. Skal man af en eller anden grund skifte produkt, eller er det tilbudspakker til en gravid, så kan man i fred og ro finde ud af hvad man vil bruge.

Ja firmaerne håber på et salg, men yder den service at man kan kigge og prøve lidt på forhånd.

Og hvem handler man hos? Dem der er billige og har den bedste service.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-10 11:07

Altså reklamepakkerne for bleer, babymos og crem er der ikke nogen fare for at blive oversvømmet med reklame eller en skjult dagsorden for købetvang

Hvis man absolut skal være negativ, så skal man lige tænke sig om en ekstragang ved f.eks børnebogsklubberne, de kommer med tilbud på ...få de første bøger for 0 kr og en rygsæk oveni.. så skal man lige læse med småt... hvad koster bøgerne efterfølgende

Men i tippet var det jo ikke det, det handlede om

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 11:11

Jeg har også fået "gratis" pakker - dog ikke til baby - det er reklame og der forventes en mersalg bagefter, hvis det er gratis så må der ikke være krav om at købe mere men man skal som regel lige oplyse sin e-mail og eventuel også telefonnummer, firmaet kender jo også adressen som pakken er sendt og så gælder Reklamer Nejtak skiltet ikke, så ordet GRATIS er vist bøjet en del i disse tilbud

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-10 11:20

o.v.n de ting du har modtaget som reklamer, er sikkert også nogle der efterfølgende kan sendes til dig med posten....

Det gør man altså ikke med de der babyting.... udover bøger, som så heller ikke er en babyting, men en børneting

Jeg ved ikke om i kan se forskellen... det kan man nok kun hvis man har prøvet det

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 11:26

Uden for emnet så regner jeg med at få en gratis bærbar med Windows 7 her den 5. april, det er også reklame (Microsoft) og jeg har slidt og slæbt med at besvare dumme spørgsmål i 2 uger nu, så den regner jeg 110% med bliver min

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-04-10 11:41

Jammen jammen, stakkels dig OVN - du må straks rydde den den for alskens snask.
Måske kan du presse en Mint ned i dyret. Ellers kan harddisken nok bruges som lager.

Ps. Jeg vidste at du ville falde til patten en dag.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 03-04-10 11:49

Herligt med en god humor der er flere i min omgangs kreds som jeg har hjulpet i gang med Windows 7, den er faktisk ret lækker - mon Mint kan hamle op med den
undskyld det er et sidespring men det fører forhåbentlig ikke til gratis babies eller andre pakkeløsninger

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-10 13:29

Jeg undre mig over jagten på mennesker med holdninger....

Hvorfor har vi ikke bare vores egene holdninger og lader andre have deres holdninger.

Man kan altid jagte mennesker der mener noget - dem der ikke mener noget kan bare dukke sig og stikke næsen op når andre mener noget....

Min opfordring er at vi findre ud af hvad vi selv mener og hvis andres meninger ikke konflikter med vores, kan de have deres meninger i fred.

Jeg syntes vi levet i en tid hvor for få virklig mener noget der kan bruge til noget.... Det eneste der er meninger om er kunstige bryster og deltagerne i X-faktor...

Så få et liv eller skab et liv.... Sluk for fjernsynet og tænd for tankerne...

Det er bare mit synspunkt...

Glædelig påske..
Fra manden uden holdning til babypakker.... Men med masser af holdninger til livet...

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 03-04-10 13:35

Ben, jeg forstår godt hvad du mener

Men dette spørgsmål, er egentlig en snakken forbi hinanden, pga nogle reklamer for babypakker

Babypakkerne er en introduktion til flere ting en baby kan få brug for hen ad vejen, ikke noget som bliver trukket ned over hovedet på kommende forældre, men en reklame for at tingene findes

Tingene er ikke noget der kan tegnes abbonement på, men man kan ofte melde sig ind i en klub, hvor der kan være tilbud, på de ting man køber ude i byen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-04-10 13:51

Kortoververden ->

Jeg ska' ik' bru' bleer, men jeg synes da det er helt i orden at have f.eks. 2 e-mail adresser:

1.) Een til privat brug.
2.) ...og så en; hvor man ka' tilmelde sig al muligt 'gøjemøg' ..som www.kandu.dk, www.babypakke.dk, spørgeskema'er osv.

Derfor står jeg en smule uforstående over for din kommentar:
Citat
Overarm, som i første omgang bragte tippet til torvs, står dog for den mest arrogante af alle bemærkninger, rådet om at bruge en fiktiv email adresse er typisk dansk snylteri.. Vi vi lgerne have noget gratis, men hvis dem der forærer os det, senere vil spørge om vi skal købe mere, så skal de i hvert fald ikke have chancen for at komme i kontakt med os.

Overarm skrev som bekendt:
Citat
Man bør nok altid bruge en anden emailadresse til tilmeldinger til den slags, så man ikke får sin egen emailadresse forurenet med deres tilbud...

Lidt 'klumpet' formuleret, men...

Dette ser jeg intet odiøst i !

..med tanke på al det SPAM & 'snavs' man risikerer at løbe ind i

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 03-04-10 13:53

Efter som det er et tip - kan man jo bare klikke videre...

Hvis jeg møder tip der er uinteressante for mig - undlader jeg blot bedømme det.

Det er set med mine øjne bedst at dem der ved noget om tippet bedømmer om tip er godt eller skidt.

Der er ingen der tvinger os til at bedømmet et tip....

Vi har spindoktor-fænomener alle vegne - til at tolke hvad dem, der mener - mener når disse lukker munden op...

Måske grundlæggende fordi folke ikke har tid og voerskud til at danne egne meninger og holdninger.... Tænk nu hvis vi kke mener det samme som andre.... Så er vi fortabte som mennesker...

Livet er sjovere nå der kommer andre farver på, end dem vi selv render rundt med i vores eget penalhus.....

Der er ikke meget farver på samfundet i dag, hvor ingen må ryge eller straffes offentligt for, at tisse på brædtet...